Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

ja de NOS bracht het zo alsof het al definitief was. weten we gelijk wat hun standpunt is.
ik denk trouwens dat ik in de toekomst op oudejaarsdag als dit zo door gaat maar op stookvakantie ga naar Duitsland.
daar mag je 3 dagen kopen en 2 volle dagen stoken.

ik heb er schijt aan,hoe kunnen ze dit ooit handhaven?en trouwens Carbid schieten valt savonds ook tegen zoeken naar de deksel

daar heb je wel een punt ja .
het zal nu wel ff spannend worden hoe die regeling er uit komt te zien .
het zou op de een of andere manier wel raar zijn als dat ook al word aan gescherpt .
carbid schieten doe je op het land of aan de stadsrand waar je weinig overlast veroorzaakt .
dus ik zou niet weten wat daar aan verandert moet worden .

Heren (en dames).

Ik ben op dit moment op zijn minst niet in de beste stemming door dit nieuws. Echter heeft mijn gal spuien op het internet weinig zin.

Heeft iemand een idee hoe we dit idiote voorstel tegen kunnen houden?

Weetje wat mij nou de neus uit komt, maar dan ook echt.

Dat al die lijers van een oogartsen willen dat alles verboden word.
Ik snap hun dus al, die luie ...honden willen natuurlijk lekker op hun luie g*t zitten en zo hun brood verdienen.

Het is hun werk maar ze willen zo min mogelijk behandelingen, jongens ik zeg: massaal oogarts worden!
Man met kerst werk ik mezelf volledig in het zweet, en wat maakt hun beter om lekker niks te doen?

Uiteraard begrijp ik dat ze het ergens ook bedoelen voor de slachtoffers, maar ik weet gewoon zeker dat ze het drukke werk niet meer willen.

Over het verbod: overlast zal dit jaar tot zijn climax komen, en ik verwacht ook dat er extreem veel gesloopt word.

Maar wat ik me nu afvraag, zal dat dan niet juist gaan zorgen voor een algeheel verbod? Tis natuurlijk ook lastig om even te zeggen kappen nou met die overlast, aangezien 90% van de afstekers niet op een vuurwerksite zit. helaashelaas helaas, maar ik zeg er ook eerlijk bij, ook al is alles verboden. Echte fanaten stoppen niet, dus het lost gewoon letterlijk niks op.

Ik kan er niet wakker van liggen eerlijk gezegd. Ik ga gewoon afsteken, en als ik dat om 10u wil, dan doe ik dat. Kom maar hier met dat waterkanon

Het begin van het einde vrees ik. Onder druk van een paar oude zeikende burgemeester krijgen we dus dit. 1 verkoop dag minder en 8 uur minder legaal stoken.
Lost dat de problemen op NEE! mensen blijven gewoon vroegtijdig stoken maar dan nog meer met illegaal vuurwerk. Oftewel nog meer overlast nog meer zeurders tot onze hobby wordt verbannen en we met z"n alle naar Duitsland, Belgie, polen of spanje moeten gaan om te kunnen stoken. We mogen steeds minder in dit land, ze gunnen ons gewoon geen plezier meer ik denk dat ik ooit maar eens ga verhuizen naar bijvoorbeeld Duitsland Dichtbij goedkoop vuurwerk 3 dagen om te kopen en op oudejaarsdag en nieuwjaarsdag kan je daar stoken.

Belangrijker nog is want kunnen we doen om dit een halt toe te roepen want voor je het weet is het te laat. Maar tot die tijd blijf ik op oudejaarsdag dapper doorstoken hopend dat ik dat nog jaren lang kan blijven doen.

Reactie van bonte op rijnmond

Het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Arno Bonte noemt de beperking een stap in de goede richting. Bonte verzet zich al jaren tegen het afsteken van vuurwerk door consumenten.

Tjeerd de Faber van het Oogziekenhuis Rotterdam is blij met de voorgenomen maatregel van het kabinet. Maar hij zou een compleet vuuwerkverbod nog beter vinden.

Een stap in de goede richting?????
Wedden dat die vieze brilaap volgend jaar gewoon verder gaat met zijn campagne. Net zo lang tot hij zijn zin heeft. Belachelijk dit! De regering snapt niet dat ze het probleem alleen maar groter maken

normaal ben ik tegen vandalisme maar nu hoop ik dat in nederland massaal vernielingen worden gepleegd zoveel dat de gemeentes in de problemen komen.

en dan zeg ik : Eigen schuld!

het is gewoon diep triest,

er gaat gewoon iets veranderen dat voel je aan alles.
hopelijk denken ze nog eens goed na daar in Denhaag want deze nieuwe regels gaan natuurlijk nergens over.
en ik/wij zullen ons daar ook echt niet aan houden lijkt mij.

ik hoor een hoop geschreeuw maar weinig realiteit zin,
ik hou en ben echt dol op vuurwerk maar we gooien onze eigen glazen in.
er wordt teveel aangekloot met illegaal en dat veroorzaakt veel schade en overlast.
als je onze oosterburen als voorbeeld neemt, daar steekt men af om twaalf uur gaat men een paar uur door en dan is het klaar, men gaat geen bommen maken, blaast niet als hobby alle vuilnisbakken op.
vuurt ook geen vuurwerk op hulpverleners af enz enz.

ik vind deze aanpak ook erg overdreven maar ik weet van mezelf dat ik geen gekke dingen doe met vuurwerk, me aan de regels hou met afsteken, legaal spul koop.

ik heb ook alle harde knallers wel gehad, maar kom op dat hoort toch niet thuis in een woonwijk en of speelplaats. Dus je kan schelden en zeuren wat je wilt maar het is mede door ons zelf ook wel een beetje verpest.

Dat wil niet zeggen dat ik persoonlijk vind dat de regering veel harder moet optreden tegen illegaal vuurwerk. wat in mijn ogen de grootste overlast veroorzaakt.

maar let wel dit is MIJN mening.

De reacties dat er meer gesloopt moet worden, word ik echt misselijk van. Dat is juist een groot deel van de aanleiding tot dit idiote mogelijke besluit... Wat denk je dat dan de volgende oplossing is volgens de briljante geleerden in Den Haag? Algeheel verbod...

ik hoor een hoop geschreeuw maar weinig realiteit zin,
ik hou en ben echt dol op vuurwerk maar we gooien onze eigen glazen in.
er wordt teveel aangekloot met illegaal en dat veroorzaakt veel schade en overlast.
als je onze oosterburen als voorbeeld neemt, daar steekt men af om twaalf uur gaat men een paar uur door en dan is het klaar, men gaat geen bommen maken, blaast niet als hobby alle vuilnisbakken op.
vuurt ook geen vuurwerk op hulpverleners af enz enz.

ik vind deze aanpak ook erg overdreven maar ik weet van mezelf dat ik geen gekke dingen doe met vuurwerk, me aan de regels hou met afsteken, legaal spul koop.

ik heb ook alle harde knallers wel gehad, maar kom op dat hoort toch niet thuis in een woonwijk en of speelplaats. Dus je kan schelden en zeuren wat je wilt maar het is mede door ons zelf ook wel een beetje verpest.

Dat wil niet zeggen dat ik persoonlijk vind dat de regering veel harder moet optreden tegen illegaal vuurwerk. wat in mijn ogen de grootste overlast veroorzaakt.

maar let wel dit is MIJN mening.

ben het helemaal met je eens maar wat ze ook gaan verbieden in nederland ze weten dondersgoed dat de ellende komt van illegaal vuurwerk.
en al mogen we nog maar 1dag kopen en 1uur afsteken..... in oktober begint de teringherrie van die illegale rotzooi weer en dat zal jaren zo blijven want blijkbaar kunnen ze of willen ze daar niks tegen doen.

godverdomme stelletje teringnazis ik ga me nu echt nooit meer aan de regels houden, de laatste paar jaren ben ik braaf geweest en dit krijg je ervoor terug. Omdat dat maffe tuig dingen sloopt bestraffen ze maar een gigantische groep mensen die normaal met vuurwerk omgaan. Want dat tuig pak je hiermee niet aan aangezien er toch gesloopt word met spul wat al illegaal is en ook nog buiten de afsteektijden.

Ze stikken der maar in.

Edit: en oh ja, F*CK arno bonte en de groenlinks maffia :frusty:

Diep en diep triest. De overheid krijgt wederom grote druk vanuit het volk, veroorzaakt door zwakke berichtgeving in de media. Stiekem weten ze ook wel dat het niks verandert. Minder dagen verkoop? Doet helemaal niks aan het 'probleem' van de overlast. Het wordt alleen een grotere drukte bij de winkels waarschijnlijk. Kortere afsteektijden? Zorgt er alleen maar voor dat de politie nog meer mensen moet beboeten en arresteren.

Als dit daadwerkelijk in de wet doorgevoerd wordt, zal ik me er absoluut niet aan houden. Mijn excuses.

Iemand enig idee hoe je kamervragen kunt stellen?

Reactie van bonte op rijnmond

Een stap in de goede richting?????
Wedden dat die vieze brilaap volgend jaar gewoon verder gaat met zijn campagne. Net zo lang tot hij zijn zin heeft. Belachelijk dit! De regering snapt niet dat ze het probleem alleen maar groter maken

normaal ben ik tegen vandalisme maar nu hoop ik dat in nederland massaal vernielingen worden gepleegd zoveel dat de gemeentes in de problemen komen.

en dan zeg ik : Eigen schuld!
Dat helpt denk ik niet. Wat we ook doen, het zal altijd worden uitgelegd als reden voor nog meer beperking en uiteindelijk een verbod. Als het goed gaat is dat een teken dat het werkt en dus wordt het helemaal verboden. Als het niet goed gaat is dat een teken dat een verbod hard nodig is, dus wordt het helemaal verboden. Er zullen altijd alleen maar verboden zijn. Roken verbieden, vuurwerk verbieden, zwarte piet verbieden, de koran verbieden, en als er geen verbod is dan op z'n minst een boek vol regels hoe je het allemaal precies moet doen. Gebruiksaanwijzing aandachtig lezen, controleren of het wel voor particulier gebruik is (zeer belangrijk hè), lontje met gestrekte arm aansteken, 10 meter afstand houden, gehoorbescherming dragen, en als je dat dan 200 keer doet heb je een slof kleibommen weggestookt en is de dag weer om.

Ieder jaar is er een huursverhoging, geen huursverlaging. Wanneer hoor je dat verboden worden opgeheven, of dat er belastingen worden verminderd? Dat wordt niet gedaan. Korten, beperken, afschaffen, verbieden, en meer hoor je niet. Het gaat één richting op, tot er revolutie of oorlog ontstaat. Dit verboden, dat verboden, en de problemen waar iedereen kwaad over is blijven bestaan. Wat moeten we dan wel doen? Verbieden natuurlijk! Ja, ook al is het al verboden, dan gewoon nog harder verbieden, dat helpt. Hoe minder je mag, hoe beter voor je eigen bestwil. Vertrouw trouwens vooral je buren niet. Vertrouw niemand behalve Rutte en Samsom. Ze helpen ons zo goed door de crisis heen en wat zijn ze integer. Verder heb je ook met niemand iets te maken. Je leeft in dienst van de overheid. Als zij iets van je willen moet je, wat het ook is, want anders volgt er geweld en nemen ze je alles af. Dat wil je niet. Braaf zijn dus.

Ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden.

Ik denk eigelijk dat het niet veel helpt. Met de verkooptijden veranderen schiet je sowieso niets mee op, je zadelt alleen maar de winkeliers op met een hogere werkdruk.

Slopen gebeurt toch,of het nou van 10 tot 2,6 tot 2 of de hele week mag, er word toch gesloopt.

Ik wil natuurlijk ook de hele dag stoken, maar het zou voor mijn portemonnee wel een voordeel zijn als dit doorgaat, want dan gaat mijn budget van het vuurwerk door de helft. wat voor de winkeliers ook weer een nadeel is want ik denk dat er meerderen dit gaan doen,dus de winkels gaan minder verkopen.

Het is jammer dat deze regels door een aantal idioten is gekomen die het fatsoen niet hebben om van andermans spullen af te blijven en alles moeten slopen. Wat natuurlijk ook weer raar is dat het vuurwerk de schuld krijgt en niet de idioten. Voor mij mogen de gene die alles vernielen veel harder aangepakt worden. Zet ze maar eens 2 weken vast,en dan ook nog een grote geldboete . Maar daar word niet veel aan gedaan.

zo denk ik er een beetje over.

Wacht eens even...
Was het in de jaren '80 en halverwege de jaren '90, ik meen tot 1993 of zo, ook niet zo dat de reguliere vuurwerkverkoop plaats vond op 30 en 31 december, en dat je mocht afsteken op 31 december vanaf 22:00u tot 1 januari 02:00u?
Sinds 1993 zijn de verkoop en afsteektijden verruimd tot het huidige.
Voor 1996 mochten cakes geloof ik niet meer dan 80g bevatten en dat is in 1996 tot 200g verhoogd, en in 2006 is dat verhoogd tot 500g, met 15g/tube sinds 2012 is dit laatste verhoogd tot 25g/tube.

Ik weet nog niet echt wat ik er van moet vinden.

Ik denk eigelijk dat het niet veel helpt. Met de verkooptijden veranderen schiet je sowieso niets mee op, je zadelt alleen maar de winkeliers op met een hogere werkdruk.

Slopen gebeurt toch,of het nou van 10 tot 2,6 tot 2 of de hele week mag, er word toch gesloopt.

Ik wil natuurlijk ook de hele dag stoken, maar het zou voor mijn portemonnee wel een voordeel zijn als dit doorgaat, want dan gaat mijn budget van het vuurwerk door de helft. wat voor de winkeliers ook weer een nadeel is want ik denk dat er meerderen dit gaan doen,dus de winkels gaan minder verkopen.

Het is jammer dat deze regels door een aantal idioten is gekomen die het fatsoen niet hebben om van andermans spullen af te blijven en alles moeten slopen. Wat natuurlijk ook weer raar is dat het vuurwerk de schuld krijgt en niet de idioten. Voor mij mogen de gene die alles vernielen veel harder aangepakt worden. Zet ze maar eens 2 weken vast,en dan ook nog een grote geldboete . Maar daar word niet veel aan gedaan.

zo denk ik er een beetje over.

het nadeel hiervan kan ook zijn dat ze in die 2dagen net zoveel willen verdienen als normaal in 3dagen het geval was dat de prijzen ook nog eens omhoog gaan van het vuurwerk:cry:

Wacht eens even...
Was het in de jaren '80 en halverwege de jaren '90, ik meen tot 1993 of zo, ook niet zo dat de reguliere vuurwerkverkoop plaats vond op 30 en 31 december, en dat je mocht afsteken op 31 december vanaf 22:00u tot 1 januari 02:00u?
Sinds 1993 zijn de verkoop en afsteektijden verruimd tot het huidige.
Voor 1996 mochten cakes geloof ik niet meer dan 80g bevatten en dat is in 1996 tot 200g verhoogd, en in 2006 is dat verhoogd tot 500g, met 15g/tube sinds 2012 is dit laatste verhoogd tot 25g/tube.

Ja........

Back
Bovenaan