HVLV - Steun ons, stichting HVLV knalt door!

Dat lijkt mij dus ook en ik vind het een wat kort antwoord op de vragen die ik stel. Ik wil best bijdragen, maar wil wel weten wat er met het geld gebeurt zodat ik zelf kan bepalen hoe zinvol dit is.

Wat er met het geld gaat gebeuren staat er toch? Dat moet een kort geding gaan financieren tegen de staat.

Dan is het aan jou om daar aan bij te dragen of niet, en uiteraard moet je die afweging zelf maken. Je bent natuurlijk ook tot niets verplicht. Wat ik me afvraag is hoe vaak hebben de mensen die dit bedrag opmerkelijk vinden zelf al een kort geding gevoerd? Als er eerdere ervaringen zijn binnen de branche hiermee, waaruit blijkt dat dit bedrag nodig is, dan zou dat toch niet ter discussie moeten staan?

Ik zie dat de helft van het bedrag inmiddels binnen is. Wordt er echt gewacht tot het hele bedrag binnen is, of is het wel mogelijk om eerder actie te ondernemen ?
Ik heb het gevoel dat je "momentum" wel een beetje aan het wegglippen is nu. De "gewone" mensen gaan erg snel verder met de alledaagse rompslomp, terwijl het sentiment naar mijn gevoel aardig aan onze kant ligt/lag ...

Daar heb je wel een punt, in de media wordt inmiddels vuurwerk ook weer behoorlijk in een slecht daglicht gezet. In de berichtgeving over de rellen van de afgelopen dagen werd zowat in elke tweede zin het woord vuurwerk aangehaald. En niet in positieve zin.

Daar heb je wel een punt, in de media wordt inmiddels vuurwerk ook weer behoorlijk in een slecht daglicht gezet. In de berichtgeving over de rellen van de afgelopen dagen werd zowat in elke tweede zin het woord vuurwerk aangehaald. En niet in positieve zin.

Daar heb je toch geen invloed op, het blijft immers die media...

Dat baart me ook zorgen. Daarbij lijkt men vergeten te zijn dat er nu al bijna 2 jaar geen enkel stuk legaal vuurwerk verkocht is in Nederland :rolleyes:

gek he als er een stel van idioten in Rotterdam, DenHaag , Groningen en Esnchede met illegale zooi lopen gooien. Daarnaast is een vuurwerkprotest prima, maar dat gebeurd ook met dikke shells, dikke illegale cakes. Tja ze roepen het zelf op zich af.

Klopt het wordt tijd voor een artikeltje in de media. Maarja hoe kom je daar tussen?

Uiteraard heb ik ook gedoneerd.
Blijf echter wel met 2 vragen zitten.
Op welke termijn gaan ze dit aanvechten? Zetten jullie nog in op dit oud en nieuw?

Doen importeurs financieel ook mee?

Dat moet je juist in je voordeel laten werken. Zelfs iedere n00b ziet toch dat bij de rellen voornamelijk illegaal vuurwerk gebruikt (eigenlijk misbruikt) wordt, staat mijlenver af van normaal vuurwerk, normaal gebruik en de normale afsteekdag. Dit is precies wat een verbod in de hand werkt.

Uiteraard heb ik ook gedoneerd.
Blijf echter wel met 2 vragen zitten.
Op welke termijn gaan ze dit aanvechten? Zetten jullie nog in op dit oud en nieuw?

Doen importeurs financieel ook mee?

Dit oud en nieuw kan je wel vergeten denk ik... er zijn al bedrijven bezig met terug storten van het geld. Mocht het toch lukken dan moet je alles weer opnieuw gaan bestellen in een hele korte tijd + dan moeten ze nog maar eens zien te regelen om al het vuurwerk bij de winkels te krijgen de laatste dagen.

Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar geen antwoord gekregen, dus probeer het nog maar een keer. Waarom is er 50K nodig? Een kort geding aanspannen bij de rechtbank kost (bijna) niks, dus dit is alleen voor advocaat kosten? Een advocaat kost zo'n 250 euro per uur, dus heb je 200 uur aan advocaat, dat lijkt me ietwat overdreven, zeker omdat we hier zelf zo alle argumenten hebben waarom een verbod op de huidige gronden geen hout snijdt. Je kan ook zelf procederen en alleen advies inwinnen bij een advocaat, dat scheelt ook in de kosten. Tevens denk ik dat er wel wat advocaten zijn die het tegen flink gereduceerd tarief willen doen vanwege de media aandacht.

Dus nogmaals, waar is die 50K op gebaseerd?

Ik ben er ook wel een beetje klaar mee op deze manier.

Dit oud en nieuw kan je wel vergeten denk ik... er zijn al bedrijven bezig met terug storten van het geld. Mocht het toch lukken dan moet je alles weer opnieuw gaan bestellen in een hele korte tijd + dan moeten ze nog maar eens zien te regelen om al het vuurwerk bij de winkels te krijgen de laatste dagen.
Waar een wil is, is een weg :)
Daarnaast, het zijn vooral de freaks die ver vooruit besteld hebben. Aan alles is een mouw te passen.
De gewone man komt pas in december in actie als het om vuurwerk bestellen gaat.

Nog even ter bevestiging: morgenmiddag zal tijdens het vragenuur een Spoeddebat worden aangevraagd. Dat Spoeddebat zelf vind dan naar alle waarschijnlijkheid nog niet morgen plaats, maar op z'n vroegst ergens later deze week. Er werd gesuggereerd dat morgen dan ook al het Spoeddebat zelf is maar die kans is minimaal.

Nog even ter bevestiging: morgenmiddag zal tijdens het vragenuur een Spoeddebat worden aangevraagd. Dat Spoeddebat zelf vind dan naar alle waarschijnlijkheid nog niet morgen plaats, maar op z'n vroegst ergens later deze week. Er werd gesuggereerd dat morgen dan ook al het Spoeddebat zelf is maar die kans is minimaal.

heb alle debatten gevolgd maar ik ga niet meer kijken...mevr van de plas is een topper maar van de rest krijg ik braakneigingen en hoge bloeddruk...ik hoor het wel in de wandelgangen.

Als nou de baas vd politie zegt dat je gewoon kan knallen als je maar normaal doet. Waar zou je je dan nog druk om maken?

De HVLV rechtszaak-crowdfunding: Het streefbedrag is bekend!

We naderen inmiddels de €28.000 euro met onze crowdfunding waarmee we een rechtszaak tegen de staat willen financieren.
Met deze rechtszaak willen we het vuurwerkverbod voor aankomende jaarwisseling terug laten draaien!

De eerste gesprekken met advocatenkantoren zijn inmiddels in gang gezet, en aan de hand hiervan hebben we een streefbedrag vast kunnen stellen.
Om een rechtszaak tegen de staat aan te spannen hebben we minimaal €70.000,- nodig.

Dat is een enorm bedrag, maar wij denken zeker dat het haalbaar is!
Dit bedrag is opgebouwd uit de proceskosten, kosten voor een team van twee goede advocaten, BTW en eventuele proces- en advocaatkosten van de tegenstander die bij verlies moeten worden betaald.

We zijn dus al een mooi stuk op weg, maar doneren aan de crowdfunding wordt nog steeds enorm gewaardeerd, en is nog steeds hard nodig! We hopen dat we op jullie kunnen rekenen!

Doneren aan de crowdfunding kan op:
https://hvlv.nl/rechtszaak/

Indien er uiteindelijk niet genoeg geld binnen komt om de rechtszaak tegen de staat aan te spannen, krijgt iedereen zijn of haar donatie weer terug gestort.

Ik wil niet heel erg doemdenken.
Was het vuurwerkverbod niet gewoon een voorbode op wat er gaat komen.
Ik denk dat we gewoon weer afgaan op een totale lockdown helemaal na wat minister president rutte en minister de jonge vanmiddag aangaven.

Dan moeten al alle winkels dicht.

70K ga je niet redden met de donaties van de freaks, dan zullen de importeurs een flinke duit in het zakje moeten doen.

Back
Bovenaan