Kamer blijft twijfelen over vuurwerkverbod, mogelijk toch uitzondering voor verenigingen

F1 kan in NL idd niet verboden zonder hele EU wetgeving aan te passen
Zo zat het ook in mijn hoofd, maar ik kom er niet heel veel van vinden.
Wellicht beperkt door mijn zieke snothoofd, maar ik kom telkens op de Pyrotechnische RICHTlijnen. Waar EU deelstaten van mogen afwijken.
Bron: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/LSU/?uri=oj:JOL_2013_178_R_0027_01

In DIT topic wordt e.e.a. helder onder elkaar gezet:

Opvallend genoeg lijken er nu kleine nuance verschillen in de wettekst te zitten. Waardoor F1 de dans niet ontspringt? Of ik vind niet de correcte bron.

EDIT: bij het oproepen van de gehele richtlijn wordt wel duidelijk dat de verdere beperkingen alleen van toepassing zijn op F2 en F3.

Laatst bewerkt:
Lekker onderbouwd van onze vriend.
Als je dr geen zin in hebt tyf lekker op zou ik zeggen.
Tuurlijk, in de kern heeft die gelijk wat mij betreft maar kolere wat een figuur joh.

Klopt het is met 1 week uitgesteld dus 31e staat het voor nu gepland
Even een aanvulling: op maandagen en op vrijdagen vinden er geen debatten plaats. Waar je naar kijkt is de lijst met onderwerpen waarvan verwacht wordt dat die in die week ingepland gaan worden. Dat moet dus nog gebeuren. Klik maar eens op de andere dagen van die week, dan vindt je daar dezelfde lijst. Een nieuwe datum voor het debat is op dit moment nog niet bekend.

Afgelopen week stond het debat in dezelfde lijst maar dan voor deze week. Het is voor nu in de algemene planning een week opgeschoven naar volgende week. 5 jaar geleden gebeurde precies hetzelfde: telkens schoof het debat een week door. Uiteindelijk verdween toen het onderwerp op verzoek van de indieners van de lijst omdat er geen meerderheid voor bleek te zijn.

De elektrische auto wordt of is sowieso al een flop. En meer flops zullen er volgen.
Gebaseerd op wat?
Voorlopig bespaar ik 1200 euro pj aan brandstofkosten en kan ik mijn overschot kwijt die mijn zonnepanelen opwekken....
Je moet niet alles geloven wat degene met de grootste mond roepen.
Tuurlijk daalt de verkoop als iets duurder wordt, maar 0 euro wegbelasting betalen was natuurlijk de grootste grap die er was.

Back
Bovenaan