Max. 10kg vuurwerk per persoon?

Het Vuurwerkbesluit staat los van de CE-markering. CE geldt voor de EU-landen, maar ieder land heeft ook zo zijn eigen regels. :wink:
De verhoging hiervan heeft voornamelijk te maken met de producten die zwaarder zijn geworden, in 2002 was de 10kg regel nog goed te doen, tegenwoordig zijn er pakketten van meer dan 10kg, lastig voor de consument, voor de winkelier en ook voor de importeur, want die moest er ook rekening mee houden (zie bijv. A/B/C-pakketten van Crown).

De regel tot 25kg is niet meer dan normaal, iedereen riep er om en nu hebben ze die dus aangenomen, zal ontzettend veel schelen, vooral voor de winkeliers natuurlijk, want 25kg vuurwerk is nog aardig wat, de gemiddelde consument haalt dat niet en dus niet meer zo vaak gedoe met meerdere personen die moeten afhalen. :wink:

Mag je nu dan ook het hele jaar door 25 kg in huis hebben? Dat was eerst ook 10 kilo toch? En was dat nu per persoon of per huishouden? Anders moet ik toch maar eens aan familie uitbreiding gaan denken en een bunkertje laten bouwen :bonk:

In ieder geval mooi dat die belachelijk lage grens van 10 kilo nu verhoogd is, al zal het voor mij weinig zin hebben...

De verhoging van de kilogrens zal voor die hele regel gelden. Dus je mag nu het hele jaar door 25kg. PER HUIS hebben, dus niet per persoon ;)

Mooi is dat, nu nog eens wat fatsoenlijker knalvuurwerk toestaan en dan komen we weer een heel eind in de goede richting.

Is de regel dus ondertussen doorgevoerd of niet?

(Nog nooit de 10 KG bereikt, maar toch xD)

Of ik begrijp je vraag niet helemaal goed. Maar volgens mij staat het antwoord wat je zoekt bovenaan in dit topic,

Max 25kg per huishouden.
Of was dat de vraag niet ?

Gr stefan

Nog niet zover ik weet. Maar de 25 kg regel gaat er wel komen. Importeurs houden hier ook al rekening mee want er komen ook steeds zwaardere pakketten op de markt. Vooealsnog wordt het gedoogd.:wink:

Die hele 10/25 kilo is overdreven je het meeste gewicht zit in karton, klei en meer van dat soort onzin. Waarom word er niet aangepast op netto kruit gewicht dan heb je aan 10 kilo meer dan genoeg (al heb je natuurlijk uitzonderingen;) )

Die hele 10/25 kilo is overdreven je het meeste gewicht zit in karton, klei en meer van dat soort onzin. Waarom word er niet aangepast op netto kruit gewicht dan heb je aan 10 kilo meer dan genoeg (al heb je natuurlijk uitzonderingen;) )

10 kg aan netto kruit gewicht, kolere wat ben jij van plan dan ? Ik ben blij dat jij een paar wijken verder woont !!!

Hhahahhah echt he , jap gaat los daarzo :P

Maar idd ff on topic, 10KG in totaal is gewoon erg weining. Iedereen hier zal dr dik overheen zitten. Maar eerlijk gezegt volgens mij komt er echt niemand controleren hoeveel je hebt.

10 kg aan netto kruit gewicht, kolere wat ben jij van plan dan ? Ik ben blij dat jij een paar wijken verder woont !!!

ik zeg toch niet dat ik gelijk 10 kilo in huis ga stapelen... dan mag ik meerzicht en van maanen bellen voor een vrachtwagen, maar een gewichts limiet op netto kruitgewicht is veel beter dan de 10 kilo norm van nu zeker met die achterlijk grote 500 grammers die er tegenwoordig op de markt zijn (eye catcher van lesli bijvoorbeeld)

Hhahahhah echt he , jap gaat los daarzo :P

Maar idd ff on topic, 10KG in totaal is gewoon erg weining. Iedereen hier zal dr dik overheen zitten. Maar eerlijk gezegt volgens mij komt er echt niemand controleren hoeveel je hebt.

Er wordt met grote regelmaat bij winkeliers gepost door oom agent etc. en die kijken dan echt wel of er niet teveel mee gaat in een auto oid. Tevens als jij daar wordt gesnapt met teveel aan kg, dan heeft de winkelier ook een probleem dat hij het aan jou heeft mee gegeven. Dus het moet wel een beetje binnen de perken blijven....

Ik was met me moeder en een vriend naar koningsdal gegaan. mijn vw lag al in de auto en me vriend had 2 tassen en de grootste rol van schuurmans (weet het aantal niet meer maar hij is die van rond de 9 kilo)

Ik vroeg: zal ik even een tasje aanpakken en toen zei de persoon die onze bestellingen aangaf nee sorry jij kijgt het niet hij moet zelf maar lopen, zo krijg je problemen als er buiten politie staat. (ik denk omdat ik de enige was die geen 16 was)

Een pak kanonslagen weegt bijna een kilo, ik had er 15.
Een vriend van me had een rol van ong 9 kilo en 10 pakken rotjes is ook tegen de 18 kilo:P

Lees het topic nog eens goed door.
De 10 kg regel is BRUTO gewicht, dus alles (karton, klei, hout, kruit...) bij elkaar!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Bovenaan