Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

Inderdaad deze mensen kennen duidelijk het motto leven en laten leven niet.
Het word er puur doorheen gedrukt omdat ze zelf een pokkehekel aan vuurwerk hebben.
Kijk maar naar mensen als Arno Bonte, David rietveld, Johan meiering, Burgemeester aboutaleb en alle andere verbod activisten.
Omdat ze zelf een hekel hebben aan vuurwerk, en het maar lawaaierig en slecht voor het milieu vinden. Moet heel Nederland maar stoppen of minderen met het afsteken van vuurwerk.

Egoistisch rot volk is het.

De ergste van allemaal GroenLinks, die hebben er voor gezorgd dat de azijnzeikers een stem hebben gekregen en dat zij werden gehoord. Door alles te verdraaien te liegen en bedriegen.
Vroeger was dit niet maar sins de mens gek gemaakt worden met milieu en gezondheid,hebben ze een stem gekregen en misbruiken ze die ook.

Ze hebben alleen niet in de gaten dat zij nou net de gene zijn die er voor gezorgd hebben dat het steeds erger word,vroeger kon je ook op elke hoek van de straat illegaal vuurwerk kopen,België kon je alles kopen wat je maar wilden hebben. Toen werd er ook genoeg de lucht in geknald.dingen gesloopt. Maar niet zoals het nu gaat,en als ze zo door gaan word het alleen maar erger.En ik denk dat zij niet stoppen tot aan het totaal verbod,dus we kunnen ons hard nog vast houden.

Het verbaasd me eigenlijk wel dat veel mensen het niet zo heel erg vinden. Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk!

Overdag afsteken hoort gewoon bij ''de dag''. Ik moet wel zeggen dat het meeste budget van mij altijd naar vuurwerk voor in de avond/nacht gaat, maar het meeste plezier heb ik toch in het ervaren van zo'n hele dag achter elkaar vuurwerk afsteken (vaak letterlijk van 10:00 tot 02:00 met pauzes die buiten worden gehouden). Ik vond het altijd heerlijk om overdag vuurwerk af te steken en tegelijkertijd met een goede mede kruitkornuit te fantaseren over hoe pot x vanavond ''in het echt'' zou zijn.

De afsteektijd mag dan wel met 50% ingekort zijn, voor mij persoonlijk is de aantasting in het vuurwerkplezier veel meer dan die 50%. Ik ondervind nu al dat m'n interesse veel minder is dan voorgaande jaren. Misschien betekent dit wel het einde van een ooit zo'n leuke hobby.

Het verbaasd me eigenlijk wel dat veel mensen het niet zo heel erg vinden. Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk!

Overdag afsteken hoort gewoon bij ''de dag''. Ik moet wel zeggen dat het meeste budget van mij altijd naar vuurwerk voor in de avond/nacht gaat, maar het meeste plezier heb ik toch in het ervaren van zo'n hele dag achter elkaar vuurwerk afsteken (vaak letterlijk van 10:00 tot 02:00 met pauzes die buiten worden gehouden). Ik vond het altijd heerlijk om overdag vuurwerk af te steken en tegelijkertijd met een goede mede kruitkornuit te fantaseren over hoe pot x vanavond ''in het echt'' zou zijn.

De afsteektijd mag dan wel met 50% ingekort zijn, voor mij persoonlijk is de aantasting in het vuurwerkplezier veel meer dan die 50%. Ik ondervind nu al dat m'n interesse veel minder is dan voorgaande jaren. Misschien betekent dit wel het einde van een ooit zo'n leuke hobby.

ik moet wel eerlijk zeggen dat er voor mij ook straks een loze ruimte over zal blijven op oudjaarsdag .
want daar waar je vol op bezig was en je geestelijk klaar maakte, ga je straks beginnen .
deze gedachte vind ik ook een heel vreemd gevoel .
maar je moet je wel ook af gaan vragen hoe je dat voor je zelf gaat oplossen .
kijk je kunt het gat nooit helemaal voor 100% dichten .
maar je zult wel naar een oplossing moeten gaan zoeken .
kijk terwijl ik dit bericht maak begin ik me eigenlijk wel af te vragen of er sprake van gemis zal zijn .
tja we kunnen hoog springen we kunnen laag springen we kunnen er niks aan veranderen .
misschien bevalt het ons wel beter als dat we hadden gedacht .
En heel misschien komt de politiek wel op zijn schreden terug .
maar eeh hoe het lopen zal loopt het, maar ze hoeven van mij niet te verwachten dat ik geen vuurwerk afsteek om 00.00 .
zo ben ik (wij) niet geboren .

Het overdag stoken werd elk jaar al minder bij mij, afgelopen jaar voelde het eigenlijk gewoon vervelend. Veel kameraden kopen niks meer, daar sta je dan in je ééntje!

Ik geniet nu veel meer van het siervuurwerk. 00.00 is echt mijn ding geworden, de straat vol familie,vrienden en dorpsgenoten en genieten van al dat mooie siervuurwerk! :)

Ik hou me er in ieder geval niet aan!
Gaat toch niet werken zo'n regel.
Ze steken nu toch ook voor die tijd wat af.
Gaat echt niet werken, hooguit in de grote steden bij winkelcentra e.d.

Ik ga der ook echt niet aanhouden, volgens mij niemand wat hier boven al ge zegt wordt. Iedereen steekt nu toch al af. En als je politie ziet dan ren je een stuk en dan is het ook opgelost. :p

Laatst bewerkt:
Tijdens het doorlezen van dit toic waarin ik het toch wel het meest met nismo eens ben, schoot me zomaar nog iets te binnen.

De afgelopen jaren werd de ''daylight'' categorie met een warm hart onthaald. Er verschenen zeer mooie pruducten op de markt zoals de thunder smoke single-shot. Deze inperking van afsteektijden zou wel eens het directe einde kunnen betekenen voor de verdere ontwikkeling van dit machtig mooie product. Wat vinden jullie hiervan?

En oja, de mensen die beweren deze inperking van afsteektijden ''niet erg te vinden'', ga eens even snel heen? Beseffen jullie wel wat jullie zeggen? Ik zie dit eerder als het graven van ons eigen graf. Ook vraag ik me af in hoeverre deze hobby stand zal houden, mocht de regel blijvend zijn. Als de regel al niet tot gevolg heeft dat er in de toekomst een totaal verbod komt, zal het wel een afname van freaks tot gevolg hebben. Bij veel kleine kinderen springt de ''vonk'' (haha) pas echt over bij het voor het eerst zelf afsteken van het vuurwerk. Vervolgens groeit de hobby in de jaren waarin er met vriendjes over straat wordt geslenterd. Zo is het bij mij ook gegaan.

Wie kan er niet z'n eerste vuurwerkje herinneren? Ik weet in ieder geval nog dat het bij mij een bijtje was. Laat ze onze hobby niet verzieken, en stook door!!!

En oja, de mensen die beweren deze inperking van afsteektijden ''niet erg te vinden'', ga eens even snel heen? Beseffen jullie wel wat jullie zeggen? Ik zie dit eerder als het graven van ons eigen graf. Ook vraag ik me af in hoeverre deze hobby stand zal houden, mocht de regel blijvend zijn. Als de regel al niet tot gevolg heeft dat er in de toekomst een totaal verbod komt, zal het wel een afname van freaks tot gevolg hebben. Bij veel kleine kinderen springt de ''vonk'' (haha) pas echt over bij het voor het eerst zelf afsteken van het vuurwerk. Vervolgens groeit de hobby in de jaren waarin er met vriendjes over straat wordt geslenterd. Zo is het bij mij ook gegaan.

Wie kan er niet z'n eerste vuurwerkje herinneren? Ik weet in ieder geval nog dat het bij mij een bijtje was. Laat ze onze hobby niet verzieken, en stook door!!!

Volgens mij kan je daar als ouder ook een rol in spelen. Ik ben een freak en leer mijn kinderen alles over vuurwerk. Ze zien mij er mee bezig, ze waren wat bang, maar nu al niet meer en vinden het zelfs erg mooi. Ik steek samen met hen ook vuurwerk af.
Volgens mij zijn we samen verantwoordelijk dat we een traditie in stand houden. Ik vind het nogmaals niet erg dat het overdag niet meer mag, maar dan spreek ik PUUR voor mijzelf omdat ik toch niet kan stoken. Voor de anderen die het wel kunnen is het jammer inderdaad. Maar vergeet niet dat je om 1800 ook een heerlijk stookmoment kunt hebben. Daarnaast heb je in een korter tijdsbestek meer de verstoken. Dus je zit de avond niet meer stil als je zou willen.
Nogmaals, ik snap het dat mensen die overdag graag stoken er nadeel bij hebben. En wat betreft de Daylight producten: Dat is inderdaad ook jammer, maar ik vind het niet het einde van de wereld om de eerder genoemde reden dat ik overdag toch niets kan doen.

greetzz

Wat mij niet boeit is het inkorten van de verkoopdagen.
Gewoon goed plannen, kan je net zoveel halen.
Wat me wel stoort is het beperken van de afsteektijden.
Me kids moeten nu dus braaf op de bank gaan zitten wachten tot het donker is om hun kleine spul aan te steken waar ze niks meer van zien...

Nu gaan de kleinere liefhebbers dus naar buiten als het donker is, terwijl ik dan altijd riep van jongens, kijk uit, nu komen vaak de oudere, gevaarlijk stokend volk naar buiten....

Daarnaast was het dan rond de avond vorig jaar iets rustiger, konden de kleinere kids even naar bed, konden we de honden uitlaten en ons opmaken voor echte o&n.

Wat gaat er nu gebeuren? Het wordt donker, geen goed zicht meer als vuurwerk eindelijk mag, ik denk meer ongelukken en zeker meer overlast, hoe gek dat ook klinkt in de oren van de bedenkers!

Ik ben meer van de sier, dus ja, ik heb niet veel hinder van stoken in donker, maar genieten met me kids overdag kan ik blijkbaar vergeten.

Bedankt media voor het angstig maken en daardoor onder controle krijgen van de burgers.
Bedankt regering, voor jullie eigen belang om stemmers te krijgen.
Bedankt vuurwerkhaters voor het verkl#ten van onze liefhebberij.

Hoe diep kan NL zinken binnen de EU...
Regels regels en nog eens regels, we gaan kapot aan al die regels!

Mijn eerste stookmoment als kind weet ik nog ja, en mijn kids weten dat ook. En zo wordt een passie geboren! Of herboren in mijn geval:)

Kijkend naar de EU waar we allemaal zo graag bij wilde zijn, denk ik dat NL weer eens stronteigenwijs ze eigen regels bedenkt. Terwijl EU landen om ons heen los mogen gaan, soms meerdere dagen per jaar, gaat NL, binnen de EU, dwars liggen!

Ik snap het niet meer...

Ik hou me er in ieder geval niet aan!
Gaat toch niet werken zo'n regel.
Ze steken nu toch ook voor die tijd wat af.
Gaat echt niet werken, hooguit in de grote steden bij winkelcentra e.d.

dat maakt die verkorte stook tijden nou juist zo onlogisch .
want zeker in de laatste vier maanden krijg je soms echt het gevoel dat het oudjaar is als je buiten loopt .
het zal misschien wel wat makkelijker worden om mensen op te pakken .
maar dat verhelpt het eigenlijke probleem niet .

Zoals zo vaak hebben ze de plank weer volledig misgeslagen maar goed deal with it or not.
Overdag was altijd de sfeer van het met je vrienden samen genieten dit moet nu naar s'avonds verschoven worden.

We zouden eigenlijk met z'n allen naar Duitsland moeten gaan,daar stoken totdat je blaren op je handen hebt zodat ze daar last krijgen van de Nederlanders en dat de Duitse regering Nederland op het matje roept dat zij worden opgezadeld met de regels die zijn opgelegd aan de Nederlanders. Hebben we gelijk een stok achter de deur voor een geheel verbod want dan word het nog erger in Duitsland.

Dit samen met het drugs beleid in Nederland, waar Duitsland zich al heel lang aan stoort kan misschien de doorslag geven.
Andere landen opzetten tegen Nederland,kan best wel eens werken.
Nederlandse regering speelt ook een vies spelletje dus waarom wij (alle vuurwerk liefhebbers) niet.

Maar wat is er nou definitief besloten qua nieuwe regelgeving en wat is nog onzeker?

Tot nu toe hebben ze enkel de afsteektijden beperkt van 18:00 - 02:00 ipv 10:00 - 02:00, de verkoopdagen blijft voorlopig nog 3 dagen, en ik weet het niet zeker misschien dat iemand mij hier antwoord op kan geven maar ik dacht dat ik had gehoord dat er minder kilo's aan vuurwerk aan consumenten mee geleverd mag worden maar dat kan ik ook fout gehoord hebben

Tot nu toe hebben ze enkel de afsteektijden beperkt van 18:00 - 02:00 ipv 10:00 - 02:00, de verkoopdagen blijft voorlopig nog 3 dagen, en ik weet het niet zeker misschien dat iemand mij hier antwoord op kan geven maar ik dacht dat ik had gehoord dat er minder kilo's aan vuurwerk aan consumenten mee geleverd mag worden maar dat kan ik ook fout gehoord hebben

Als dat zo is, krijgen we denk ik nog wel een probleem met het gewicht van de grotere consumenten cakes. Fijn al die gekke regels in Nederland. Elk jaar word het gewicht meer, maar het zou van de zotte zijn, als we nu in 1 keer weer minder kilo's mee mogen nemen. :bonk:

Er is inderdaad een motie geweest om de hoeveelheid vuurwerk van 25 kg naar 10 kg te brengen. Maar deze motie is verworpen in de Tweede Kamer.

Erg jammer dat de afsteektijden worden beperkt.
Zelf als kleine jongen veel van genoten altijd.
Nu als vuurwerkverkoper druk in de weer de laatste dag van het jaar en altijd een 10 uur projectje maken met de collegas voor de eerste klanten van de dag.
Dat zit er dus niet meer in.
Zelf denk ik dat de overlast dus erger word daar iedereen nu direct om 18uur gaat stoken, wanneer iedereen samenkomt om te dineren en een leuke oudjaarsavond gaat vieren.
Hopelijk word deze maatregel terug gedraaid en kunnen we in de toekomst weer overdag stoken.

Back
Bovenaan