HVLV - Steun ons, stichting HVLV knalt door!

Sorry maar ik kan me best ergeren aan dit soort negativiteit. Deze motie heeft weinig te maken met de vuurwerkverkoop van volgend jaar. Ik snap dat de huidige situatie pessimistisch is maar op deze manier maak je het ze wel heel makkelijk!

Kijk even naar de geschiedenis. Welk tijdelijk verbod heeft uiteindelijk niet geleid tot een totaalverbod? Denk dat er weinig voorbeelden zijn. Ze willen er gewoon vanaf in den haag, dat is meer dan duidelijk.

Tuurlijk heeft het ook te maken met de verkoop voor volgend jaar. Vele bedrijven hebben weer veel kosten moeten maken voor het 2e jaar op rij. Waar gaan die het geld vandaan halen om volgend jaar weer te verkopen? Heb berichten gezien dat winkeliers al in die 2 jaar ruim 40.000 euro kwijt zijn door alle kosten en keuringen.

Zou het mogelijk zijn om voor volgend jaar, als (lees; ALS) we wel weer vuurwerk mogen gaan afsteken met nieuwjaar, dat ze de regels wat gaan versoepelen voor de vuurwerkbranche en de vuurwerkliefhebbers, om bv voor 1 keer 4 dagen verkoop te realiseren en de stooktijden wat te verbreden vanaf 14.00 uur tot 03.00 uur?

Aangezien iedereen zo'n ellende heeft gehad door de vuurwerkverboden, mag er van mij uit wel wat tegenover staan.. :handsup:

Zou het mogelijk zijn om voor volgend jaar, als (lees; ALS) we wel weer vuurwerk mogen gaan afsteken met nieuwjaar, dat ze de regels wat gaan versoepelen voor de vuurwerkbranche en de vuurwerkliefhebbers, om bv voor 1 keer 4 dagen verkoop te realiseren en de stooktijden wat te verbreden vanaf 14.00 uur tot 03.00 uur?

Aangezien iedereen zo'n ellende heeft gehad door de vuurwerkverboden, mag er van mij uit wel wat tegenover staan.. :handsup:

Dan moeten ze hier nu al mee beginnen met onderhandelen.

Wat mij betreft behoud HVLV mijn donatie, en gaan ze zo snel mogelijk aan de bak om onze traditie voor komend jaar te redden, het zelf afsteken en kopen van vuurwerk hangt echt aan een zeer dun draadje wat ieder moment kan knappen

Is er nog een antwoord gekomen op het WOB verzoek? Welke burgemeesters hebben de brandbrief ondertekend?

Volgens mij is aangegeven dat de verwachting is dat dit pas bekend wordt in het nieuwe jaar, maar prik me er niet op vast.

Is er nog een antwoord gekomen op het WOB verzoek? Welke burgemeesters hebben de brandbrief ondertekend?
WOB-verzoek heeft reactie-termijn van 4 + 4 weken. Tenzij overmacht of te veel werk, dan kunnen ze weer uitstel vragen (vragen=aan zichzelf verlenen)

Maar waarom pas in het nieuw jaar vraag ik me dan af?

Daar is gewoon een vastgestelde termijn voor, zoals hierboven staat. In de praktijk wordt deze termijn echter met rasse schreden overschreden, iets met transparantie enzo... Natuurlijk moet iedereen die vieze handjes heeft deze even wassen door alles zwart te arceren.

Wat wil jij dan? De 31e is het net zo verboden als nu. Als we dan de heilige meneer gaan uithangen stoken we de 31e ook niet. En de partijtjes zijn ook gewoon legale winkeleenheden wie nu hun spullen viavia uitleveren, zullen we hun dan ook maar even op de vingers tikken? Of ben jij ook al je KvK aan het regelen?

Word wakker, dit verbod draait niet meer om corona. Vuurwerk komt niet meer terug.

Klopt de 31e is het ook verboden dit jaar maar de grote hetze tegen vuurwerk komt toch voornamelijk door de overlast die zich voor de 31e afspeelt en door dat nu te gaan opvoeren als protest gaat het zeker geen goed doen.

Ik denk dat men beter met een deel van het opgehaald bedrag advertenties hadden geplaatst in landelijke dagbladen etc. Dan was het bereik veel groter geweest en had men zeer zeker wel die 70K bij elkaar geharkt. Meer dan de helft was al binnen maar waarschijnlijk heeft men het enkel bij de echte liefhebbers neergelegd en niet bij de doorsnee consument.

Alle vuurwerkwinkels die ook F1 verkopen een inschrijfformulier meegeven van HVLV of vragen in te schrijven via een tablet

Top plan lees ik hierboven!
Zou ook heel vet zijn om op één dag (bijv. 30 december) een nationale "stookdag" te organiseren: in elke provincie een plek waar freaks bij elkaar komen om gedurende een namiddag/begin avond ongelimiteerd te stoken, verhalen en ervaringen te delen en met elkaar kennis te maken..

Misschien te mooi om waar te zijn... Maar lijkt me fantastisch!

Ik zag onderstaande voorbij komen op social media. Laten we nog een keer volle gas geven met z’n alle. Ook al is het tegen beter weten in. Het is het minste wat we kunnen doen voor onszelf, de winkeliers en iedereen die het Nederlandse vuurwerk een warm hart toedraagt!

������������ ��������������������, �������� ������ ������ ������ �������� ������!

Op 1 december heeft de Europese notificatie voor het tijdelijke vuurwerkverbod van aankomende jaarwisseling plaatsgevonden.
Hierbij wordt op grond van de huidige onvoorziene situatie, de gezondheid en de veiligheid aanspraak gemaakt op de spoedprocedure. Zonder toekenning van het gebruik van deze spoedprocedure, zal het vuurwerkverbod dit jaar NIET op tijd doorgevoerd kunnen worden, en gaat het verbod dus niet door.
Het is dus aan ons om de Europese commissie ervan te overtuigen dat de Nederlandse staat ten onrechte probeert om gebruik te maken van deze spoedprocedure.

�������� ������������������������ ���� ������!

De spoedprocedure mag alleen toegekend worden in geval van een ernstige, onvoorziene situatie. Maar we zijn al bijna 2 jaar met corona aan het tobben! Ook de huidige toename in de besmettingen, het zogeheten seizoenseffect, werd al lang van tevoren voorspeld. Daar is niets onvoorziens aan!

Ook wordt het corona virus in de onderbouwing van de notificatie misbruikt. Er wordt namelijk gesteld dat een verbod op het afsteken van legaal siervuurwerk noodzakelijk is om te voorkomen dat mensen massaal naar BUITEN gaan, "waardoor grote concentraties mensen op straat kunnen ontstaan die niet de voorgeschreven onderlinge afstand (kunnen) bewaren zodat het COVID-19 virus zich kan verspreiden." BUITEN ja, je leest het goed, de ruimte waar de kans op overdracht van het virus het kleinst is! Zelfs al zou je geen voorgeschreven onderlinge afstand kunnen bewaren, dan geeft dat niks, want je staat namelijk BUITEN! Dat hebben we destijds bij de drukke BLM demonstratie op de Dam al kunnen zien.

Vandaar dat we weer een oproep aan jullie doen! Onderstaand vind je twee mailadressen, en daaronder een link naar onze brief aan de Europese commissie.
Voel je vooral vrij om onze brief te downloaden, en deze zo veel en vaak mogelijk naar de mailadressen te verzenden!

Kunnen we op jullie rekenen?

���� ������������������������:
[email protected]
[email protected]

���� �������� �������� �������� ����������:
www.hvlv.nl/eu

Back
Bovenaan