Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

Als er zo'n kat en muisspel komt kun je inderdaad op ontiegelijk veel plekken de grens over. En dan zullen er vast nog meer winkels geopend worden daar. De politie zal extra mensen aanhouden dan normaal, maar er zullen er ook een stuk meer de grens overgaan dan nu al gebeurd.
Denk dat de overheid zich goed af moet vragen of ze zo'n kat en muisspel wel willen.
Hoeveel macht en middelen ze ook hebben. Als de burger perse de grens over wil voor vuurwerk kunnen ze nooit iedereen stoppen.
Jammer als dat nodig moet gaan zijn.
Vraag mezelf de laatste tijd wel af hoe heel die media aan hun procenten komt van mensen die tegen vuurwerk zijn.
Natuurlijk zijn er in mijn omgeving ook mensen die het liever niet hebben.
Toch ken ik niemand die tegen vuurwerk is. Sommigen willen het liever alleen davonds, dat gaat nu waarschijnlijk gebeuren.
In jaren veel vuurwerk knallen met veel vrienden en familie pas een paar klachten gehad. Die op een na allemaal ter plekke werden opgelost.
Politie die gelukkig nieuwjaar wenst en zelf iets aansteekt.
Ik begrijp de hele heisa niet.
Misschien heb ik het getroffen met mijn buurt.
Of wordt er simpelweg alleen via internet geklaagd.
Maar ik hoor elk jaar bijna alleen positieve geluiden.
En de rest die het niks vind die gunt het iedereen in de wijk die ervan geniet wel.
En dan kun je je TV niet aanzetten in december of er wordt beweert dat iedereen er een hekel aan heb.
De dagen na kerst schaam ik me eigen belang om straks vuurwerk af te steken wat iedereen zo haat.
Met oudejaarsavond dan enkel positieve geluiden.
Ik begrijp er maar geen zak van.

Edit: paar gekke zinnen door de autocorrecrie op mijn telefoon. Creatief lezen... Haha

tis meer alles *** enter gedrag van mensen op internet.
dat zie je bij alles tegenwoordig.
ga je met de camera het land in en willekeurige mensen vragen stellen dan zijn de meningen positiever.
ik zelf heb zelfs nog van een wild vreemde die in een flat woont tegenover waar ik zat te stoken een fles Bacardi gekregen afgelopen oud en nieuw, met de mededeling dat hun hadden genoten van mijn vuurwerk, terwijl ik bij lange na nog niet klaar was:)

Dat heb ik dus ook, mensen komen speciaal bij mij voor de deur staan de laatste jaren omdat ze daar het meeste en leukste vuur werk zien. Alleen de jaren daarvoor wel eens wat negatief commentaar op de zware knallers, nu ik die weglaat is iedereen zeer positief. En krijg van de buren helemaal complimenten als ik ze vertel dat ook echt alles wat ze zien legaal is op de 1 of 2 matten na.

ik heb bij mij in de straat precies de zelfde reacties .
sterker nog we hebben er nog een fles champagne aan over gehouden .
dit zijn allemaal dingen die zich in de praktijk voor doen .
het zijn helaas wel de dingen waar je nooit iemand over hoort .
ik denk dat je iedereen zou moeten vragen om alle belevingen op twitter te knallen.
dan krijg je denk ik toch een ander geluid in de ether .

Niet om het één of ander hé. Maar wat nou als je dat kleine grut voor overdag overslaat(misschien wat cat 1 voor de fun), dan komt automatisch toch de focus te liggen op de avond en nacht? Geen vervelia's op straat, mensen kunnen rustig hun ding doen.

Degenen die nú al te horen krijgen dat ze voor een leuke avond/nacht/spektakel/show zorgen, krijgen die dan juist niet extra waardering voor wat ze doen? De focus wordt toch verlegd van gezeik op de dag naar een leuke, feestelijke avond en nacht? Plus dat je mogelijk extra financiën overhoudt dat anders op zou gaan aan klein grut wat je nu uit kan geven aan wat mooiers voor in de avond/nacht of gewoon uit kan sparen?

Hoe denken jullie hier over?

Ik snap je punt wel, maar veel mensen (waaronder ikzelf) vinden het ook gewoon leuk om overdag, in het licht rond te lopen door de wijk en vuurwerk af te steken. Dit geld waarschijnlijk ook vooral voor (kleine) kinderen, die niet al te laat op mogen blijven en gewoon niet zo'n groot budget hebben om echt mooi siervuurwerk te kopen. Daarom vinden zij het juist leuk om Veel van dat kleine grut af te steken, dat is voor hun gewoon goed te betalen. Maar zoals ik zei vind ik het zelf ook gewoon leuk, voor mij hoort het er gewoon bij.

Niet om het één of ander hé. Maar wat nou als je dat kleine grut voor overdag overslaat(misschien wat cat 1 voor de fun), dan komt automatisch toch de focus te liggen op de avond en nacht? Geen vervelia's op straat, mensen kunnen rustig hun ding doen.

Degenen die nú al te horen krijgen dat ze voor een leuke avond/nacht/spektakel/show zorgen, krijgen die dan juist niet extra waardering voor wat ze doen? De focus wordt toch verlegd van gezeik op de dag naar een leuke, feestelijke avond en nacht? Plus dat je mogelijk extra financiën overhoudt dat anders op zou gaan aan klein grut wat je nu uit kan geven aan wat mooiers voor in de avond/nacht of gewoon uit kan sparen?

ik denk dat je wel aardig goed zit met die gedachte .
want ik heb het vermoeden dat de meeste mensen dat geplof van overdag wel toe laten, maar toch stiekem balen .
kijk op de voor avond zal je niet gouw mensen tegen komen.
Dat gedeelte zullen we voor ons zelf blijven houden om dingen te testen etc etc .
het voor namelijk dat geen wat om 00.00 gebeurt dat verdient de grootste gedeelte van de aandacht bij de meeste mensen .
of je nu echt geld over houdt van de klein spul ik weet het niet .
naar verhouding ga je denk ik toch duurdere dingen kopen .

Ik geef sowieso niet veel meer om overdag... Ik sta wel altijd om 10 uur buiten om het ff in te luiden, maar het gaat mij voornamelijk om 0;00. Ik koop bijna geen klein grij meer, maar 99% siervuurwerk voor na 12en. Ook de vooravond ben ik niet echt veel aan het stoken, omdat ik zo minder spul overheb voor na 12 uur en ik dan juist flink tekeer wil gaan.

Nee, mij straffen ze niet echt met de 18;00 regel omdat ik toch voor het moment na 12 uur ga. Maar ik kan me wel voorstellen dat er ook verliezers zijn, met name de jongere onder ons omdat zij het vooral van het kleine grij overdag moeten hebben, daar ze 's avonds of na 12en geen sier kunnen of willen betalen.

mijn maakt het niet zo veel uit. was toch al van plan om veel sier. (cakes/boxen) te kopen het meeste voor half 1 begin nooit gelijk wacht altijd even. En wat kleine cakes voor half 10. En nog wat pakjes .thunderkings ( denk 15a20) en 1 of 2.black spanish crackers voor in de vooravond.

Ik geef sowieso niet veel meer om overdag... Ik sta wel altijd om 10 uur buiten om het ff in te luiden, maar het gaat mij voornamelijk om 0;00. Ik koop bijna geen klein grij meer, maar 99% siervuurwerk voor na 12en. Ook de vooravond ben ik niet echt veel aan het stoken, omdat ik zo minder spul overheb voor na 12 uur en ik dan juist flink tekeer wil gaan.

Nee, mij straffen ze niet echt met de 18;00 regel omdat ik toch voor het moment na 12 uur ga. Maar ik kan me wel voorstellen dat er ook verliezers zijn, met name de jongere onder ons omdat zij het vooral van het kleine grij overdag moeten hebben, daar ze 's avonds of na 12en geen sier kunnen of willen betalen.

same here, druk met werken in een zaak en niet in staat en zin om overdag te stoken. In de avond wat stoken met mijn kinderen en om 12 uur los. Lekker lang toeleven naar een moment.
MAar kan mij voorstellen dat andere er anders over denken;-)
greetzz

Ik vond 10:00 en overdag stoken altijd het mooiste van oud en nieuw. Ik kan me dus totaal niet vinden in deze regel en als het er door komt zou dat een klap zijn.
Maar ook voor mijn eigen kids en alle andere kinderen in NL en die in de toekomst komen moet dit gewoon blijven.

Ach of je nou zelf wel om 10 begint met je kartonploffers of niet mag men wat mij betreft ookaan een ander denken die wel graag op die tijd stookt.laat de regel hoe die was aub

Ik vind overdag/vooravond veel leuker dan 00:00-02:00.... waarom ? Omdat je veel plekken/mensen en gek vuurwerk tegenkomt. Overdag heb ik de leukste dingen meegemaakt... vooral matten etc vind ik overdag beter :)

Ik vind het erg dat er hier mensen zijn die kunnen zeggen,mij maakt het niet uit dat we niet meer vanaf 10 uur mogen stoken. Die zijn vergeten hoe het vroeger was toen ze zelf jong waren,wat zij deden.
Ik vind dat ze er met der poten vanaf moeten blijven,de jeugd moet toch gewoon kunnen stoken overdag,mijn kleine vind het ook prachtig,wat moet ik nu om 18:00 naar buiten met haar als het al donker is,kan je het niet goed zien,kan ik haar niet goed in de gaten houden.Het is gewoon een K*T regel slaat nergens op.En als die gene die nu zeggen (maakt mij niet uit)denken dat ze er zijn,dat het gezeik nu wel minder word,word wakker,dit is het begin van het einden 2017 hebben wij geen vuurwerk meer in Nederland.

Daarom zeg ik niet accepteren en gewoon om 10 uur met z'n allen stoken,de kans dat je gepakt word is dan een stuk kleiner.

Ik vind het erg dat er hier mensen zijn die kunnen zeggen,mij maakt het niet uit dat we niet meer vanaf 10 uur mogen stoken. Die zijn vergeten hoe het vroeger was toen ze zelf jong waren,wat zij deden.
Ik vind dat ze er met der poten vanaf moeten blijven,de jeugd moet toch gewoon kunnen stoken overdag,mijn kleine vind het ook prachtig,wat moet ik nu om 18:00 naar buiten met haar als het al donker is,kan je het niet goed zien,kan ik haar niet goed in de gaten houden.Het is gewoon een K*T regel slaat nergens op.En als die gene die nu zeggen (maakt mij niet uit)denken dat ze er zijn,dat het gezeik nu wel minder word,word wakker,dit is het begin van het einden 2017 hebben wij geen vuurwerk meer in Nederland.

Daarom zeg ik niet accepteren en gewoon om 10 uur met z'n allen stoken,de kans dat je gepakt word is dan een stuk kleiner.

Volgens mij zeg ik zelf dat ik mij heel goed kan voorstellen dat er mensen zijn die er anders over denken zoals jij dus. Ik denk niet dat we er zijn, want ik besef ook wel dat het volgens sommigen in de politiek en in Nederland nooit genoeg is.
Maar ik geef nu gewoon mijn mening voor mijn situatie op dit moment. Als ik dat niet meer mag zeggen dan vind ik dat een beetje jammer.
Nogmaals, ik snap heel goed dat er mensen zijn die er anders over denken, maar voor mij op dit moment zit het zoals ik in mijn post boven heb gezegd.
greetzz

Vroeger heb ik nóóit overdag buiten mogen spelen, dus ik weet pas sinds een jaar of wat hoe het is om om 10:00 uur te mogen starten. Tel daar de overspannen stad met inwoners en het gemeentelijk beleid bij op. Hierdoor heb ik het gevoel dat het stoken weer 'ouderwets' gaat worden en bekend voor mij. Anderzijds ervaar ik bezwaren op principiële gronden aangezien vrijheden beperkt worden om meer 'schijnveiligheid' te creëren. Schijnveiligheid ja, dat is het product dat Ivo Opstelten verkoopt.

Het alternatief is een totaalverbod. Dus burgers naaien of burgers naaien, duidelijk dat er met een ander lichaamsdeel gedacht wordt dan de hersenen. En dat vind ik juist het zorgelijke aan deze ontwikkeling.

Naast het feit of dat de nieuwe trend als negatief ervaren kan worden, stel ik mijzelf te vraag. Hoe kan je ondanks het ervaren van het verlies aan stooktijd het beste om gaan met dit verlies?

Volgens mij zeg ik zelf dat ik mij heel goed kan voorstellen dat er mensen zijn die er anders over denken zoals jij dus. Ik denk niet dat we er zijn, want ik besef ook wel dat het volgens sommigen in de politiek en in Nederland nooit genoeg is.
Maar ik geef nu gewoon mijn mening voor mijn situatie op dit moment. Als ik dat niet meer mag zeggen dan vind ik dat een beetje jammer.
Nogmaals, ik snap heel goed dat er mensen zijn die er anders over denken, maar voor mij op dit moment zit het zoals ik in mijn post boven heb gezegd.
greetzz

Wie de schoen past trekt hem aan,was niet gericht op jou.was gewoon algemeen.

Vroeger heb ik nóóit overdag buiten mogen spelen, dus ik weet pas sinds een jaar of wat hoe het is om om 10:00 uur te mogen starten. Tel daar de overspannen stad met inwoners en het gemeentelijk beleid bij op. Hierdoor heb ik het gevoel dat het stoken weer 'ouderwets' gaat worden en bekend voor mij. Anderzijds ervaar ik bezwaren op principiële gronden aangezien vrijheden beperkt worden om meer 'schijnveiligheid' te creëren. Schijnveiligheid ja, dat is het product dat Ivo Opstelten verkoopt.

Het alternatief is een totaalverbod. Dus burgers naaien of burgers naaien, duidelijk dat er met een ander lichaamsdeel gedacht wordt dan de hersenen. En dat vind ik juist het zorgelijke aan deze ontwikkeling.

Naast het feit of dat de nieuwe trend als negatief ervaren kan worden, stel ik mijzelf te vraag. Hoe kan je ondanks het ervaren van het verlies aan stooktijd het beste om gaan met dit verlies?

Ik heb het wel gekend,om 8:00 klaar staan met vollen tassen vuurwerk zodat je geen sec hoefden te missen van de dag zelf.geen tijd om te eten en 3 dagen ervoor zeer slecht geslapen.Zie het zo voor me hoe het was. Daarom mag die van mij gewoon om 10 uur beginnen en betaal ik elke boeten die er komt.Ze kunnen mijn rug op allemaal.

Toen ik een paar jaar jonger was, was overdag inderdaad het leukste van oud en nieuw. De hele dag rondstruinen met je tassie, het hele dorp door, niks eten want je wou maar knallen knallen knallen... Toen leek het ook of ik veel meer plezier tijdens oud & nieuw had, dat lijkt de laatste jaren weg te vloeien... Nu ik 17 ben geef ik niks meer om het rondlopen en het siervuurwerk boeit me nu steeds meer, omdat dat mooier is in mijn opinie. Ik geef liever 1000 euro uit aan sier dan 50/50, gewoon omdat siervuurwerk mooier is, en ik het rondstruinen niet veel meer aanvind. (Ook omdat er hier in mijn dorp weinig mensen zijn die dat doen, ga ook niet in mn eentje).

Nee ik heb er geen problemen mee met de 18;00 regel, maar zoals nismo en omepje ook zeggen, hét ultieme oud & nieuw gevoel is toch wel overdag... De hele dag maar stoken, helaas zit het er voor mij niet meer in, maar kan me voorstellen dat er veel mensen en dan met name de vaders met hun kinderen en de kleinere kinderen zelf het heel jammer vinden en terrecht. Hadden ze deze regel nou 7 jaar eerder ingevoerd had ik het ook niet leuk gevonden..

Het ergste is nog vind ik dat door azijnzeikers mensen met een minderwaardigheids complex en andere egoïsten deze regel is misbruikt en doorgedrukt en waarom???iedereen weet dat je met een stalen gezicht toch niet kan volhouden dat je met het aanbod van Nederlandse kartonploffers overlast kan creëren. Nee hoordit is gewoon een actie van mensen die toen ze zelf kleiner waren niks mochten en uit wraak de rest ook geen plezier gunt

Back
Bovenaan