Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

Nu kaft iedereen giel af omdat hij het voor de radio doet, maar na een potje voetbal dan gaat er ook van alles de lucht in, beetje raar om het nu op hem te blamen.

Tuurlijk hoort het niet, maar wie steekt er na een overwinning van nederland dan ook geen vuurwerk af?
Ik wel hoor, niet elke wedstrijd maar toch wel wat rook en wat singleshots gedaan na australie NL. maar meer ook niet.

Denken jullie echt dat de vuurwerkkogel nog niet door de kerk is? Giel doet daar echt niets aan af en zorgt ten minste nog voor een beetje vermaak in dit regeltjes en niets mag meer en we moeten allemaal rekening met elkaar houden land. Het is al lang in kannen en kruiken voor wat betreft de politieke partijen, zo een beraad is meer voor de show, zodat men denkt dan er nog iets kan gebeuren....

Tsja ik moet eerlijk zeggen ik vind het wel stijl hoor!!! Gaaf om te zien dit, en je moet het natuurlijk als een geintje opvatten maar het druist tegen alle regels in dit. Giel maakt er gewoon een lolletje van toch mag ik dit wel....:)

weet je wat het is met acties zoals die van giel .
je moet ook eens wat door de vingers kunnen zien .
anders kun je je aan gaan sluiten bij de rest van de zeikers .
we doen allemaal wel eens iets wat niet mag .
die speling moeten we ondanks alles toch blijven houden .

Dat dacht ik vanmorgen ook toen ik hoorde op de radio pff in me gedacht zat ik van nou bedankt he.. pannenkoek

Nou klink je net zo zuur als de mensen die alles willen verbieden. Ik vond het eth vermakelijk vanmorgen in de auto, en denk je werkelijk dat dit iets uitmaakt? Ik wed dat ze hier zelfs een vergunning voor hadden. Maarja als je dat zegt is de spanning eraf. Niet alles geloven wat de media je voorhoudt :wink:

ach, dat van giel is wel leuk.
kijk als ze nou dikke shells of ground salutes zouden afsteken dan was het wat anders.
maar ik vind met een paar blokjes sier is niks mis mee.

Nu kaft iedereen giel af omdat hij het voor de radio doet, maar na een potje voetbal dan gaat er ook van alles de lucht in, beetje raar om het nu op hem te blamen.

Tuurlijk hoort het niet, maar wie steekt er na een overwinning van nederland dan ook geen vuurwerk af?
Ik wel hoor, niet elke wedstrijd maar toch wel wat rook en wat singleshots gedaan na australie NL. maar meer ook niet.

Juist! Giel laat juist zien dat vuurwerk feestelijk is en meer toegepast kan worden dan alleen met oud en nieuw. Hulde aan Giel dat die vuurwerk positief laat zien zonder gezeik over veiligheid en juist vermeld dat het illegaal is. (In nederlandse termen direct onveilig). Dat hebben we nodig, bekende populaire mensen die vuurwerk gebruiken en daarmee een positief imago ervan maken en illegaal, gevaarlijk weg wimpelen als overdreven.

Staat het nu vast eigenlijk, Keek namelijk op de website van de rijksoverheid en daar stond nog dat het nog goedgekeurd moest worden door de eerste kamer! En op halt was ook nog niks aangepast, waarschijnlijk is er nog hoop!

Staat het nu vast eigenlijk, Keek namelijk op de website van de rijksoverheid en daar stond nog dat het nog goedgekeurd moest worden door de eerste kamer! En op halt was ook nog niks aangepast, waarschijnlijk is er nog hoop!

Het is nog een zgn. Hamerstuk in de Tweede Kamer, maar dat is een formaliteit. Tijdens de Commissie Vergadering is gebleken dat een meerderheid het behoud van de 3 Afhaal- en Verkoopdagen en het inperken van het afsteken op 31-12 naar 18.00 - 02.00u, zal steunen. De verwachting is dat de Eerste Kamer dat ook zal doen. Dus die hoop kun je helaas wel laten varen...

Arme kinderen, die een dag vol vuurwerkpret door de neus geboord wordt.
Moeten ze nu van 18:00 in het donker rotjes afsteken?

In en in triest. :frusty:

Het is nog een zgn. Hamerstuk in de Tweede Kamer, maar dat is een formaliteit. Tijdens de Commissie Vergadering is gebleken dat een meerderheid het behoud van de 3 Afhaal- en Verkoopdagen en het inperken van het afsteken op 31-12 naar 18.00 - 02.00u, zal steunen. De verwachting is dat de Eerste Kamer dat ook zal doen. Dus die hoop kun je helaas wel laten varen...

Het is meer dan opvallend dat de Vuurwerkbranche dit allemaal toestaat en niet tegen in gaat. "Wij willen geen overlast bezorgen" wordt er dan gezegd. Ook verwachten zij geen omzet verlies en de meeste handelaren willen van al die kleine zooi af zoals Babypijltjes, rotjes voor 50 centen. Ik denk dat ze nog bedrogen uitkomen en dat het hen veel geld gaat schelen en dan is het te laat om het tij te keren

Maak je niet druk,er veranderd niks,ja de regeltjes zijn verandert maar daar blijft het ook bij. Ze hebben het spel alleen maar leuker gemaakt voor de jeugd,en de pakkans kleiner gemaakt.
Nu gaat iedereen lopen,stoken ze nog eerder,en word er minder gekocht in Nederland dus zwaarder spul wat er knalt.

Dus wat zijn ze er mee opgeschoten ????Niks dit alles is een stap achteruit ipv vooruit. Bestrijden doe je niet door te verbeiden,praten met de jeugd en kijken of er een middenweg is,zorg dat ze niet naar het buitenland hoeven te gaan,dat de handelaren niks meer verdient omdat het goedkoper is te wachten met kopen. Het enige wat je dan nog over houd is het zware spul.shell's en knal met meer dan 2 gr flash. Maar dan kunnen ze zich daar op richten europe's Handel zal altijd blijven bestaan,het is nou eenmaal leuker dingen te stoken die niet mogen.

Maar goed Nederland is altijd tegen de draad geweest en zal het ook blijven,daarom denk ik dat we komend jaar een overvloed aan illegaal spul krijgen,en dat er in 2016 word gestemd voor een totaal verbod.Maar dat zal ook niet werken.

@ nismo jij snapt het. Ik vraag me echt af wat voor regering wij hebben. Zijn ze zo lomp. Of gedragen ze zich alleen maar zo?

Voor de mensen die gezien hebben hoe het met de drooglegging is afgelopen is wel duidelijk dat een totaalverbod niet haalbaar is en wanneer onder dwang toch word ingevoerd het retesnel zal worden teruggedraaid.

Dit kunnen ze er toch niet door krijgen. Zo wordt het alleen maar leuker voor de jongeren. Wil wel is zien of ze de regels echt zo aanpassen, en zo ja hoe ze er na 31 december 2014 over denken...

Een totaal verbod is precies waar ze in baarle op zitten te wachten, dan komen er gouden tijden voor de handel aan daar. Alleen ik geloof er niks van dat dit ooit zo ver komt.

Een totaal verbod is precies waar ze in baarle op zitten te wachten, dan komen er gouden tijden voor de handel aan daar. Alleen ik geloof er niks van dat dit ooit zo ver komt.

ik denk dat die gouden tijden voor Baarle dan wel van korte duur zijn .
zodra de politie daar lucht van heeft gekregen word daar ook strenger gecondoleerd .
en als dat niet daar gebeurt word je echt wel van de weg geplukt .

Magnolia dat gaat ook niet gebeuren hoevaak ik daar al wel niet met een tjokvolle auto weg ben gereden.
De agenten in baarle hebben wel wat anders aan hun hoofd dan vuurwerk toerisme.
En daarbij je hebt altijd maaseik beringen en olen nog om naar toe te gaan heb je gelijk een leuke trip voor de boeg.

Magnolia dat gaat ook niet gebeuren hoevaak ik daar al wel niet met een tjokvolle auto weg ben gereden.
De agenten in baarle hebben wel wat anders aan hun hoofd dan vuurwerk toerisme.
En daarbij je hebt altijd maaseik beringen en olen nog om naar toe te gaan heb je gelijk een leuke trip voor de boeg.

En dan met oud en nieuw guerrila stoken. :p

Back
Bovenaan