Inwoners van plaatsen met een vuurwerkverbod, wat zijn jullie plannen?

Zoals eerder gepleit, het hoofdaandeel vuurwerk wordt in 20 minuten afgestoten (00:00 - 00:20h). Er is geen politiekorps bij machten dit te handhaven.
Maar van dat 00u spul heeft ook bijna niemand last, dat accepteert men wel. Het gaat om het uitgebreide gedreun van illegaal knalvuurwerk in de periode ervoor, op de dag zelf, de vernielingen ermee en dat hulpverleners ermee worden bestookt. Was er enkel in die 20min vuurwerk, dan maalde niemand erop. Maar er is gewoon een groep achterlijke mongolen die het voor de gewone stokers verpest door zich niet aan stooktijden te houden, het toegestane vuurwerk, en daarbij/mee geen normaal gedrag kan vertonen. Dus misschien krijgen we nog een jaar of wat de optie van stoken tussen 22u en 1u en alles verboden behalve 200+gr cakes/compounds en fonteinen.

Is natuurlijk vrij onlogisch. Moet toch gewoon 100% heterdaad zijn. Altijd het zo te horen gekregen.

Lijkt mij ook. Stel dat je net voorbij een winkel loopt waar is ingebroken en de politie op dat moment de straat in rijdt. Lijkt me niet dat je dan opgepakt kunt worden en moet gaan zitten voor diefstal. Uiteraard zul je wel de nodige vragen krijgen, maar bewijzen dat jij die cake hebt afgestoken kan alleen als ze je heterdaad pakken. Tenzij je met een brandend aansteeklont staat, dan wordt het wellicht alweer moeilijker...

Zeker weten? Enig idee waar dat te vinden is? Want ik dacht dat gerede vermoeden an sich voldoende aanleiding was.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Eerlijk gezegd ben ik niet zo bezorgd over het op heterdaad betrappen maar wel over het feit dat ze hele collectie meenemen op oudejaarsavond.

Dat zou dus niet mogen als ze geen heterdaad hebben?

Het gaat om recht op binnentreden zonder huiszoekingsbevel. Vindt men hoe dan ook (bv zichtbaar door je raam) een te grote collectie, dan mogen/kunnen ze het in beslag nemen.

Dit zei ik 5 jaar geleden hier op het forum, toen was ik een zwartkijker en een fantast!!
Ik denk dat het niks te maken heeft met zwartkijken.
Ik houd mijn ogen open en ik zie gewoon wat er gebeurd.
"https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?58943-Afsteekverbod-Arnhem-voor-dit-jaar-van-de-baan!"
"https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?58939-Politiechef-totaalverbod-vuurwerk-is-n%F3g-beter-dan-alleen-landelijk-verbod-vuurpijle"

Tijd is een belangrijke factor die gebruikt wordt voor gewenning/herhalen/creëren draagvlak/afbrokkelen om het uiteindelijk doel te bereiken.

Wij willen helemaal geen verbod, maar je ziet dat we toch ook meeliften op die tijd en stapje voor stapje inbinden.
"OK dan maar geen babypijltjes en romeinsekaarsen dit jaar"
"Gelukkig nog wel 's avonds afsteken van vuurwerk dit jaar"
"Als we naast vuurpijlen en knalvuurwerk dan nog maar wel gewoon het andere vuurwerk mogen afsteken dit jaar"

Helaas staan naast deze inperkingen geen tegemoetkomingen, hoogstens tijd.

Daarbij is jammer dat de "goede" altijd de dupe zijn van het gedrag van de kleinere groep "slechte".
(Hmmmm.... lijkt het coronavirus wel.:shocked:)

Nou ik houd mijn ogen open en ga mijn best doen om nog vele jaren mooi vuurwerk af te steken met oud en nieuw in mijn gezellige straatje en er elke keer weer een mooi feest van te maken met de buurt.

Maar van dat 00u spul heeft ook bijna niemand last, dat accepteert men wel. Het gaat om het uitgebreide gedreun van illegaal knalvuurwerk in de periode ervoor, op de dag zelf, de vernielingen ermee en dat hulpverleners ermee worden bestookt. Was er enkel in die 20min vuurwerk, dan maalde niemand erop. Maar er is gewoon een groep achterlijke mongolen die het voor de gewone stokers verpest door zich niet aan stooktijden te houden, het toegestane vuurwerk, en daarbij/mee geen normaal gedrag kan vertonen. Dus misschien krijgen we nog een jaar of wat de optie van stoken tussen 22u en 1u en alles verboden behalve 200+gr cakes/compounds en fonteinen.

Dit dus. Als het alleen maar ging om de Groenlinks gekkies die het opnemen voor de natuur tijdens het uurtje, was er nul draagvlak. Maar helaas worden er écht hulpverleners belemmerd in hun werkzaamheden, gaat er een hoop dingen stuk of in de fik, en komen er nog steeds slachtoffers in het zeieknhuis terecht (los van legaal/illegaal). En ja, dat wordt natuurlijk uitvergroot en overdreven in de media.

Helaas zijn we inmiddels een weg ingeslagen waar we niet meer terug kunnen. Ook al is er maar één gewonde, en één belaagde agent, de media zal het brengen als het grootste probleem sinds de 2e wereldoorlog. Totdat er niets overblijft. Waarom de medie dit doet? Heel simpel; de clicks.

Er is niets nieuwswaardig aan een traditie die niet veranderd. Maar als er aan gesleuteld kan worden, levert dat een hoop aandacht op. Zwarte piet, Carnaval, Oud en Nieuw, etc.

Kwam deze (video) advertentie tegen op snapchat:

Screenshot-20201025-120550-Snapchat.jpg

Screenshot-20201025-120940-Snapchat.jpg

Duidelijk gericht op jongeren en laat het blijken alsof vuurwerk allang uit de tijd is. Alsof het niet meer normaal is. Heb hier echt zo'n hekel aan. Ik zou persoonlijk als ik in Rotterdam woonde juist extra gaan knallen met dit soort campagnes

Burgerlijk gehoorzaamheid is zo 2019.
Gewoon afsteken op een normale manier. Heeft niemand last. Rotterdam vuurwerkstad.

Bevolking moet het toch langzamerhand zat worden, dat verbieden, gepamper en gezeur van de minderheid.
Waarom krijgt de minderheid of de groep die het hard schreeuwt en jankt haar zin, linkse gekkies die vieze truckjes uithalen om een verkeerd te schetsen van het vuurwerk. Arno Bonte begon ermee met zijn valse meldsite van overlast. Was zelfs overlast midden op de afsluitdijk.

Daarnaast het verbieden van rotjes en pijlen, ik begrijp het niet, wederom wordt er geschets dat de nederlandse rotjes handjes afrukken.... en nu de volgende stap... algeheel verbod.
Lijkt me toch dat de mensen het nu eens niet pikken en de hele maand december is om zeep geholpen door die zielige types die lopen te janken en schreeuwen.

Kwam deze (video) advertentie tegen op snapchat:

Screenshot-20201025-120550-Snapchat.jpg

Screenshot-20201025-120940-Snapchat.jpg

Duidelijk gericht op jongeren en laat het blijken alsof vuurwerk allang uit de tijd is. Alsof het niet meer normaal is. Heb hier echt zo'n hekel aan. Ik zou persoonlijk als ik in Rotterdam woonde juist extra gaan knallen met dit soort campagnes
Wat misselijk makend zeg die reclame bah.
Waarom inspelen op iets wat voor bijna de helft van de inwoners wel als prettig beschouwd word

Back
Bovenaan