Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Een avondklok bestaat ook nog tot de mogelijkheden, het zou me niks verbazen dat ze met oudejaarsavond een avondklok invoeren.
Ze gaan niet halverwege december zeggen dat het toch mag.Die lockdown komt er zeker maar dat zou ook een voordeel kunnen zijn. Als ze vrijdag hard ingrijpen voor 2 weken dan zouden de cijfers half december significant moeten dalen. Of te wel de druk van de zorg af.
Zou zo iets niet een klein beetje de pijn verzachten? hoe gek het ook klinkt.Een avondklok bestaat ook nog tot de mogelijkheden, het zou me niks verbazen dat ze met oudejaarsavond een avondklok invoeren.
Als we ons vuurwerk konden kopen en in bezit hebben dan boeit me die avondklok ergens niet..als iedereen thuis wat te doen heeft dan is het een kleine moeite om thuis te stoken.. echter gaan ze die avondklok ook invoeren zonder het vuurwerk. Rond 9 dec wordt de beslissing genomen in Duitsland.. stel dat in Duitsland ook een verbod komt is het hele kortgeding compleet zinloos.
Ik ben het ermee eens hoor dat je alles moet proberen en zoveel mogelijk tegengas moeten geven maar de importeurs hadden dit het hele jaar moeten voorbereiden ipv klanten zoeken in het buitenland.
Vooruitkijken is regeren.. kortgeding had gelijk plaats moeten vinden bij het bekendmaken van een eventueel verbod.. Leo Groeneveld als voorzitter van de branche heeft jaren zitten slapen en nu er geen compensatie blijkt te komen staat die vooraan over de rug van het HVLV initiatief.. hypocriet ten top.
Anyway ik heb geld gedoneerd en hopen op het beste! Al denk ik niet dat een rechter hier z,n handen aan gaat branden![]()
Waar haal je dat weg.. Dat er rond 9 december in Duitsland een besluit wordt genomen?
Ik snap het oprecht niet.
Volgens het rapport van Veiligheid NL jaarwisseling 2019/2020 waren er 385 behandelingen op de SEH gerelateerd aan vuurwerk en carbid. 29% kwam door (op dit moment) legaal siervuurwerk.
71% van SEH-opnames werd volgens dit rapport veroorzaakt door illegaal vuurwerk, carbid en overig/onbekend. Dit is inclusief het reeds verboden "legaal" knalvuurwerk, vuurpijlen, single shots. etc.
Dan praat je dus over 112 mensen die door legaal vuurwerk op de SEH terecht komen en meestal na behandeling weer kunnen vertrekken.
Dit ook nog verdeeld over twee dagen; 36% op 31 december en 64% op 1 januari.
Dit is dus gemiddeld 1,35 persoon extra per SEH-post. Verdeeld over 2 dagen!
En het steunpakket voor de vuurwerkbranche was afgelopen jaarwisseling 40 miljoen euro!
En dat alles ter voorkoming van 112 "slachtoffers"... onbegrijpelijk.
Ik ben op het moment erg druk en kan helaas niet alles volgen. Normaal beantwoord ik deze vraag maar weet iemand wat/wanneer/waar er vandaag dan in de Tweede Kamer over het verbod gesproken of gestemd wordt? Er is nu wel een debat over Justitie maar dat gaat tot nu toe over van alles behalve vuurwerk...
Die gaat over de begroting van 2022.
Volgens mij is er vandaag helemaal geen debat.
Die gaat over de begroting van 2022.
Volgens mij is er vandaag helemaal geen debat.
Gisteren stemming voor apart debat verworpen, meerderheid stelde dat het tijdens begroting J&V kan, die is vandaag. Dus het lijkt me dat vandaag het moment wel gepakt wordt.
Gisteren stemming voor apart debat verworpen, meerderheid stelde dat het tijdens begroting J&V kan, die is vandaag. Dus het lijkt me dat vandaag het moment wel gepakt wordt.
Een avondklok bestaat ook nog tot de mogelijkheden, het zou me niks verbazen dat ze met oudejaarsavond een avondklok invoeren.
Ik sta er oprecht van te kijken dat dit nog niet gebeurd was.@moderators
Is het mogelijk dat er zsm een nieuwsbrief wordt verstuurd met een oproep om de crowdfunding van HVLV te steunen ?
Dat had ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar zoals gezegd is dat debat nu bezig en ik heb het op de achtergrond aan staan (gezellig...NOT!!) maar het gaat tot nu toe dus over van alles behalve vuurwerk. Ik laat het dan nog even aan staan want dan zou het wel in dit debat voorbij moeten komen...