Kruitstress

Wel mijn eerste bestelling al gedaan bij vuurwerkperdoos dus nu is in ieder geval de stress weg van : ''Heb ik wel iets met oud en nieuw?!'' haha!.

Kan niet wachten tot de website van Valk opengaat en ik het foldertje heb, dan kan ik lijstjes maken en zodra de definitieve lijst af is en evt. de bestelling de deur uit is gaat het allemaal wel weer tot aan de kerst!

Iedere nacht val ik na urenlang denken of ik wel genoeg zal hebben in slaap. Terwijl ik al ruiim voldoende besteld heb. Deze kruitstress zal pas wegvallen als ik alles in huis heb. En dan is de spanning aangebroken of alles wel volgens planning zal gaan!

Mijn kruitstress begint eigenlijk al op 1 september en zwelt dan steeds aan tot op een soort hoogte punt rond 10 december , dan heb ik alles besteld en is het een tijdje stil.
Dan de laatste 4 dagen van het jaar begint het weer maar dan in nog veel ergere mate.

Nu is het eigenlijk wachten geblazen tot 1 december , want 1 december liggen de folders van mijn favoriete vuurwerkwinkels klaar , dan ga ik even een ochtendje overal langs rijden :p.

Iedere nacht val ik na urenlang denken of ik wel genoeg zal hebben in slaap. Terwijl ik al ruiim voldoende besteld heb. Deze kruitstress zal pas wegvallen als ik alles in huis heb. En dan is de spanning aangebroken of alles wel volgens planning zal gaan!

Oh nee ik heb nooit spanning of alles volgens planning zou vergaan, afgezien van mijn 10:00 en 0:00 project heb ik geen planning gewoon stoken waar ik op dat momemnt zin in heb haha !

Haha ik val de laatste tijd ook iedere nacht in slaap met vuurwerk gedachten. Had vroeger niet kunnen vermoeden dat ik rond m'n 30ste nog steeds hetzelfde plezier zou hebben van (legaal) vuurwerk.

ik werd vannacht ineens keihard wakker.
had gewoon een nachtmerrie gehad over vuurwerk.. moet niet gekker worden.
ging een 10 inch shell verkeerd en landde op huizen..:p

Kruitstress

Het begint ongeveer altijd begin September, met het lezen van de folders van afgelopen oud&nieuw. Steeds vaker je eigen collectie en natuurlijk films terug kijken. Begin Oktober, de eerste trip richting Baarle-Hertog. Vanaf dan is het 'om zeep' zeggen ze hier. Hele dagen VWC-en, Youtube-en, site's bekijken, nog meer mijn foto's en films bekijken van afgelopen oud&nieuw. En natuurlijk standaard elke Dinsdag gekeken naar Pyro's! November, vanaf nu word het gevoel alleen maar sterker. Het word al lekker koud buiten en het is weer lekker vroeg donker. 24/7 word er aan vuurwerk gedacht, ken je dat? Elke dag in slaap vallen met vuurwerkgedachte's? Nou ik wel! Nieuwe producten worden getoond, en winkeliers site's worden geopend. Nu begint het uitzoekwerk van wat wil ik dit jaar hebben? Alles op een rijtje, selectie maken, projectje's samenstellen en de 'Wannahave' lijst is klaar! Begin December, nou kan het niet meer stuk. De eerste knallen zijn te horen, de oren zijn scherp gesteld want bij ieder knal of fluit krijg ik het warm. Ook de eerste sfeerverlichting is te zien en Demo's worden aangekondigd. De eerste bestellingen zijn de deur uit! zo dat staat vast. Een heerlijk gevoel altijd. Vanaf nu is het alleen maar afwachten, nog meer VWC-en en stiekem toch nog een lijstje samenstellen van wat ik op de afhaaldag er toch nog bij wil hebben.

Nog 30 dagen, de tijd nadert. Genieten geblazen, want voor je het weet .......

De kruitstress zit er nu even goed in met het idee dat we over een maand alweer los gaan op dit moment!

Sjonge, De Donderslag (Wolff dealer) flikt hetzelfde flauwe geintje elk jaar weer: staat er paar maand op de website een datum van opening (30 november deze keer), ga je op die dag met toch weer kriebelend kruit in de aders naar de website toe en zie je dat de datum een paar dagen verschoven is (nu 2 december)... grrr... als er een goeie manier is om kruitstress aan te wakkeren zijn het wel dat soort flauwe geintjes. En echt; 't is al minstens 3e jaar op rij dat ze dit doen haha

Hallo mede freaks. Ik ben een nieuw lid maar check de site als 1,5 jaartes. Dit is een leuk topic voor mij om mee te beginnen met reageren. Kruitstress begint bij mij begin oktober als ik weet dat de herfst weer ingetreden is. Dat ben ik bijna elke dag op deze site om te kijken na nieuwe producten. De stress begint echt toe te slaan de dag voor ik het vuurwerk ga halen met mijn oudste zoon ( hij is nu 8) gelukkig is hij net zo gek als mij. Dan liggen we als te fantaseren hoe de cakes en vuurpijlen eruit gaan zien. We schieten om 24:00 wel op een veiligen verantwoorden manier. Wat dat betreft geen geintjes als kinderen in de buurt zijn. Gr prime

vroeger dacht ik vanaf oktober al aan vuurwerk maar dit jaar is het nu nog niet eens elkedag eigenlijk bijna nog niet wel raar:p

maar ik denk als ik eenmaar kerst vakantie heb komt het wel los.

Hallo mede freaks. Ik ben een nieuw lid maar check de site als 1,5 jaartes. Dit is een leuk topic voor mij om mee te beginnen met reageren. Kruitstress begint bij mij begin oktober als ik weet dat de herfst weer ingetreden is. Dat ben ik bijna elke dag op deze site om te kijken na nieuwe producten. De stress begint echt toe te slaan de dag voor ik het vuurwerk ga halen met mijn oudste zoon ( hij is nu 8) gelukkig is hij net zo gek als mij. Dan liggen we als te fantaseren hoe de cakes en vuurpijlen eruit gaan zien. We schieten om 24:00 wel op een veiligen verantwoorden manier. Wat dat betreft geen geintjes als kinderen in de buurt zijn. Gr prime

Welkom op het forum. Leuk dat je nu ook een account hebt, en met ons mee kan discussieren in de topics. Leuk dat je samen met je zoon over het vuurwerk fantaseert, en goed natuurlijk dat het op een veilige manier wordt ontstoken!

Ik geloof dat ik volgend jaar op z'n vroegst in november begin nieuwe producten te checken, misschien pas december zelfs. Dan zeker pas dat ik webshops bijlangs ga kijken; want momenteel is nóg niet alles online/open... Zit al dikke maand of anderhalf de boel dagelijks bijlangs te klikken uit kruitstress, met nauwelijks soelaas, en dat is níet goed voor me!!! :p

Ik ben sinds September wel bezig geweest met vuurwerk. Eerste grote lijst is al ingeleverd en betaald, eerste bunkerbezoekje ook al gehad, maar toch zat hét gevoel er nog niet in,
tot vorige week ongeveer, toen ik de eerste vuurwerkfolder in mijn handen had, en er een dag later nog twee op de deurmat lagen.
En dan vandaag en morgen én het weekend kerstspulletjes neerzetten.

Gaat helemaal goed komen!
Mijn December is begonnen! De kruitstress is er weer!

pff heb al weer maanden kruitstress en het word steeds erger.

maar niet echt de leuke kruitstress maar de vervelendekruitstress omdat me budget dit jaar 3x kleiner is !

je wil gewoon heel veel kopen ,maar je moet keuzes gaan maken en pff wat een strijd is dat zeg haha:rolleyes:

en dan krijg je weer het gevoel van " heb ik wel genoeg!:p" zeer lastig haha

en daar word je humeur niet echt goed van haha:cry:

----------------
de gezonde kruitstress kan ik goed onderdrukken , heb wat cat1 spul gekocht en vermaak me er prima mee! (tip voor de mensen die niet kunnen wachten haha)

de tijd vliegt echt hard voorbij het is al weer 6 december!!!!:cool: voor we het weten is het zover!

heb er nu al zin in:wink:

--pyro99:bye:

pff heb al weer maanden kruitstress en het word steeds erger.

maar niet echt de leuke kruitstress maar de vervelendekruitstress omdat me budget dit jaar 3x kleiner is !

Een klein budget maakt weinig uit hoor. Heb er zelf ook ervaring mee. Wat ik je wel erbij wil zeggen is dat het bij mij persoonlijk een voldander gevoel geeft als ik een paar hele goede cakes heb, dan 30 cakes van 5 euro waar nauwelijks een effectje uit komt, dat vind ik persoonlijk erg zonde. Mijn mening is: Beter koop je een paar hele goede cakes, waar je de show mee kan stelen in je buurt. Dat moet dit jaar zeker geen probleem zijn. :p

------------------------------------------------------------
Ik zelf heb niet meer echt last van kruitstres. Ik ben dan ook al 26. Vroeger kon ik in november al niet slapen, en ging ik 1 december alle winkels in de buurt af op de fiets om foldertjes te halen. Om heel eerlijk te zijn heb ik pas gisteren mijn vuurwerk besteld. Ik heb ook geen last van slapeloosheid of zenuwen voor de 31e.

Kruitstress in de vorm van het willen afsteken, gelukkig geen slapeloze nachten, dus af en toe wat cat.1 aan het afsteken en verder maar wachten he

Alles, gewoon alles.. Vaker naar de wc, minder eten en steeds vaker eerder op bed om zo dus langere nachten maken waardoor de dagen sneller lijken te gaan..

Vaak zit ik ook over andere dingen te stressen. Is het wel goed weer oudejaarsdag, bang dat me wat overkomt, in een ziekenhuis lig, etc.. Kan me daar vaak heel ongerust om maken en ben dan overdreven voorzichtig.

Verder natuurlijk de vraag of ik wel genoeg heb, niks ben vergeten, ze in de winkel niks zijn vergeten, of dat de winkel afbrandt...:bonk: de meest onnodige dingen dus. En dan heb ik de welbekende dromen nog niet opgenoemd natuurlijk, oud en nieuw vergeten, vuurwerk gestolen, geld op, dat soort dingen.

Heerlijk die kruitstress, gewoon maar blijven forummen, alles lezen en bekijken over de diverse demo's. Lijstjes toch weer aanpassen, dingen eraf, toch weer erop, dan weer eraf en vervangen door iets anders.... En dan toch er weer op, dus weer meer kopen dan je wilt...

Mooie tijden! Nog maar 15 dagen! :D

Back
Bovenaan