Inwoners van plaatsen met een vuurwerkverbod, wat zijn jullie plannen?

Ik wil niet lullig doen. Maar we werken met ze alle mee. Alle verboden laten we over ons heen komen.petitie worden gehouden maar wie komt in nieuws de gene van petitie stop vuurwerk.als je wat wil bereiken moet je media halen met grote aantal personen.dan denkt media ineens ohhhh hier moeten we over berichten.

Ik wil niet lullig doen. Maar we werken met ze alle mee. Alle verboden laten we over ons heen komen.

Dat is echt flauwekul en daarmee doe je ook een hoop mensen tekort die dag in dag uit aan het knokken zijn voor ons geliefde hobby en traditie. Velen van ons hebben regelmatig contact met de pers. Negatief nieuws is nieuws, de "goede zaak" is helaas geen nieuws. De afgelopen maanden heb ik dit ook zelf weer ondervonden. Toen er een afsteekverbod dreigde stond de media opeens in de rij voor een interview, nu het uitgesteld is geven ze niet thuis.

Kunnen er natuurlijk ook gewoon wat anders van maken :D :p

rdam3.png
Da's stukken beter :D

Dat is echt flauwekul en daarmee doe je ook een hoop mensen tekort die dag in dag uit aan het knokken zijn voor ons geliefde hobby en traditie. Velen van ons hebben regelmatig contact met de pers. Negatief nieuws is nieuws, de "goede zaak" is helaas geen nieuws. De afgelopen maanden heb ik dit ook zelf weer ondervonden. Toen er een afsteekverbod dreigde stond de media opeens in de rij voor een interview, nu het uitgesteld is geven ze niet thuis.

Dit is exact het probleem, en niet alleen met 'onze' kwestie. Als er niets veranderd, heeft de media ook niets om op voort te borduren. Als er veranderingen dreigen, is dat nieuwswaardig, en dus is het de media eraan gelegen om dat groots te brengen.

Die kans is reëel. Inmiddels heeft Rotterdam dat ook in de gaten en vooral ook het belang ervan want ze hebben de Landsadvocaat in de arm genomen...

Dat is wel heftig. En ondanks dat ik redelijk veel vertrouwen heb in onze rechtspraak, ben ik bang dat we hier gaan verliezen. Reden; veiligheid weegt zwaarder dan economisch belang. En als je een 'onwetende' rechter hebt zitten zal ook zijn perspectief zijn dat dit in het belang is van de veiligheid. Ook denk ik dat het in de toekenning van het gelijk straks gewoon over geld gaat. Met andere woorden; winkeliers krijgen wellicht een vergoeding, en zullen het daarmee moeten doen.

Maargoed, ik hoop er het beste van! Fingers crossed. Kunnen we de zitting ergens volgen vrijdag?

Die kans is reëel. Inmiddels heeft Rotterdam dat ook in de gaten en vooral ook het belang ervan want ze hebben de Landsadvocaat in de arm genomen...

Dit zegt genoeg. Het is dus puur een principekwestie geworden voor Rotterdam. Vuurwerk zal en moet verboden worden, ten koste van alles. En tegen een principe is het zwaar strijden. Ook al sta je in het recht met op waarheid en feiten onderbouwde argumenten en heeft de tegenpartij geen gegronde argumenten om hun principes te laten gelden. Dit is volgens mij een trend in Nederland. Waarheid wordt niet meer als waarheid gezien. De leugen regeert.

En ja, er zijn gelukkig nog partijen en mensen die de waarheid hoog houden, maar het is zwaar strijden tegen de leugen...

Laten we er het beste van hopen!! Succes voor een ieder die zich inzet voor de goede zaak!

OT: we dwalen wat af. Gelukkig hier nog geen sprake van een verbod. Maar af en toe mag je volgens mij ietwat ondeugend of wat ook wel heet ‘burgerlijke ongehoorzaamheid’ zijn. En een vuurwerkverbod is zo’n gevalletje. Uiteindelijk lijdt niemand er schade van als er toch wat vuurwerk de lucht in gaat.

Dit zegt genoeg. Het is dus puur een principekwestie geworden voor Rotterdam. Vuurwerk zal en moet verboden worden, ten koste van alles. En tegen een principe is het zwaar strijden. Ook al sta je in het recht met op waarheid en feiten onderbouwde argumenten en heeft de tegenpartij geen gegronde argumenten om hun principes te laten gelden. Dit is volgens mij een trend in Nederland. Waarheid wordt niet meer als waarheid gezien. De leugen regeert.

En ja, er zijn gelukkig nog partijen en mensen die de waarheid hoog houden, maar het is zwaar strijden tegen de leugen...

Laten we er het beste van hopen!! Succes voor een ieder die zich inzet voor de goede zaak!

Ik snap je frustratie maar de beweegreden zit iets anders in elkaar: de belangen zijn nationaal en daarom is de Landsadvocaat ingeschakeld. Als blijkt dat het juridisch onmogelijk is wat Rotterdam heeft gedaan, dan geldt een mogelijke uitspraak daarover voor heel NL.

Ik snap je frustratie maar de beweegreden zit iets anders in elkaar: de belangen zijn nationaal en daarom is de Landsadvocaat ingeschakeld. Als blijkt dat het juridisch onmogelijk is wat Rotterdam heeft gedaan, dan geldt een mogelijke uitspraak daarover voor heel NL.

Wat vervolgens weer tegen ons kan werken, omdat dan de enige manier is, en landelijk verbod.

Dan alleen maar meer hopen op een goede afloop. Anders zou het zo ineens wel heel snel afgelopen zijn met de hobby.

Hebben ze in Rotterdam geld over? Toe maar de Landadvocaat.
Ze hadden het beter in de veiligheid van de stad kunnen steken.

Wat vervolgens weer tegen ons kan werken, omdat dan de enige manier is, en landelijk verbod.

Nee hoor, er is heel duidelijk geen meerderheid in Den Haag voor een landelijk verbod. Dan was het er namelijk allang geweest. Zolang die bomenknuffelende linkse rakkers niet teveel gaan winnen bij de verkiezingen volgend jaar, zitten we vooralsnog safe...

Gizmo, weet jij wat de insteek gaat zijn? Ik heb e.e.a. gehoord over inkomstenderving van ondernemers waardoor je zou kunnen aanvoeren dat het een verkapte beperking is van de vrije handel - vergelijkbaar met de situatie in België. Dat lijkt mij echter maar een klein punt ten opzichte van de overige punten: Het ontbreken van bevoegdheid van uitvaardigen van een dergelijk verbod door de Gemeente, het niet proportioneel zijn en de burger dus onnodig beperken, en de kanttekeningen die de Raad van State eerder al maakte over de juridische haalbaarheid.

M.a.w, waar ligt de focus op bij het kortgeding? Of het verbod strijdig is met regelgeving (Europees, maar zeker ook nationaal) of dat er compensatie moet zijn voor inkomstenderving?

Back
Bovenaan