Lidl vuurwerk 2019

Er ligt zat in de schappen hier in Zeist. Ben eigenlijk alleen benieuwd hoe de fonteinmix het doet ten opzichte van de Aldi. Laatste stukje van het filmpje hierboven dat de politie komt kijken. Ja we kregen meerdere meldingen over zeer zwaar vuurwerk? Het geeft wel weer aan hoe onwetend de gemiddelde Nederlander is als het om vuurwerk gaat.:confused:

Laatst bewerkt:
Ook een zakje fontijntjes gekocht vandaag,maar vind er niet veel aan. Aldi is vele male mooier/beter.

Oke, lidl is dus gewoon ruk in alles, ik wacht wel ff tot dat de aldi zijn producten in de schappen gooit:p

Die wondertollen duren echt kort is dat het maximaal haalbare met cat 1? Vroeger had je prima A-klasse wondertollen die oranje waren en zeker 3x zo lang duurden.

t heeft allemaal te maken met de prijs heren.

Wondertollen zijn van 1.8 gram naar 1 gram gegaan, want we wouden het goedkoper...

knetterballen, zijn van zakjes met balletjes naar compressed sterren gegaan met doppies want die productie is 10x goedkoper en sneller.

iedereen wil alles goedkoper en meer, dat gaat helaas ten koste van je kwaliteit. (ik dank Gilbert (orthen Vuurwerk) voor deze informatie) en dat is merendeels ook te danken aan de verkopers (Lidl, aldi, action etc)

Wondertollen zijn van 1.8 gram naar 1 gram gegaan, want we wouden het goedkoper...

knetterballen, zijn van zakjes met balletjes naar compressed sterren gegaan met doppies want die productie is 10x goedkoper en sneller.

iedereen wil alles goedkoper en meer, dat gaat helaas ten koste van je kwaliteit. (ik dank Gilbert (orthen Vuurwerk) voor deze informatie) en dat is merendeels ook te danken aan de verkopers (Lidl, aldi, action etc)
Als er nu grondbloemen op de markt zouden komen die erg lang branden en cat 2 (of als het kan cat 1) zijn, zou ik echt wel bereid zijn om meer te betalen. Maar als ik merk a of b moet kiezen en de een is goedkoper kies je altijd de goedkoopste. Dat daarna het andere merk slechtere producten gaat verkopen om zo ook goedkoper te kunnen maken ligt niet altijd aan de klant.

Vanmiddag dat 31 delig fontijnen pakketje gestookt en zijn prima fontijntjes, sommige met een mooie gekleurde vlam en eigenlijk geen crackling.

Is dus dat cat1 van de lidl de moeite waard, of niet?
Of toch maar ff wachten op de aldi?
Al heb ik het vermoeden- na bovenstaande berichten gelezen te hebben- dat de kwaliteit dit jaar slechter is, en het alleen gaat om zoveel mogelijk te verkopen...

Is dus dat cat1 van de lidl de moeite waard, of niet?
Of toch maar ff wachten op de aldi?
Al heb ik het vermoeden- na bovenstaande berichten gelezen te hebben- dat de kwaliteit dit jaar slechter is, en het alleen gaat om zoveel mogelijk te verkopen...
Het Vulcanopakket is prima te doen voor het geld, de kleine fonteinen gaan niet zo hoog maar hebben wel een mooie vlam erbij. Als je van crackling houdt moet je absoluut voor de fonteinenmix van de Aldi gaan. De super fontein is dan weer een stukje minder in dat pakket en die heb je dan 10x. Vulcano heeft meer variatie. Vind persoonlijk het ene pakket niet beter dan het andere :)

Die pili crackers zijn niet geweldig. Maar ach voor die paar euro 100 frutsels afsteken is gewoon prima ��

Als er nu grondbloemen op de markt zouden komen die erg lang branden en cat 2 (of als het kan cat 1) zijn, zou ik echt wel bereid zijn om meer te betalen. Maar als ik merk a of b moet kiezen en de een is goedkoper kies je altijd de goedkoopste. Dat daarna het andere merk slechtere producten gaat verkopen om zo ook goedkoper te kunnen maken ligt niet altijd aan de klant.

ik ben zoiezo benieuwd hoeveel gram een grondbloem mag bevatten voordat het cat. 2 wordt.
In Duitsland hebben ze de Weco Dicke Brummer XXL.... en die bevat 4.9!!!!! gram NEM per stuk en is kat F1
Video: https://youtu.be/4Xc6vHEiZD4?t=631

Dit is begrijpelijk, maar het is ook een stukje winstmaximalisatie.
Tot 2017 verkocht Aldi Knetterballen en Knetterlinten van goede kwaliteit voor 3 euro per pak. Ook waren de Fonteinenpakketten voor 9 euro per pakket echt heel goed. Vanaf 2017 bleven de prijzen gelijk.

Echter bleef de prijs gelijk de jaren daarna alleen werd de kwaliteit best wat minder.
Bij de knetterbal was dit door een andere productiemethode.
Echter is er bij de andere 2 genoemde producten dan gewoon sneller en met minder kruit geproduceerd, zonder dat de prijs daarbij zakte.

Back
Bovenaan