HVLV - Steun ons, stichting HVLV knalt door!

Een avondklok bestaat ook nog tot de mogelijkheden, het zou me niks verbazen dat ze met oudejaarsavond een avondklok invoeren.

Een avondklok bestaat ook nog tot de mogelijkheden, het zou me niks verbazen dat ze met oudejaarsavond een avondklok invoeren.

Als we ons vuurwerk konden kopen en in bezit hebben dan boeit me die avondklok ergens niet..als iedereen thuis wat te doen heeft dan is het een kleine moeite om thuis te stoken.. echter gaan ze die avondklok ook invoeren zonder het vuurwerk. Rond 9 dec wordt de beslissing genomen in Duitsland.. stel dat in Duitsland ook een verbod komt is het hele kortgeding compleet zinloos.

Ik ben het ermee eens hoor dat je alles moet proberen en zoveel mogelijk tegengas moeten geven maar de importeurs hadden dit het hele jaar moeten voorbereiden ipv klanten zoeken in het buitenland.

Vooruitkijken is regeren.. kortgeding had gelijk plaats moeten vinden bij het bekendmaken van een eventueel verbod.. Leo Groeneveld als voorzitter van de branche heeft jaren zitten slapen en nu er geen compensatie blijkt te komen staat die vooraan over de rug van het HVLV initiatief.. hypocriet ten top.

Anyway ik heb geld gedoneerd en hopen op het beste! Al denk ik niet dat een rechter hier z,n handen aan gaat branden:no:

Die lockdown komt er zeker maar dat zou ook een voordeel kunnen zijn. Als ze vrijdag hard ingrijpen voor 2 weken dan zouden de cijfers half december significant moeten dalen. Of te wel de druk van de zorg af.
Ze gaan niet halverwege december zeggen dat het toch mag.
Bovendien zul je in de ziekenhuizen op zijn vroegst half december iets gaan merken, dat is natuurlijk veel te laat.

Zou zo iets niet een klein beetje de pijn verzachten? hoe gek het ook klinkt.
dat niet alleen ons oud en nieuw word afgenomen maar van iedereen. waardoor volgend jaar iedereen weer 'normaal' oudjaar wil vieren

Als we ons vuurwerk konden kopen en in bezit hebben dan boeit me die avondklok ergens niet..als iedereen thuis wat te doen heeft dan is het een kleine moeite om thuis te stoken.. echter gaan ze die avondklok ook invoeren zonder het vuurwerk. Rond 9 dec wordt de beslissing genomen in Duitsland.. stel dat in Duitsland ook een verbod komt is het hele kortgeding compleet zinloos.

Ik ben het ermee eens hoor dat je alles moet proberen en zoveel mogelijk tegengas moeten geven maar de importeurs hadden dit het hele jaar moeten voorbereiden ipv klanten zoeken in het buitenland.

Vooruitkijken is regeren.. kortgeding had gelijk plaats moeten vinden bij het bekendmaken van een eventueel verbod.. Leo Groeneveld als voorzitter van de branche heeft jaren zitten slapen en nu er geen compensatie blijkt te komen staat die vooraan over de rug van het HVLV initiatief.. hypocriet ten top.

Anyway ik heb geld gedoneerd en hopen op het beste! Al denk ik niet dat een rechter hier z,n handen aan gaat branden:no:

Waar haal je dat weg.. Dat er rond 9 december in Duitsland een besluit wordt genomen?

Waar haal je dat weg.. Dat er rond 9 december in Duitsland een besluit wordt genomen?

De huidige maatregelen in Duitsland gelden tot deze datum en daarna worden er nieuwe besluiten genomen. De Duitsers zijn veel meer vastberaden wanneer ze een strategie kiezen dus dit zal niet tussendoor worden aangepast. 9 december wordt de strategie gekozen voor de kerst en jaarwisseling en dit is tevens gelijk aan vorig jaar. Het vuurwerk verkoopverbod in Duitsland is vorig jaar ook rond deze datum pas besloten.

Ik snap het oprecht niet.
Volgens het rapport van Veiligheid NL jaarwisseling 2019/2020 waren er 385 behandelingen op de SEH gerelateerd aan vuurwerk en carbid. 29% kwam door (op dit moment) legaal siervuurwerk.
71% van SEH-opnames werd volgens dit rapport veroorzaakt door illegaal vuurwerk, carbid en overig/onbekend. Dit is inclusief het reeds verboden "legaal" knalvuurwerk, vuurpijlen, single shots. etc.
Dan praat je dus over 112 mensen die door legaal vuurwerk op de SEH terecht komen en meestal na behandeling weer kunnen vertrekken.
Dit ook nog verdeeld over twee dagen; 36% op 31 december en 64% op 1 januari.
Dit is dus gemiddeld 1,35 persoon extra per SEH-post. Verdeeld over 2 dagen!
En het steunpakket voor de vuurwerkbranche was afgelopen jaarwisseling 40 miljoen euro!

En dat alles ter voorkoming van 112 "slachtoffers"... onbegrijpelijk.

Ik snap het oprecht niet.
Volgens het rapport van Veiligheid NL jaarwisseling 2019/2020 waren er 385 behandelingen op de SEH gerelateerd aan vuurwerk en carbid. 29% kwam door (op dit moment) legaal siervuurwerk.
71% van SEH-opnames werd volgens dit rapport veroorzaakt door illegaal vuurwerk, carbid en overig/onbekend. Dit is inclusief het reeds verboden "legaal" knalvuurwerk, vuurpijlen, single shots. etc.
Dan praat je dus over 112 mensen die door legaal vuurwerk op de SEH terecht komen en meestal na behandeling weer kunnen vertrekken.
Dit ook nog verdeeld over twee dagen; 36% op 31 december en 64% op 1 januari.
Dit is dus gemiddeld 1,35 persoon extra per SEH-post. Verdeeld over 2 dagen!
En het steunpakket voor de vuurwerkbranche was afgelopen jaarwisseling 40 miljoen euro!

En dat alles ter voorkoming van 112 "slachtoffers"... onbegrijpelijk.

De aangedragen reden is inderdaad onbegrijpelijk.... maar de echte reden weten we allemaal.
Als die Bruls 1-1-2021 in de ochtend voor de camera roept dat hem dit goed is bevallen en dit erin wil houden is de huidige beslissing begrijpelijk maar zeer vals en leugenachtig. De onvrede die momenteel onder de bevolking heerst wordt hierdoor niet minder maar juist versterkt met alle huidige ellende.

Daarnaast is het zeer waarschijnlijk dat er ook nu weer handjeklap geweest is tussen een aantal partijen. Was er vorig jaar de plotselinge wending rondom het belastingplan wat het niet leek te gaan halen.
Dit jaar staat er een wet op stapel rondom G2, in de huidige peiling/stemming lijkt dat voorstel er niet zo florissant voor te staan. Je kan hem zelf verder wel invullen denk ik (lees verwacht ik)...

Ik ben op het moment erg druk en kan helaas niet alles volgen. Normaal beantwoord ik deze vraag maar weet iemand wat/wanneer/waar er vandaag dan in de Tweede Kamer over het verbod gesproken of gestemd wordt? Er is nu wel een debat over Justitie maar dat gaat tot nu toe over van alles behalve vuurwerk...

@moderators

Is het mogelijk dat er zsm een nieuwsbrief wordt verstuurd met een oproep om de crowdfunding van HVLV te steunen ?

Ik ben op het moment erg druk en kan helaas niet alles volgen. Normaal beantwoord ik deze vraag maar weet iemand wat/wanneer/waar er vandaag dan in de Tweede Kamer over het verbod gesproken of gestemd wordt? Er is nu wel een debat over Justitie maar dat gaat tot nu toe over van alles behalve vuurwerk...

Die gaat over de begroting van 2022.

Volgens mij is er vandaag helemaal geen debat.

Gisteren stemming voor apart debat verworpen, meerderheid stelde dat het tijdens begroting J&V kan, die is vandaag. Dus het lijkt me dat vandaag het moment wel gepakt wordt.

Gisteren stemming voor apart debat verworpen, meerderheid stelde dat het tijdens begroting J&V kan, die is vandaag. Dus het lijkt me dat vandaag het moment wel gepakt wordt.

Dat had ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar zoals gezegd is dat debat nu bezig en ik heb het op de achtergrond aan staan (gezellig...NOT!!) maar het gaat tot nu toe dus over van alles behalve vuurwerk. Ik laat het dan nog even aan staan want dan zou het wel in dit debat voorbij moeten komen...

Heb een bedrag gedoneerd maar heb er een hard hoofd in.
We gaan het zien. Het ziet er allemaal niet rooskleurig uit

Als je alle berichten mag geloven gooien ze zaterdag alles weer dicht………hier is een draaiboek voor geweest.
Je mag het niet zeggen maar dit hebben ze expres uit de klauwen laten lopen zodat ze met zware maatregelen in kunnen grijpen………gouden beloften met vaccinatie……..ik ben ook gevaccineerd maar heeft het nog wel nut, maar als ik hun moet geloven gebeuren de meeste besmettingen thuis dus 31dec met z n alle naar buiten toch….is het veiligste:cool:

Dat had ik inderdaad ook ergens gelezen. Maar zoals gezegd is dat debat nu bezig en ik heb het op de achtergrond aan staan (gezellig...NOT!!) maar het gaat tot nu toe dus over van alles behalve vuurwerk. Ik laat het dan nog even aan staan want dan zou het wel in dit debat voorbij moeten komen...

Klopt. In dit debat zal het een en ander besproken gaan worden.

Back
Bovenaan