Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

@ witte Reus
Dat is zo.
Maar nog verder terug in de tijd mocht je bijna een week lang stoken.

De regels strenger maken om illegaal vuurwerk/overlast aan te pakken. En juist door die nieuwe regels komt er meer illegaal vuurwerk/overlast. Fuck logics?

pff serieus eh dit zijn echt van die nachten dat je zo pissed off bent dat je zin hebt om iets heel ergs te doen en je gewoon niet kunt slapen :frusty:

Ach, weetje wat het is. De mensen uit Den Haag denken hiermee het probleem te hebben opgelost, terwijl dit juist averrechts gaat werken. Een verbod op legaal vuurwerk, ofja een beperking om het illegale te weren. Ookal schaffen ze het hele legale vuurwerk af, dan nog komt er meer overlast door illegaal. Ook zullen in deze nog steeds zware economische tijden bedrijven gaan omvallen. De overheid snijdt zichzelf in de vingers en hier komen ze ook vast wel achter. Ik denk dat dit niet lang stand gaat houden als er dit jaar alleen maar meer overlast komt door illegaal vuurwerk & toch vanaf 10 uur afsteken.

Ik zeg 31 december massaal over de grens en daar lekker vuurwerk afsteken vanaf 10.00

Ja hahaha en dan precies in zo'n straat gaan staan waar de ene helft van de straat Nederland is en de andere helft Duitsland. Zo'n weg loopt midden door Kerkrade bijvoorbeeld, de Nieuwstraat/Neustrasse :D

m1fzi4pattu9.jpg

Als ze dat doorvoeren ga ik me vuurwerk voor t eerst wel bij de handelaar halen en de hele dag het hardste van t hardste afsteken.
T is wel goed met die lijers allemaal

Al jaren word er vergaderd over de aanpak van vuurwerk overlast welke begint in begin december. Nu wil men de verkoop van 3 naar 2 dagen brengen en de afsteek tijd beperken van het legale goedgekeurde vuurwerk. Echter het probleem is het illegale vuurwerk. Als je het begin december met het illegale vuurwerk nog niet kan handhaven en de invoer van uit België en Duitsland gedoogd. Is dit natuurlijk weer complete onzin wat men wil. Als men regels wil moet dit ook uitvoerbaar zijn en niet geld verkwistend.Wij zijn dan ook van mening pak de overlast aan en niet de Consument welke gewoon een feestje wil vieren. .

Laat weten dat jij het ook niet eens bent en like en deel ons op http://https://www.facebook.com/pages/Stop-deze-onzin/1440215446227045

Ik ben er zwaar over de zeik door de geouwe.... in dit land. betuttelen en verbieden moeten we blijkbaar, maar problemen worden alsmaar erger.

Zit eens goed over de 2 maatregelen na te denken en hieruit komt ook wel een beeld van de typische azijnzijkerd:

Verkoopdagen inkorten:
Ahh zo, duidelijk een IQ lager dan 60. Illegaal vuurwerk wordt namelijk niet gekocht in dit kikkerlandje en laat dat nou net hetgeen zijn waar men "last" van heeft. Volgens mij als je het ze verteld kijken ze nog raar op ook want het is toch "vuurwerk" waar ze last van hebben :(

Afsteektijden beperken:
Excuse me? Je hoort volgens mij gewoon aan het werk te zijn rond die tijd dus volgens mij kan je er nooit veel last van hebben. Owh wacht u bent natuurlijk een uitkeringstrekker die de hele dag thuis zit te zagen over van alles, leeft van ons geld en dan ook nog even wil bepalen hoe wij dat geld uitgeven. Donder een eind op man!

Nuf said..

Er is een gerucht dat er iets komende vrijdag wordt besproken in de ministerraad.
verder wordt er in openbaar commissie-verband gesproken over 2 brieven die niets voorstellen de 27ste om 16.00.

Verder weten we nog niets, so what's the fuss about?

Als ze dat doorvoeren ga ik me vuurwerk voor t eerst wel bij de handelaar halen en de hele dag het hardste van t hardste afsteken.
En dat is dus het ergste van alles. De hardwerkende nederlander die zijn brood verdiende met legaal vuurwerk wordt dubbeldwars genaaid en kan zijn gezin niet meer onderhouden en wij brengen onze zuurverdiende centen in de economie van een ander land.

Buiten dat vangt de overheid minder belastingcenten omdat de verkoop keldert... niet bevoordelijk voor de economie.

Verhaal komt bekend voor bij roken, nietwaar?

Er is een gerucht dat er iets komende vrijdag wordt besproken in de ministerraad.
verder wordt er in openbaar commissie-verband gesproken over 2 brieven die niets voorstellen de 27ste om 16.00.

Verder weten we nog niets, so what's the fuss about?

Vraag dat naar aan de NOS, RTL en meer van dat soort fuzzy nieuwssites. Halve nieuwsberichten waarbij ten alle tijde vuurwerk als 1 woord (dus zowel illegaal als legaal) in de media komt is nooit goed voor onze geliefde hobby.

Ik vind het erg om te lachen als de overheid aan het levensonderhoud komt van de legale vuurwerk verkoper,maar het moet me van het hart dat ik wel vind dat ze het zelf hebben laten afweten.

Eigenlijk is dit wel goed... het wordt de laatste jaren steeds gekker! En daarbij heel veel komt uit china via rusland door naar pole etc misschien boycot? 2 vliege in 1 klap? Denk maar is na hoeveel jij afsteekt en hoeveel rusland als tol weg na europa vangt... just a thought

Eigenlijk is dit wel goed... het wordt de laatste jaren steeds gekker! En daarbij heel veel komt uit china via rusland door naar pole etc misschien boycot? 2 vliege in 1 klap? Denk maar is na hoeveel jij afsteekt en hoeveel rusland als tol weg na europa vangt... just a thought

Dat geld mag Rusland toch gewoon hebben? Sowieso is een groot deel van Europa afhankelijk van russisch gas, dus boycotten zal er niet zo snel inzitten.

Vooral doen en dan hebben we volgend jaar of het jaar daarop door dwazen zoals jij straks nog een verkoopdag of misschien nog wel erger minder dan dat er nu op de "planning" staat.

Ik probeer me altijd aan de regels te houden hoor, maar als dit doorgaat, dan heb ik de neiging de hardste Poolse knaller te zoeken die ik maar kan vinden en om 8 uur af te steken. Ik ben klaar met dit gezeik. Vuurwerk mag al kort genoeg, als je dat nog gaat inkorten komen er problemen.

Back
Bovenaan