• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Jorge] FP3 Small

Status
Niet open voor verdere reacties.
Juist fijn dat ze snel afgaan, hoef je niet zo lang te wachten op de knal. Gevaarlijk snel gaan ze ook niet af. Je hebt precies genoeg tijd.

Juist fijn dat ze snel afgaan, hoef je niet zo lang te wachten op de knal. Gevaarlijk snel gaan ze ook niet af. Je hebt precies genoeg tijd.

Klopt, als het te lang duurt dan heb je kans dat je gaat kijken en dna knalt die.
En te kort dan knalt hij in je vingers.
Lont is percies lang genoeg! :wink:

Gister had iemand er 3 mee en ze knalde echt hard, er werd eerst ee fp3 small afgestoken BAM veel rook, en toen een la bomba en ik vond de knal echt bijna niet te verschillen.

Daarmee wil ik zeggen dat de fp3 net iets minder hard gaan dan de la bomba, maar voor de prijs en stuks beter zijn alleen als je een vlammetje wilt dan zou ik de la bomba nemen, maar anders zeker de fp3.

had hier 7 pakjes van dus 7x30= 210 stuks, en ze gingen allemaal af, en sommige knalde zelfs wat harder.

ERG goede nitraten.

Ontopic weer pyros!
Ik heb denk ik slechts nieuws voor de liefhebbers van deze geweldige knaller. Voorheen zat er 2 gram kruit in, en in de Fenix van Jorge nu 3. Wellicht dat Jorge het verschil te weinig vond;de kruitinhoud is volgens sommige reacties op YouTube naar 0,83 gram verminderd. Ik heb dit al bij enkele reacties op YouTube filmpjes gezien, namelijk dat op de nieuwe verpakking staat het er 24,9 gram aan kruit in zit, wat dus neer komt op 0,83 per knaller. Bij de Fenix van Jorge staat op die plek 60 gram, wat er dus op neerkomt dat er 3 gram per knaller in zit. Misschien is er iemand die hier meer over weet...

EDIT: HET IS BEVESTIGD DOOR JORGE, KIJK OP HUN SITE BIJ NIEUWE PRODUCTEN, DAAR STAAT OOK EEN NIEUWE FOTO EROP MET HET NIEUWE UITERLIJK EROP!

Laatst bewerkt:
Maar de knal is dus niet/nauwelijks vermindert ook al zit er minder kruit in?
Heeft iemand toevallig een foto van de nieuwe en/of de ouwe achterkant van een pakje?

Chooetbanger..
uuh Thumpingthunder silver edition van Pyrostar.
Colourthunder van Wimmers.

rond die koers..

globalfireworks de oude hebben minder tekst op de achterkant van de pakjes, de nieuwe hebben veel en dikke zwarte inkt. dacht ik als het niet zo is foutje:) gr jelles9

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan