Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
het staat je vrij om de krant of site te mailen, volgens mij doet nooit iemand dat
geloof er geen reet van wat daar staat.
Klopt geen reet van wat er staat. Door de jaren heen met de nodige Polls zijn ze aan zo'n resultaat gekomen. Wat een gezeik weer en maar doordrammen. Ik begrijp het echt niet meer???????
Zo vaak gedaan maar ze doen er niets mee.
Dan zal ik jullie even uit de droom helpen: dat klopt wel wat daar staat!! En dat dit jaar dat percentage alleen maar groter is geworden is ook nog eens meer dan terecht.
Want wat wordt er al wekenlang enorm veel afgestoken! Niet alleen de harde illegale klappers maar ook dik siervuurwerk. Mensen zijn dat helemaal zat, dat hoor ik ook in mijn omgeving. Vannacht rond 01.00u vond iemand het in Arnhem-Zuid ook weer nodig om 2 boxen vlak na elkaar de lucht in te rammen. Waarom??? Dat zorgt toch alleen maar voor nog meer mensen die er klaar mee zijn? Kappen met die shit!
Als iedereen zich nou eens beperkt tot die laatste dag dan zou er niet zoveel over gezeurd worden. Maar nee, zo veel "liefhebbers" gaan aan het raggen. "Ah, eentje kan wel even". Ook hier op het forum zijn er genoeg die de afgelopen weken hebben gestookt met CAT.2 of illegaal. Juist dat zorgt er extra voor dat het uiteindelijk helemaal om zeep wordt geholpen. Mensen zijn klaar met vuurwerk buiten Oud & Nieuw.
Dus helaas, het is waar, de polls kloppen wel degelijk en verschillende hier werken daar zelf aan mee...
Dan zal ik jullie even uit de droom helpen: dat klopt wel wat daar staat!! En dat dit jaar dat percentage alleen maar groter is geworden is ook nog eens meer dan terecht.
Want wat wordt er al wekenlang enorm veel afgestoken! Niet alleen de harde illegale klappers maar ook dik siervuurwerk. Mensen zijn dat helemaal zat, dat hoor ik ook in mijn omgeving. Vannacht rond 01.00u vond iemand het in Arnhem-Zuid ook weer nodig om 2 boxen vlak na elkaar de lucht in te rammen. Waarom??? Dat zorgt toch alleen maar voor nog meer mensen die er klaar mee zijn? Kappen met die shit!
Als iedereen zich nou eens beperkt tot die laatste dag dan zou er niet zoveel over gezeurd worden. Maar nee, zo veel "liefhebbers" gaan aan het raggen. "Ah, eentje kan wel even". Ook hier op het forum zijn er genoeg die de afgelopen weken hebben gestookt met CAT.2 of illegaal. Juist dat zorgt er extra voor dat het uiteindelijk helemaal om zeep wordt geholpen. Mensen zijn klaar met vuurwerk buiten Oud & Nieuw.
Dus helaas, het is waar, de polls kloppen wel degelijk en verschillende hier werken daar zelf aan mee...
Ik ben het helemaal met je eens! Ook de reden dat ik alleen nog maar Cat.1 vuurwerk afsteek voor de jaarwisseling wat bijna geen lawaai maakt.
Ik snap die mensen ook niet die F2 of zwaarder afsteken...
Tsjah, met die gedachte zou er in Hawaï geen enkel vuurwerk de lucht ingaan.
Wat heeft lawaai tijdens de jaarwisseling trouwens te maken het verbieden van vuurwerk onder het mom zorg? Daar heeft lawaai toch helemaal niks mee te maken? Je had kunnen vermelden dat je cat. 1 afsteekt om op de zorg te drukken (als je ook dat argument voor waarheid neemt). En nu zijn we dus op het punt gekomen waarom er zoveel mensen categorie 2 afsteken. Omdat die argumenten niet kloppen. Of geloof jij het wel?
Wie denkt dat "overlast" NU buiten de toegestane tijden lijdt tot een permanent vuurwerkverbod is zo naïef als het maar kan. Het volgende punten op het agenda is milieu voor de komende jaren. Gegarandeerd.
In tegendeel. Al die overlast nu kan men niet op het konto van legaal consumentenvuurwerk en de toegestane tijden schuiven maar juist op het verbod.
Vergeet niet dat die 63% voor een vuurwerkverbod al het jaar voor het 1e tijdelijke verbod tot stand kwam in de opinie. Daar heeft het vuurwerkverbod en al die knallen tijdens het vuurwerkverbod vorig jaar dus helemaal niks aan bijgedragen aangezien het percentage gelijk is gebleven.
Ik blijf erbij. Degene die nu juist laten zien dat dit onze traditie is sturen een keiharde nee naar de regering.
Denk dat het allebei waar is, is maar net wie je het vraagt. Sommige mensen hebben door toegnomen overlast juist meer oor naar verbod. Maar er zijn ook echt wel meer mensen die door krijgen dat het dus absoluut niet werkt en we alleen maar het leuke deel nu kwijt zijn terwijl de overlast juist toeneemt.Jij redeneert alleen maar vanuit jezelf als vuurwerkliefhebber met de kennis die jij hebt over vuurwerk. Maar helaas hebben wij vuurwerkliefhebbers en de branche niets te zeggen over de negatieve publieke opinie. Die is alleen maar groter aan het worden juist omdat zoveel mensen het nu nodig vinden om ook al in de afgelopen weken te stoken. Voor Jan met de Pet is vuurwerk, vuurwerk. Ongeacht of het een cobra, knetterrotje, Funke profbak, Lesli consu cake of sterretje is. En die waren de harde klappers door het jaar heen al zat en zijn het nu nog zatter aan het worden omdat er massaal al afgestoken is. Dat zijn feiten, helaas.
Denk dat het allebei waar is, is maar net wie je het vraagt. Sommige mensen hebben door toegnomen overlast juist meer oor naar verbod. Maar er zijn ook echt wel meer mensen die door krijgen dat het dus absoluut niet werkt en we alleen maar het leuke deel nu kwijt zijn terwijl de overlast juist toeneemt.
Wat het denk ik wel doet is het beeld versteken dat iedereen die van vuurwerk houdt een tokkie is.
Voor mij, ik doe gewoon net alsof er geen vuurwerkverbod is. Hou me netjes aan de afsteektijden zoals normaal behalve dat we nu in de vooravond alleen cat1 doen om geen risico te lopen. Om 0:00 kan alles en iedereen wat mij betreft de boom in, dan gaan we gewoon los.
Wat als de nieuwe staatssecretaris en minister VWS in 2022 wijzen naar de aankomende oudejaarsnacht en hoeveelheid vuurwerk en dat als een negatief argument gebruiken. Dan zijn we toch veel verder van huis?
het staat je vrij om de krant of site te mailen, volgens mij doet nooit iemand dat
Er is genoeg leuk cat 1 tekoop, stook er wat stille fonteinen bij van cat2. Om 12 uur een paar cakes en dan is iedereen happy denk ik. Maar ik laat iedereen in zn waarde. Wat ik wel durf uit te spreken is dat siervuurwerk, hoe groot dat soms ook is het probleem niet is, de knallers van soms idioot formaat zijn de overlastgevers. Ik hoop dat de politie echt hardhandig durft te handhaven op mensen die het nodig vinden om idioot zware knallers af te steken of erger nog, om deze naar hulpverleners te gooien.
Iedereen een fijne jaarwisseling gewenst!
Sorry maar dit begrijp ik niet helemaal? Negatief gebruiken voor wat? Consumentenvuurwerk? Want dat was toch verboden?
Het enigste wat ze daaruit kunnen halen is dat vuurwerk enorm leeft en dat de handhaving richting illegaal vuurwerk enorm tekort geschoten heeft.
Vorig jaar hadden we een relatief rustige (qua vuurwerkhoeveelheid) jaarwisseling. Laat het nou net zo zijn dat "links" een paar dagen na oud en nieuw meteen met artikelen en meetings kwam om dit permanent door te zetten. "Want het was oo zo rustig, er werd minder vaak uitgerukt en het aantal gewonden ging flink omlaag".
Verder sluit ik me helemaal aan bij "Sirens" zijn bericht hierboven.
Even terug naar de poll, de aanleiding van deze discussie. Deze poll is nu niet echt representatief voor het gedachtegoed van heel de nederlandse bevolking.
Ik citeer: *Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder ruim 31.000 leden van het Opiniepanel.*
Eenvandaag is daarbij ook 'enigzins' links georiënteerd. Een poll via bijv. de Gelderlander zou een hele andere uitslag geven.
Verder zie ik ook ontzettend veel positieve reacties op de huidige vuurwerkdrukte in België. De drukte daar laat ook zeker zien dat men toch erg veel geeft om de traditie.
Al is dit natuurlijk voor de ondernemers hier een flinke aderlating....
Verbod op legaal vuurwerk creeërt een flinke toename in illegaal vuurwerk. Dit is simpelweg niet tegen te houden en zal de algemene mening omtrent het behouden van de traditie niet ten goede doen.
Oftewel geniet van wat er is en wat je nu nog kunt krijgen en laat je niet gek maken door de linkse media. Iedereen een fijne jaarwisseling vast!
Ben het woord voor woord met je eensIdd niet onbelangrijk om "links georiënteerd" te noemen.. Eenvandaag is een NPO programma.. diezelfde NPO die eerder heeft laten zien het niet zo op te hebben met bepaalde NL tradities.. dus neem representatief gerust maar met een korreltje zout..
Zelf heb ik mij de afgelopen weken ook best geërgerd aan de vele video's op de socials waarin als protest tegen het verbod F2 siervuurwerk wordt afgestoken.. wat echt niet slim is zoals al eerder door meerdere hier genoemd.. Het werkt averechts.
Had het allemaal opgespaard om op 31-12, op de normale afsteektijden het massaal af te steken.. dit is het beste en krachtigste vuurwerkprotest. Zo kan iedereen zien dat een verbod niet helpt en net zo belangrijk, dat de traditie springlevend en geliefd is..
Ik denk dat je precies aangeeft wat het probleem is. Dat verschil zal op de politieke tafel niet uitmaken. Alsof de regering gaat zeggen: permanent verbod gaat niet helpen want zie dit jaar.. etc. Als dat wél zo zou werken, waarom hebben diverse gemeenten dan al permanente verboden? Juist, daarmee verstomt de discussie.
Als dus iedereen los gaat dit jaar, en stel de regering gaat niets doen, dan denk ik dat het een open deur is voor diverse extra gemeenten om de regering te gaan “dwingen” tot een permanent verbod.