HVLV - Steun ons, stichting HVLV knalt door!

Waar ik me heel hard aan erger, is dat ik bijvoorbeeld niets zie op Youtube.

PyroteamDelft
140K subscribers
Stort elk 50 cent en het is binnen....

Komaan jongens... gebruik die Youtube influencers!

PyroteamDelft
140K subscribers

Je hoort ze alleen als ze er zelf iets mee kunnen verdienen

Je hoort ze alleen als ze er zelf iets mee kunnen verdienen

Maar iemand als PyroToro zou je toch wel mee moeten kunnen krijgen? Toch 13K subscribers...

Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat HVLV dit niet allang zelf bedacht heeft. Die weten doorgaans toch verdomd goed waar ze mee bezig zijn.

De assistent bedrijfsleider gesproken : die wilde gelijk de link hebben en heeft ook gelijk 50e gedoneerd en het met heel zijn kenniskring gedeeld die allemaal vuurwerk fanaat zijn. Dit gaat ook weer een stukje opleveren.

PyroteamDelft
140K subscribers

Hoi VWBE, wij zijn allen bezig tot zover we kunnen. We werken allemaal keihard aan HVLV, maar hebben ook onze eigen baan. Meer tijd dan 24 uur in een dag is er niet, maar voel je vrij om zelf PTD ook even te benaderen. Dit is in handen van iedereen die van vuurwerk houdt.

70k??? het word met de dag meer heb ik het idee.
Elke dag dat men langer wacht zie ik het somberder in. In het bericht word ook aangegeven de kosten van de tegenpartij bij verlies? Gaat men daar al vanuit?
Waarom word er niet al een procedure gestart met de gelden die nu binnen zijn?
Misschien word de zaak opgepikt door media en kan je meer donaties verwerven. Ik zie het nu op fb e.d. alleen bij de vuurwerk gerelateerde pagina's voorbij komen.

Ja dat is voor nu meteen ook het probleem, ik had gisteren ook contact met wat (landelijke)media en die geven aan dat ze het best een artikel of item willen publiceren, maar alleen ALS de gang naar het proces is ingezet en er echt een rechtszaak komt als die genoemde 70K is behaald.

Tot die tijd staat het een beetje on-hold en wachten ze af. Dan is het lastig om hiervoor landelijk mensen te vinden die ook willen doneren. Vele vuurwerksites zijn er inderdaad druk mee bezig en steunen dit initiatief, maar landelijk kom je dan lastig naar voren en kom je niet terecht bij de huisvader met zijn kids of de "normale" burger die wat af wil steken omdat ze gewoon niets weten van deze crowdfunding...

70k??? het word met de dag meer heb ik het idee.
Elke dag dat men langer wacht zie ik het somberder in. In het bericht word ook aangegeven de kosten van de tegenpartij bij verlies? Gaat men daar al vanuit?
Waarom word er niet al een procedure gestart met de gelden die nu binnen zijn?
Misschien word de zaak opgepikt door media en kan je meer donaties verwerven. Ik zie het nu op fb e.d. alleen bij de vuurwerk gerelateerde pagina's voorbij komen.
Je kunt een bezwaar procedure pas starten als een besluit officieel is gemaakt. Moet eerst nog een stempeltje krijgen van de tweede kamer en gepubliceerd worden, daarna kan je pas naar de rechter toe.

Uitgaan van verlies, nou ja je moet er wel rekening mee houden. Laten we eerlijk zijn de kans te winnen is niet fantastisch groot.

Ook een donatie gedaan.
Heb de afgelopen tijd niet veel activiteit op het forum verricht maar ben ook een beetje klaar met deze hele situatie, het beleid, de beslissingen etc.
Hoe kan het zo zijn dat een groep mensen (lees: de beleidsbepalers) moeten aftreden wegens wanbeleid en falen maar vervolgens nog alle zeggenschap hebben om dergelijk beslissingen, als een vuurwerkverbod, opnieuw erdoorheen te drukken?!
Te bizar dat dit kan...

Ik hoop dat er voldoende donatie binnenkomen en er flink geprocedeerd kan worden tegen dit verbod.
Niks doen, doen zoveel mensen al.
Goed dat er tegen geluid is en komt!
Ga zo door!

Ze maken maken ook andere filmpjes. Ik denk dat je de meeste kans maakt bij pyrotoro. Koen en sven maken allang andere filmpjes wat niets meer met vuurwerk van doen heeft.

Wat een omgekeerde wereld, klanten een rechtszaak laten betalen. Zie je het voor je in een andere branche? Nee natuurlijk niet, daar betalen bedrijven gewoon rechtszaken zelf als ze geraakt worden door nieuwe regelgeving. Man man man, wat is dit weer tekenend voor de vuurwerkbranche en Leo en zijn club. Wens jullie alle succes maar van mij krijg je geen cent.

Ondanks dat ik de gemengde reacties snap en zelf ook denk dat er maar een kleine kans is..
Ben ik van mening dat we echt wel onze tanden moeten laten zien, als we geen rechtszaak aangaan, krijg je zo'n ''zie je wel, het maakt ze weinig uit als ze maar compensatie krijgen effect'', dit heeft negatieve invloed op het traditiebehoud van volgend jaar en de rest van de jaren..

Ik zie een kleine ruimte in het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------------------
Kabinet wil dit jaar geen landelijk vuurwerkverbod met Oud en Nieuw
Het demissionaire kabinet wil dit jaar geen landelijk vuurwerkverbod rond de jaarwisseling. Over dat voorstel neemt het morgen een besluit, melden ingewijden.

De coronasituatie geeft op dit moment geen aanleiding om net als vorig jaar de verkoop en het afsteken van vuurwerk te verbieden, vindt het kabinet. Gemeenten kunnen nog wel vuurwerkvrije gebieden aanwijzen of een verbod voor de hele gemeente uitvaardigen.

Het kabinet heeft eerder deze maand het OMT om advies gevraagd. Maar de experts kunnen geen uitspraak doen over het al dan niet instellen van een vuurwerkverbod, lieten ze weten. Of het nodig is om de zorg te ontlasten zou onderzocht moeten worden en het OMT beschikt niet over de relevante gegevens. Daarmee ziet het kabinet geen basis voor een verbod.

Toch zei Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, afgelopen maandag in de briefing voor Kamerleden dat de vuurwerkslachtoffers geen grote belasting vormen voor de zorg. Het gaat om beperkte aantallen en meestal verblijven ze maar kort in het ziekenhuis. Hij maakt zich meer zorgen over nieuwe besmettingen als mensen op Oudejaarsavond in grote groepen bij elkaar komen.

Bron: https://nos.nl/artikel/2406160-kabinet-wil-dit-jaar-geen-landelijk-vuurwerkverbod-met-oud-en-nieuw
--------------------------------------------------------------------------------------------

Het kabinet heeft zelf deze feiten naar buiten gebracht, vervolgens komt er een clubje van burgemeesters en artsen (geen SEH) zonder onderbouwde en feitelijke argumentatie en het verbod is er toch gekomen!

Ik ben van mening dat er een besluit is genomen op basis van gevoelens en maatschappelijk belang en dat dit niets met de feiten te maken heeft.

Hopen dat de ''kortgeding rechter'' dit ook ziet, als je er over nadenkt is het waanzin natuurlijk..

Wat een omgekeerde wereld, klanten een rechtszaak laten betalen. Zie je het voor je in een andere branche? Nee natuurlijk niet, daar betalen bedrijven gewoon rechtszaken zelf als ze geraakt worden door nieuwe regelgeving. Man man man, wat is dit weer tekenend voor de vuurwerkbranche en Leo en zijn club. Wens jullie alle succes maar van mij krijg je geen cent.

Als je goed kijkt: er staat dat je je geld terugkrijgt als we het bedrag niet halen. Enerzijds de groepen de schuld geven dat ze niet genoeg doen om het verbod tegen te houden, maar tegelijkertijd te gierig zijn om er ook maar één euro in te pompen.

Back
Bovenaan