Kruitstress

Kruitstress komt bij mij deze maanden vooral tot uiting bij het maken van bestellingen.
Het blijft toch een redelijk bedrag wat je zo even 'wegknalt'. Vooral de onzekerheid over de kwaliteit van de producten levert nog wel eens stress op.
De gedachte 'zal dat product net zo goed zijn als vorig jaar?' spookt regelmatig door mijn hoofd. Het zou immers zo zonde zijn als je die kostbare euros aan een ***product uitgeeft...

Ach, het leven van een vuurwerkfreak gaat niet altijd over rozen :wink:. Maar mannen wat is dit toch een mooie hobby :).

Mijn vrouw wordt knettergek van mijn lijstjes maken, filmpjes kijken en onderhandelen over budget in de laatste 3 maanden van het jaar. Zelf mijn dochter van 9 is het soms zat.

Maar maakt niet uit. Laat me er niet door afleiden en ga gewoon door. Vanaf december heeft mijn vrouw ook kruitstress en wil je ze knallen en matten gaan halen in België. Heel apart maar ze geeft meer m de knal dan om de sier.

Verdullemes, ik kan de webshops wel online stáren! Elke dag een rondje langs de sites van plaatselijk vwboeren, ook al weet ik dat bij sommigen staat dat 't assortiment pas 1 of 10 of 30 november online komt...

Neem webshop van Topp Feuerwerk of Tosch Pyro. Misschien niet haalbaar, maar daardoor leg je het juist makkelijker naast je neer.

Ik moet wel toegeven dat ik mij er ook zorgen over maak. Ik bestel nooit iets voor, want ik neem geen genoegen met vervangers. Het is dan altijd maar weer de vraag (ongeacht of ik een van de eersten ben in de winkel of niet) of al "mijn" dingen op voorraad zijn of niet.

Dit jaar moet ik de 28ste werken, dus een ritje naar de plaatselijke dealer zit er niet in helaas. Ik inmiddels wel iemand gevonden die voor mij wil instaan, maar de lol van het kopen zal ik dit jaar dus moeten missen. De 29ste zal ik wel shoppen, maar een groot deel van de assortimenten zullen dan wel verkocht zijn.

-Vaker naar de wc?
Zeker, wanneer het moment dichtbij is, en ik nog enkele minuten moet wachten zal dit zeker zo zijn, alleen wanneer het zover is, is dat wel het laatste waar ik aan denk haha.

-Slechter slapen?
Ja zo het online gaan van mijn favoriete winkel, de bestelling plaatsen, en de laatste dagen van het jaar slaap ik zeker slechter.

-Overdreven vrolijk zin?
Ja, ik huppel nog net niet door het huis.

Al met al begint het al aardig te komen, het is al 5 november, over een maand is baardmans er alweer, en dan vliegt de tijd voorbij, voor we het weten is het allemaal over, dus ik geniet er nog maar even van. :)

Afgelopen jaren had ik altijd wel de zenuwen rond deze tijd, dan had ik me lijstjes al klaar liggen maar nu gaat het allemaal stuk relaxter, waarom weet ik niet?!
Maar wel elke dag even op het forum een bezoekje net als andere jaren...

Mijn vrouw wordt knettergek van mijn lijstjes maken, filmpjes kijken en onderhandelen over budget in de laatste 3 maanden van het jaar. Zelf mijn dochter van 9 is het soms zat.

Maar maakt niet uit. Laat me er niet door afleiden en ga gewoon door. Vanaf december heeft mijn vrouw ook kruitstress en wil je ze knallen en matten gaan halen in België. Heel apart maar ze geeft meer m de knal dan om de sier.

Waar heb je haar vandaan? Ik wil er ook zo een! Gewoon lekker mee kopen en knallen!

vuurwerk folder slecht geslapen
echt normaal ron deze peroide zouden er al folders moeten zijn maar nu is het weer veranderd.
het kiezen dus echt welk kruit er in huis komt niet kunnen slapen
het is toch altijd weer moeilijk om wat je devenetieve lijst is omdat er zo veel meer mogelijkheden zijn kwa kwaliteit's verhoudingen en wat nou mooier is tis gewoon om erg slecht van te slapen.

kruit stresssss!!!!!

Het begint natuurlijk allemaal steeds dichterbij te komen en over een aantal dagen is het dan al zover! Oud en Nieuw!
Hoe geweldig is dat gevoel! Die kriebels en alles er rond omheen!

Maar op deze ene prachtige dag moet natuurlijk wel alles goed gaan, dit levert de nodige kruitstress op!!

Waarin uit zich bij jou de kruitstress?
-Vaker naar de wc?
-Slechter slapen?
-Overdreven vrolijk zin?
-Of juist minder goede zin?

Roept u maar.. hoe uit zich deze stress bij jou ?

Maar op deze ene prachtige dag moet natuurlijk wel alles goed gaan, dit levert de nodige kruitstress op!!dat tot in late leeftijd ik nog tijdens de beste wensen/kussen ik er al helemaal niet meer bij ben en met een oog naar buiten kijkend turen naar mensen met hun voorraad met mijn aansteker al in de hand mij wegsleur naar de gang en de beste wensend afraffelend op mijn eerste vuurwerkstukken stort.......JUIST ZOVEEL STRESSS DUSSSSS

Begint al in oktober. Elke dag vuurwerkfilmpjes kijken. Helaas hebben mn ouders een hekel aan vuurwerk!
Als de eerste knallen te horen zijn begint de echte stress. Op 28 december begint de verkoop en komt het eerste legale vuurwerk in huis! Jaja 28 december, omdat 30 december op zondag is! 28 december begint alles dus.

De kruit stress druk ik door alle sites langs te gaan om het assortiment te bekijken en 100keer m'n lijstje te veranderen. Ook kijk ik vele vuurwerk collecties en compilaties op youtube. En de verkoopdagen zijn handig want dan komen er alleen maar meer filmpjes op! de 29ste & 30ste zijn altijd moeilijk, je hebt het vuurwerk al in huis maar je mag nog niks afsteken, daarom haal ik meestal mijn vuurwerk op de 30ste zodat ik nog tijd genoeg heb om te gaan voorbereiden, Alleen kan dit nu niet :(.

Kruitstress had ik toen ik 10-16 was extreem veel last van. Willekeurig op klok kijken, heen en weer lopen in de kamer, voor de 500ste keer dezelfde folder open slaan terwijl je al besteld had.

Nu is dit allemaal wat minder, maar een zekere spanning in de onderbuik is er ieder jaar weer aan het einde van november, begin december. Verder blijft de nacht naar de eerste verkoopdag toe en die van 30 op 31 december nu ook nog onrustig en mateloos irriterend door het tekort aan slaap.

Waarin uit zich bij jou de kruitstress?

-Vaker naar de wc?
Nee, dat valt gelukkig wel mee, merk het wel aan mijn eetlust, die wordt minder! :p

-Slechter slapen?
Zeker weten, vooral de dag voor het ophalen/voor 31 december, dan begint het echte onderbuik gevoel, kriebels in je buik en er zelfs slecht van kunnen eten.

-Overdreven vrolijk zin?
Zeker weten, dan loop ik toch helemaal vrolijk door het huis heen. En dan bekijk ik om het kwartier weer naar alle schitterende producten die ik dit jaar weer heb weten te bemachtigen! :D

Het onderbuik gevoel begint nu al langzaam op te komen als de bestellingen weer zijn geplaatst! :D

Verdullemes, ik kan de webshops wel online stáren! Elke dag een rondje langs de sites van plaatselijk vwboeren, ook al weet ik dat bij sommigen staat dat 't assortiment pas 1 of 10 of 30 november online komt...

en nog steeds is het gros offline of kan er niet besteld worden... Het begint hier echt pas begin december te lopen :(

Ik moet zeggen, af en toe schiet de stress wel even omhoog. Vooral als het buiten donker wordt en je af en toe een knal hoort. Je weet dat het er aan komt als het niet bewust is, dan wel onbewust en je kan er weinig tegen doen naarmate je dichterbij komt. Afgelopen jaar heb ik een nieuwe techniek bedacht om het te temperen. Ik focus nu op demo's, koop het nieuwe fop- en schertsvuurwerk en steek het af, ik focus op de kerst. December deel ik nu in periodes in, en ik moet zeggen het werkt wel. Na die demo, of na het halen van mijn pakje knetter ballen heb ik wel een aantal uren zo niet dagen dat de stress enigszins verdwenen is. Om daarna even te genieten van een leuke voetbalwedstrijd, of een film zonder met mijn hoofd bij het vuurwerk te zitten.

Bij mij is nu negatieve kruitstress aanwezig, de winkel waar ik namelijk nog wat moest bestellen sluit eerder, waardoor de financieel net niet uitkomt, dus dat moet weer bij een andere winkel besteed worden.

Ook het idee van 'heb ik wel genoeg?!' gaat deze week veel door mijn hoofd, en dan is mijn budget stukken groter dan afgelopen jaren.

Slecht slapen is nu zeker van toepassing, hopelijk snel al mijn bestellingen afronden, dan kunnen de gezonden zenuwen weer komen om alles op te halen. :D

Pff bij mij begint de kruitstres nu.
ik zie bij iedereen al ooh ik heb dit en dit al besteld..... maaar mijn webshops of winkels zijn nog niet open om te bestellen.

pff duurt toch wel lang. hoop dat ze per 1 december de winkels opengooien zodat ik ook eindelijk eens kan bestellen. dat is voor mij echt kruitstres.

Door dat ik het vreselijk druk heb met stage is de kruitstress niet super aanwezig. Overdag vliegen wel vaak nieuwe set-ups voor een show door mijn gedachten. :)

Back
Bovenaan