fireworkaddict
VWC lid
Zo zat het ook in mijn hoofd, maar ik kom er niet heel veel van vinden.F1 kan in NL idd niet verboden zonder hele EU wetgeving aan te passen
Wellicht beperkt door mijn zieke snothoofd, maar ik kom telkens op de Pyrotechnische RICHTlijnen. Waar EU deelstaten van mogen afwijken.
Bron: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/LSU/?uri=oj:JOL_2013_178_R_0027_01
In DIT topic wordt e.e.a. helder onder elkaar gezet:
Allen,
Sinds deze zomer volg ik het proces rond het wijzigen van het Vuurwerkbesluit om gemeenten, in dit geval Apeldoorn, de mogelijkheid te geven het grondgebied vuurwerkvrij te verklaren. In het ontwerpbesluit concludeerde ik dat de toevoegingen in de wettekst gemeenten ook de mogelijkheid gaf het gebruik van Categorie 1 vuurwerk te verbieden. Dat zou in de praktijk betekenen dat je in die gemeente ook geen sterretjes of IJsfonteinen meer zou mogen afsteken. Daarom heb ik een zienswijze ingediend. Omdat ook de Afdeling Advisering naar de wettekst heeft gekeken, zijn deze teksten...
Sinds deze zomer volg ik het proces rond het wijzigen van het Vuurwerkbesluit om gemeenten, in dit geval Apeldoorn, de mogelijkheid te geven het grondgebied vuurwerkvrij te verklaren. In het ontwerpbesluit concludeerde ik dat de toevoegingen in de wettekst gemeenten ook de mogelijkheid gaf het gebruik van Categorie 1 vuurwerk te verbieden. Dat zou in de praktijk betekenen dat je in die gemeente ook geen sterretjes of IJsfonteinen meer zou mogen afsteken. Daarom heb ik een zienswijze ingediend. Omdat ook de Afdeling Advisering naar de wettekst heeft gekeken, zijn deze teksten...
- Exchange
- Reacties: 25
- Forum: Wetgeving in Nederland
Opvallend genoeg lijken er nu kleine nuance verschillen in de wettekst te zitten. Waardoor F1 de dans niet ontspringt? Of ik vind niet de correcte bron.
EDIT: bij het oproepen van de gehele richtlijn wordt wel duidelijk dat de verdere beperkingen alleen van toepassing zijn op F2 en F3.
Laatst bewerkt: