Kruitstress

Goeden avond (nacht?),

Begint nu wel echt te komen he:). Nog twee weken en 1 dag en we het is "de dag". Vorig weekend eerste winkeliers demo met ontzettend vette finale. Dat weekend ook een pijlenrek gemaakt. DIt weekend weer een demo. Daarstraks nog even gekeken naar het overgebleven vuurwerk, wat rotjes, grondbloemen en dat spul. Krijg er wel echt zin in. 2 keer afgelopen maand gehad dat ik gewoon wakker werd met de droom dat ik of oud en nieuw compleet miste omdat ik een week lang sliep bijvoorbeeld. Andere keer dat ik 4 van de 5 bestellingen vergeten op te halen. Verder valt het nog relatief mee in vergelijking tot voorgaande jaren.

bij ieder foldertje wat binnenkomt weer een nacht slecht slapen,
bij iedere knal weer in de hoogste alertheidsfase,
bij iedere knal 's nachts slecht slapen,
100x vwc refreshen en teleurgesteld zijn als er geen nieuwe reactie's zijn en daardoor slecht slapen,
ineens een geniaal idee krijgen voor een show en daardoor slecht slapen,

Tsja... Daarom steek ik ook elke dag wat grondbloemen af :)

Help goed

Kruitstress is voor mij dat ik droom dat m'n pa en ik "vergeten" het vuurwerk op te halen en de vuurwerkwinkels al dicht zijn (in het echt zal dit gelukkig NOOOIT gebeuren). Verder zeker de dagen dat de collectie er daadwerkelijk staat, enorme kriebels in m'n buik, laat in slaap vallen en vroeg wakker worden, en bovengemiddeld naar de wc :D

Nou m'n meeste bestellingen gedaan zijn, is de keuzestress wel bijna weg (alleen nog kijken of ik de Mega Maxi nog kan scoren of het met de Mini moet stellen). Nu is het meer de spanning voor volgende week vrijdag; het spul afhalen, in de handen hebben, me voor de kop slaan als m'n kleine extra kamertje volgestampt staat met luxe spul wat ik in een moment weer wegknal... Raaaaaaare hobby.

Kruitstess heb ik geen last van. Nu het toch begint te schieten heb ik meer last van slechtweerstress

Laatst bewerkt:
Bij mij is de kruitstress toch ook wel aanwezig nu. Heb sinds vrijdag meer tijd voor vrije tijd waardoor ik meer tijd heb voor VWC en filmpjes kijken. Beetje bedenken wat voor volgorde ik sommige cakes wil schieten, dat soort werk. Aftellen is ook al begonnen!

AAAARGGGHHH! Nog 5 dagen voor het spul in huis is! Oh nee; 4! Eentje gaat voorbij aan werk, dat scheelt; eentje aan 1e Kerstdag visite gedoe, scheelt ook weer; dan 2e Kerstdag door zien te komen, donderdag komt 's middags/'s avonds wat vuurwerkminnend bezoek de stress verlichten en dan is het verdikkie VRIJDAG!!! Kan nie wachtuh!!!!! Weekend kwijlen op 't spul, klein finaledingetje in mekaar timmeren/doorlonten...boel beetje ordenen, fotograferen, zondag alvast verdelen en inpakken voor vervoer de volgende dag... Pff man, zie er enorm naar uit, heb me enkel in 2009 eerder zó verheugd op die laatste dagen van 't jaar!

edit; ah nee, laatste is niet waar: vroeger in m'n kinder- en tienerjaren was ik er ook dagenlang vol spanning voor :) heerlijk toch

heheh jongens nog een paar dagen en we kunnen het spul in huis halen.
kan zelf echt niet meer wachten :P
En dan nog te bedenken kerstmis moet ook nog komen leuke dagen opkomst :D:D
Nu nog maar ff filmjes kijken van wat voor vuurwerk er nog mischien zal bijhalen.

kruitstress is voor mij heel herkenbaar, vooral het idee dat wat je wil kopen uitverkocht kan zijn en regen op de 31e! zeker nu ik mijn budget flink uitgebreid heb wil ik graag dat het droog blijft zodat ik alles netjes op kan stoken..

Ik begin al aardig veel kruitstress te krijgen. Ik krijg een erg zenuwachtig gevoel als ik een knal hoor/zie of een sierpot hoor/zie. Me slaapritme is van nature al slecht, de kruitstress heeft daar gelukkig zeer weinig effect op. En als laatste kan ik erg moeilijk stil zitten, want als ik stil zit krijg ik een zenuwachtig gevoel. Ik moet constant met me benen bewegen ofzo.

Haha, ik heb hetzelfde wat jullie ook beschrijven. Helemaal gek:bonk:haha

Maarja, wat als het nu hard gaat regenen? Wat gaan we dan doen?
Ik denk dat ik het vuurwerk maar in de kast moet bewaren voor volgend jaar dan maar....(heb je wel extra veel xD).

Hier toch ook wel flinke stress nu, echt dat weer maakt me gek
Ik zou een showtje schieten met 12 kanalen 2 ontstekers per kanaal.
dit in een open veld, waar ik aardig wat tijd voor nodig heb om neer te zetten en aan te sluiten
met windkracht 5+ is dit onmogelijk, en met regen ook
en aangezien ik een groot verbruiker ben zit bewaren er ook niet in! niet alles.
misschien moet ik vrijdag toch de boel omgooien en een hand gefakkelde show samen stellen in me straat tussen de huizen in.. zou erg jammer zijn.
tis dus een soort kruit en weer stress nu tegelijk.
ook voor matten zou flinke regen echt een domper zijn, en zo kan ik nog wel doorgaan.

Het zit er vooralsnog ietsjepietje beter uit, volgens de laatste voorspelling van onze weerman. We gaan eht meemaken... ongeveer de 29ste, weten we iig hoe het ongeveer uit gaat zien...

Zie het nou ook niet voor me dat de gemeente het nog gedoogd houd op 1 jan.

Voor de mensen die iets van een showtje willen maken kan ik me voorstellen dat het weer erg belangrijk is, ook nu al.
Maar ik kijk bewust niet naar weerberichten. Want dan is de kans dat ik gefrustreerd raak groot. En daar heb ik geen zin in. Ik wil gewoon lekker de voorpret hebben zonder stress;-)
Het weer houd ik toch niet tegen en als het echt niet anders kan steek ik het een dag later af. Ik ga niet voor een paar honderd euro de boel verklooien. Wil plezier hebben...
greetzzz

Ja als het dan ook goed weer is haha.. en die vuurwerkhaters niet de politie gaan bellen van... oooohh er wordt een pot afgeschoten... en blablabla:P

Nou door het weer is er zeker wel wat kruitstress ontstaan helaas.
Nu ga ik die avond buienradar goed in de gaten te houden, wat misschien betekent dat ik mijn show eerder op de dag ga schieten. Meer mensen die het zo doen?

Nog een tip, misschien al elders naar voren gekomen.
Veel mensen zullen alles gaan voorbereiden vanaf a.s. vrijdag, koop dan gelijk ook ff 2 pakken aluminiumfolie. Pak hier mee je cakes (iig de bovenkant) in, zodoende heb je minder kans dat het nat wordt.

Tja, meer weerstress dan kruitstress inderdaad. Het ophalen moet geen probleem worden, volledige vertrouwen in de winkel waar ik besteld heb, dus dat zit wel goed. Het wordt alleen keihard balen als het weer ruk wordt. Zo lang wachten en dan wordt het alsnog verpest :sad:

Ja precies.... ik dhou er al rekening mee dat het gaat regenen... heb nu al minder zin om het af te steken (nooit gehad trouwens)... ophalen heb k wel zin in!:D

Hier ook al aardige stress omdat ik nog een paar producten moet halen. En zonder die producten is het voor mij gewoon geen goed oudjaar geweest :P

Back
Bovenaan