Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Gisteravond hadden ze het bij Jinek over het invoeren van een eventuele avondklok voor de komende tijd. Er werd gezegd dat dat niet meer kan, omdat het uit de Corona wet gehaald is (en dat het lastig is om die weer in te voeren) Maar hoe zit dit met het vuurwerkverbod?
en ze moeten het nog met de Europese Commissie regelen:
(uit zelfde brief):
"
De maatregel zal bovendien genotificeerd moeten worden bij de Europese Commissie. De notificatierichtlijn kent een spoedprocedure voor de situatie dat een lidstaat vanwege een ernstige en onvoorziene situatie in zeer korte tijd technische voorschriften moet uitwerken om deze onmiddellijk daarop vast te stellen en in werking te doen treden. In zo’n geval geldt de standstill van drie maanden niet, maar moet wel gewacht worden op de bevestiging van de Europese Commissie dat deze ook van mening is dat er sprake is van spoed. Het streven is dat zo spoedig mogelijk contact hierover met de Europese Commissie plaatsvindt
"
Het zou toch een mooie blunder zijn dat die er begin dit jaar ook uit gehaald is omdat het maar een eenmalig verbod was. Misschien een een advocaat die er naar kan kijken? Haha
Nou dat je zegt. Als dat inderdaad zo vastgelegd is in die tijdelijke wet dan kan een goede advocaat daar inderdaad zeker iets mee misschien.
Gizmo. Loopt er nog iets of is het eigenlijk al definitief klaar voor dit jaar?
Ik hoor geluiden dat importeurs nog geen compensatie hebben gehad van vorig jaar? En dat vuurwerkwinkel te weinig compensatie hebben gehad?
Ja, ze laten ze eerst kapot gaan en wanneer het te laat is komen ze met wat geld. Ik zeg je, er is een agenda in gang gezet om de complete MKB naar de klote te helpen. Niemand mag nog financieel onafhankelijk zijn, want als je afhankelijk bent dan ben je te manipuleren.
is serieus mijn reactie nu weggemod dat een kort geding maar +/- 2000 kost en een rechtzaak 10000 ?
Mien god, ik mag toch hopen dat de gemiddelde freak idd toch wel íets meer dan dat er in heeft gestoken... Ik als minimumloner in de zorg heeft al €50 gedropt, 10% van m'n stookbedrag ongeveer, en ik schaamde me al een beetje voor zo weinig, hoor je idd lui duizenden en duizenden vw kopen... Nou ja, elk z'n keus maar ik ben het helemaal met je eens... En het geldt minstens zo voor BPN, dat blijf ik zeggen, sorry, met hun €2500...als er een organisatie is die het hadden kunnen en moeten bevechten met man en zwaard...Duizenden euro's geven de freaks uit aan cakeboxen.
Maar €25 kan er niet af voor deze rechtzaak?
Hoe wil je de BPN verwijten maken, als je zelf geen €5 tot €25 kan missen voor je passie?
Dan ben je alvast niet beter dan de BPN...
Het opgehaalde bedrag tot nu toe doet me een beetje pijn.. hoeveel leden heeft vuurwerkcrew? Meer dan 20.000 als ik het me goed herinner..
Hoeveel mensen hebben gebruik gemaakt van freakacties? Is het zo moeilijk om samen met de mail van het verbod en terugbetaling van vele winkels onder een klein regeltje met een link naar hvlv.nl/rechtszaak te linken?
Hoe kan het dat een winkel in Duitsland wel reclame maakt voor HVLV? Waar zijn de Nederlandse winkels?
Het gaat al mis bij het bereik. Ik heb mijn best gedaan met het verspreiden ervan maar ook mijn bereik is klein. Jammer om te zien dat we niet alle handen in één hebben geslagen. Al is het om een statement te maken.
Over de BPN en een aantal grote importeurs wil ik niks kwijt. Die zijn het niet waard.