• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Jorge] FP3 Small

Status
Niet open voor verdere reacties.
The oftler heeft gezegd in een vergelijking video dat de oude versie van de FP3 small en de Python even hard gaan, klopt dit?
Lees de eerste reactie maar.

Maar de knal is dus niet/nauwelijks vermindert ook al zit er minder kruit in?
Heeft iemand toevallig een foto van de nieuwe en/of de ouwe achterkant van een pakje?

Ik heb hier toevallig foto's van gemaakt:IMG_20121114_225454.jpgIMG_20121114_225513.jpgIMG_20121114_225546.jpg
~VuurwerKno3

Edit: sorry, dit was alleen de nieuwe! oude heb ik helaas niet.

de foto die je nu hebt geplaats is als het goed is de ouwe nog...

kijk maar een paar posten terug...

De nieuwe heeft de tekst verticaal staan achter op het doosje..

Als je zE nog nooit hebt meegemaakt .. Zou ik ze voor 5 toch even proberen... Ondanks dat ze zachter gaan. Dan de oude.. Blijven echt leuke dingen.. En gaan lekker hard als je kijkt naar het formaat..

Er staat hier een heel topic VOL met vergelijkingen. Acht pagina's vol. Hoe moeilijk is het dan om gewoon even te LEZEN in plaats van direct lui te vragen? :bonk:
Aangezien je liever lui dan moe bent, heb ik hier alvast een greep van de vergelijkingen neergezet. Hoef je het niet nog een derde keer te vragen.

Bijna te vergelijken met een la bomba :)

Gister had iemand er 3 mee en ze knalde echt hard, er werd eerst ee fp3 small afgestoken BAM veel rook, en toen een la bomba en ik vond de knal echt bijna niet te verschillen.

Daarmee wil ik zeggen dat de fp3 net iets minder hard gaan dan de la bomba, maar voor de prijs en stuks beter zijn alleen als je een vlammetje wilt dan zou ik de la bomba nemen, maar anders zeker de fp3.

Iemand stak net in de buurt hier eentje af, en die knalde echt hard,vond ze even hard gaan als een Thunder Cracker uit belgie. En de flits is erg goed!

Top dingen!

Iedereen ervaart een knal anders he..
Ik vind de fp3 small een betere knal hebben.
Maar labomba doet niet veel onder en die heeft nog een leuke groene vlam.
Het kan zijn dat andere het totaal niet met me eens zijn.

The oftler heeft gezegd in een vergelijking video dat de oude versie van de FP3 small en de Python even hard gaan, klopt dit?
Lees de eerste reactie maar.

Ze zijn de helft van een fp3 fenix maar de knal is zo hard als een la bomba en mischien nog harder.
Aanrader !

Chooetbanger..
uuh Thumpingthunder silver edition van Pyrostar.
Colourthunder van Wimmers.

rond die koers..

Ik heb de nieuwe versie en bij mij staat er geen fp3 small op.
Bij mij staat er iets op als:

JC05, petardy blyskowe
brasnakelkjalskjelnaklj aklejaj alkje en nog wat poolse zooi :P

Ik vind dit een erg leuk knallertje nog even wat info van mijn kant:

Naam: FP3 small
Merk; jorge
Aantal in doosje: 30
Aantal gram kruit per stuk: 0.83
Aantal gram kruit per doosje: 24.9
Lengte: 3.2 cm
Lengte met lont: 6.2 cm
diameter: 1.5 cm
omtrek: 1.8 cm (als ik dit niet goed berekend heb mijn excuses)
Aanbevolen afstand: 25 meter (staat in het pools aangegeven op het doosje)
Crepe; roze
Vlam; Niet van toepassing.

Voor sommigen staat er misschien iets nuttigs bij.
deze info geld voor de versie die in 2012 op de markt is, met oudere versies zijn mogelijk verschillen.

Laatst bewerkt:
Ik ga er vanuit dat de LaBomba nu wel harder gaat wegens de flinke kruit vermindering voor de FP3 small?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan