Lidl vuurwerk 2019

En dan te bedenken dat de oranje grondbloemen uit de jaren 70 en 80 nog cat2 waren. En daar zat misschien maar 2 gram in, zouden nu dus onder cat1 vallen.
Heerlijk hoe lang die oudjes altijd doortolden, wel bijna 10 seconden.
Deze kwaliteit is anno nu nergens meer te krijgen toch?
Ik zou er best meer voor willen betalen, maarja de grote meute beslist de prijs.

Cat.1 mag maximaal 7 gram per stuk bevatten. Ongeacht of dit een grondbloem of fontein is.

Nee. Het maximaal toegestane kruitgewicht is per type verschillend. Grondtollen mogen maximaal 5 gram bevatten en buitenfonteintjes 7.5 gram (Bijlage II van de Ract). Het zou leuk zijn als alle knetterlinten- en ballen 7 gram mochten bevatten, dan krijg je leuk kindervuurwerk :p
Lijkt me ook wel leuk als een importeur een lijn 'ouderwets' F1-spul uit zou brengen. Voor goed gevulde tolletjes met een klassiek labeltje zou ik zo wat meer neerleggen, helemaal als ze het langer dan anderhalve seconde doen.

Ontopic: bij mijn lokale Lidl zijn de Pili Crackers helemaal uitverkocht en ligt alles er maar rommelig bij in zo'n bak. Wel genoeg grondbloemen nog.

Ben even langs de Lidl in Tiel geweest.
Alleen de veiligheidspakketten en her duurste fonteinen pakket lag er nog.
Voor de rest lege schappen.

Die grote zak fontijnen is echt prima spul. Na 7 stuks stond pyro junior nog steeds meer meer meer te roepen die was minder onder de indruk dan papa.

Kreeg ze in eerste instantie niet mee omdat de bedrijfsleider beweerde dat verkoop alleen voor 18+ was :bonk: (ben ik zelf wel maar degene waarmee ik aan het shoppen was niet, wel 12+). Uiteindelijk wel kunnen afsteken en gewoon prima fonteintjes.. Volcano komen 2m hoog en gaan zeker een seconde of 10 door. Rest was voor het geld ook gewoon prima.

Als klap op de vuurpijl trouwens ook nog politie langs die als het te hard ging wel even langs zou komen om niet voor de cat.1 maar wel voor 'overlast' te gaan handhaven.. Sfeer zit er weer goed in haha :bonk::biertje:

Lidl een bericht gestuurd of zij dit naar categorie 1 gaan verkopen: Hoi Tristen, het is nog niet bekent of en wanneer de Lidl vuurwerk gaat verkopen. Als het verkocht wordt komt dit te staan in onze folder. Ik wil je vragen deze goed in de gaten te houden! ^Stephanie.

Back
Bovenaan