HVLV - Steun ons, stichting HVLV knalt door!

Kan dit alles überhaupt nog als 'onvoorzienbaar' worden gekwalificeerd?

Ik weet dat er in contracten inmiddels al niet altijd meer vanuit wordt gegaan dat de hele covid situatie onder overmacht kan komen te vallen. Logisch lijkt me dat inmiddels ook.

Gisteravond hadden ze het bij Jinek over het invoeren van een eventuele avondklok voor de komende tijd. Er werd gezegd dat dat niet meer kan, omdat het uit de Corona wet gehaald is (en dat het lastig is om die weer in te voeren) Maar hoe zit dit met het vuurwerkverbod?

Het zou toch een mooie blunder zijn dat die er begin dit jaar ook uit gehaald is omdat het maar een eenmalig verbod was. Misschien een een advocaat die er naar kan kijken? Haha

en ze moeten het nog met de Europese Commissie regelen:

(uit zelfde brief):
"
De maatregel zal bovendien genotificeerd moeten worden bij de Europese Commissie. De notificatierichtlijn kent een spoedprocedure voor de situatie dat een lidstaat vanwege een ernstige en onvoorziene situatie in zeer korte tijd technische voorschriften moet uitwerken om deze onmiddellijk daarop vast te stellen en in werking te doen treden. In zo’n geval geldt de standstill van drie maanden niet, maar moet wel gewacht worden op de bevestiging van de Europese Commissie dat deze ook van mening is dat er sprake is van spoed. Het streven is dat zo spoedig mogelijk contact hierover met de Europese Commissie plaatsvindt
"

ik vraag mij dan wel af waaruit dan opgemaakt kan worden dat het hier om een ernstige en onvoorziene situatie gaat. 400 mensen die naar de SEH gaan (mogelijk misschien maar de helft daarvan vanwege reeds verbod op vuurpijlen, rotjes en single shots), valt bij mij niet onder "Ernstig en onvoorzien". M.a.w. voor eigenlijk een heel laag aantal maken ze heel veel bedrijven kapot en ontnemen ze de mensen de zo broodnodige vertier.

Het zou toch een mooie blunder zijn dat die er begin dit jaar ook uit gehaald is omdat het maar een eenmalig verbod was. Misschien een een advocaat die er naar kan kijken? Haha

Nou dat je zegt. Als dat inderdaad zo vastgelegd is in die tijdelijke wet dan kan een goede advocaat daar inderdaad zeker iets mee misschien.

Nou dat je zegt. Als dat inderdaad zo vastgelegd is in die tijdelijke wet dan kan een goede advocaat daar inderdaad zeker iets mee misschien.

Daar kan een advocaat helaas helemaal niets mee want voor dit NIEUWE tijdelijke verbod vindt een NIEUWE tijdelijke aanpassing in de wetgeving plaats waarin wederom komt te staan dat het per 02-01 a.s. wordt teruggedraaid naar het oude.

Gizmo. Loopt er nog iets of is het eigenlijk al definitief klaar voor dit jaar?

Qua Politiek is het klaar m.b.t. het nieuwe tijdelijke vuurwerkverbod. Dat is nu officieel in gang gezet en zal worden bekrachtigd. Ondanks inzet van velen, helaas. Daar verschuift de focus nu op een nieuwe compensatieregeling waarvoor vertegenwoordiging vanuit de branche inmiddels is uitgenodigd, naar ik heb begrepen.

Qua Brussel wat hierboven staat verwacht ik een 1-2'tje dus reken ik nergens op.

Blijft de crowdfunding voor de rechtszaak over. Ondanks alle giften en inzet ten spijt lijkt het, nu er het in Den Haag officieel door is, helemaal een lastige zaak te gaan worden. Maar daar kan de HVLV denk ik beter wat over zeggen, zij hebben immers ook contact(en) met de advoca(a)t(en) en zullen meer inzage hebben in de slagingskans.

Ik hoor geluiden dat importeurs nog geen compensatie hebben gehad van vorig jaar? En dat vuurwerkwinkel te weinig compensatie hebben gehad?

Ik hoor geluiden dat importeurs nog geen compensatie hebben gehad van vorig jaar? En dat vuurwerkwinkel te weinig compensatie hebben gehad?

Ja, ze laten ze eerst kapot gaan en wanneer het te laat is komen ze met wat geld. Ik zeg je, er is een agenda in gang gezet om de complete MKB naar de klote te helpen. Niemand mag nog financieel onafhankelijk zijn, want als je afhankelijk bent dan ben je te manipuleren.

Ja, ze laten ze eerst kapot gaan en wanneer het te laat is komen ze met wat geld. Ik zeg je, er is een agenda in gang gezet om de complete MKB naar de klote te helpen. Niemand mag nog financieel onafhankelijk zijn, want als je afhankelijk bent dan ben je te manipuleren.

Ze maken ze kapot zodat straks geen enkele winkel meer wat kan verkopen. Dan is het gauw afgelopen met het reguliere vuurwerk in Nederland.

Heeft deze hele actie wel zin eigenlijk? Het is waarschijnlijk een kansloze onderneming. De teller staat op €36505,00 en er moet nog heel wat bij om die €70k te halen.

Vanuit de regering is bewust zo lang gewacht en met een 2e verkoop- en afsteekverbod en is deze bewust zo omslachtig tot stand gekomen omdat er bijna geen tijd meer is om dit besluit aan te vechten.

Als ik HVLV was zou ik BPN lekker buitenspel zetten, want die hebben dit gedoe door hun valse toegefelijkheid aan zichzelf te danken (!) en me richten op de periode 1 januari en verder. Voor DAT moment zou ik geld inzamelen via deze crowdfunding, omdat dat hét moment is om in de aanval te gaan tegen de verdwijning van de vuurwerktraditie.

Je door reclamespotjes op TV uit te zenden op 1 en een tijd na 1 januari, Nederland informeren over het feiten rondom, tijdens en na de jaarwisseling én over het legale en illegale vuurwerk en het verschil daarin (soort spoedscholing middels de TV).

Dit soort spotjes zijn wel erg prijzig, maar je kunt ook minder vaak adverteren door programma's met hoge kijkcijfers te sponsoren ("Deze serie wordt mede mogelijk gemaakt door..."), dan bereik je een evengroot deel van het publiek denk ik.

In zo'n kort sponsor- spotje dan krachtig verwijzen naar HVLV/VuurwerkTraditie oid, alwaar men meer info kan vinden over feiten en leugens vanuit de politiek, pers en burgers. Er kan zoveel gedaan worden om de opinie omtrent deze traditie een andere draai te geven en komende periode leent zich imo het beste om daarmee te starten i.s.m. importeurs, winkeliers en liefhebbers die verbonden zijn aan liefhebber- organisaties en individuele liefhebbers. Er zijn ongetwijfeld mensen in huis die willen bijdragen aan het tactische, marketing, grafische en administratieve werk.

Laatst bewerkt:
is serieus mijn reactie nu weggemod dat een kort geding maar +/- 2000 kost en een rechtzaak 10000 ?

Ik spreek niet namens de HVLV, wegens geen lid.
Maar dit toont aan dat velen justitie niet zo goed snappen.

Als je de Nederlandse staat voor de rechtbank wil brengen, heb je een goede advocaat nodig.
Lees: een dure advocaat.
Een rechter kijkt wel degelijk naar welke advocaat voor hem staat.
En er is ook een reden waarom sommigen zo duur zijn.
Of wil je iemand die net is afgestudeerd voor een koopje dit laten uitvoeren?

Wat zo een dure advocaat doet, is elk woordje en elk argument uitspitten.
Als de Nederlandse staat bijvoorbeeld een fout maakt in de aanvraag bij de EU, dan zal zo een advocaat dat kleine foutje vinden.
Dat kan gaan van een interpretatie-fout tot een procedurefout, waardoor het verbod ongeldig is.
Of de advocaat kan de aanvraag "rekken" tot na 31 december.
Daar zijn topadvocaten heel goed in: het hele proces vertragen.

Dat is volgens mij de reden van de hoge kostprijs.

Dan moet NL een nieuwe aanvraag bij de EU lanceren, die dan mogelijks te laat werd aangevraagd.
En zo zou het kunnen dat de EU dit pas goedkeurt NA 31 december.... en je een normaal oud & nieuw krijgt.

Duizenden euro's geven de freaks uit aan cakeboxen.
Maar €25 kan er niet af voor deze rechtzaak?

Als er dan een totaalverbod komt de komende jaren, dan zal je teminste kunnen zeggen dat je iets gedaan hebt.
En je niet bij de pakken bent blijven zitten om je hobby en passie kapot te laten maken.
Zelfs al geef je maar €5, dan eet je maar een broodje gehaktbal minder. (snapte?)

Het is ook een krachtig signaal naar de politiek: de liefhebbers hebben de branche geld gegeven om voor hun passie te vechten.

Zo een kabinet zit ook niet te wachten op een hele hoop juridisch gezeik na zo een besluit, dus het werkt ontmoedigend.
Het is niet alleen juridisch, maar ook psychologisch.
Je moet tegenwringen en tegenwerken, net zoals ze dit met ons ook doen.

Eens het kortgeding zal starten, zal je ook een kick krijgen dat dit door jouw kleine bijdrage komt.

Hoe wil je de BPN verwijten maken, als je zelf geen €5 tot €25 kan missen voor je passie?
Dan ben je alvast niet beter dan de BPN...

dat is heel simpel. Het is onze hobby en voor hun is het werk.Ons kost het geld en voor de Importeurs en winkeliers levert het geld op. Ik kan niet in de portomonee van importeurs en winkeiers kijken. Maar ik had eigenlijk wel al een hoger bedrag verwacht. En ik krijg het gevoel dat sommige het wel weer best vinden.

Ik ben het wel met je eens dat je inderdaad moet tegenwerken. Ga er maar eens met gestrekt been in. Wees maar eens een keer arrogant. En dat mis ik wel bij de importeurs/winkeliers. We weten in januari al dat aan het eind van het jaar het gezeik weer begint. Daar moet toch misschien iets eerder op ingespeeld worden. En zodra het woord verbod op tafel komt ga er dan maar gelijk met gestrekt been in. En het verhaal van we zijn achter de schermen druk bezig daar hebben we niets aan. Helaas is het zo dat de mensen die het hardste roepen het meeste voor elkaar krijgen. Dan moeten wij dat ook maar eens gaan doen. Alleen is het voor dit jaar weer te laat.

Laatst bewerkt:
Precies, vanaf nu richten op volgend jaar zou volgens mij een goede tactiek zijn.
Je zou dan bijvoorbeeld een heel jaar een crowdfunding actie kunnen opzetten voor een (eventuele) rechtzaak aan het eind van het jaar (of eerder als het nodig is). Wat mij betreft mag mijn bijdrage voor de huidige crowdfunding ook meteen naar HVLV worden overgemaakt om de oorlogskas te spekken.

Duizenden euro's geven de freaks uit aan cakeboxen.
Maar €25 kan er niet af voor deze rechtzaak?

Hoe wil je de BPN verwijten maken, als je zelf geen €5 tot €25 kan missen voor je passie?
Dan ben je alvast niet beter dan de BPN...
Mien god, ik mag toch hopen dat de gemiddelde freak idd toch wel íets meer dan dat er in heeft gestoken... Ik als minimumloner in de zorg heeft al €50 gedropt, 10% van m'n stookbedrag ongeveer, en ik schaamde me al een beetje voor zo weinig, hoor je idd lui duizenden en duizenden vw kopen... Nou ja, elk z'n keus maar ik ben het helemaal met je eens... En het geldt minstens zo voor BPN, dat blijf ik zeggen, sorry, met hun €2500...als er een organisatie is die het hadden kunnen en moeten bevechten met man en zwaard...

Laatst bewerkt:
Het opgehaalde bedrag tot nu toe doet me een beetje pijn.. hoeveel leden heeft vuurwerkcrew? Meer dan 20.000 als ik het me goed herinner..

Hoeveel mensen hebben gebruik gemaakt van freakacties? Is het zo moeilijk om samen met de mail van het verbod en terugbetaling van vele winkels onder een klein regeltje met een link naar hvlv.nl/rechtszaak te linken?

Hoe kan het dat een winkel in Duitsland wel reclame maakt voor HVLV? Waar zijn de Nederlandse winkels?

Het gaat al mis bij het bereik. Ik heb mijn best gedaan met het verspreiden ervan maar ook mijn bereik is klein. Jammer om te zien dat we niet alle handen in één hebben geslagen. Al is het om een statement te maken.

Over de BPN en een aantal grote importeurs wil ik niks kwijt. Die zijn het niet waard.

Precies ook mijn gedachte. Dat bedrag moet toch te halen zijn? Kom op mensen doneer ook en geef het door.

Het opgehaalde bedrag tot nu toe doet me een beetje pijn.. hoeveel leden heeft vuurwerkcrew? Meer dan 20.000 als ik het me goed herinner..

Hoeveel mensen hebben gebruik gemaakt van freakacties? Is het zo moeilijk om samen met de mail van het verbod en terugbetaling van vele winkels onder een klein regeltje met een link naar hvlv.nl/rechtszaak te linken?

Hoe kan het dat een winkel in Duitsland wel reclame maakt voor HVLV? Waar zijn de Nederlandse winkels?

Het gaat al mis bij het bereik. Ik heb mijn best gedaan met het verspreiden ervan maar ook mijn bereik is klein. Jammer om te zien dat we niet alle handen in één hebben geslagen. Al is het om een statement te maken.

Over de BPN en een aantal grote importeurs wil ik niks kwijt. Die zijn het niet waard.

Wellicht als HVLV aan iemand als Caroline van der Plas vraagt of ze een link zou willen tweeten naar de doneerpagina dat het nog iets oplevert. Zij heeft redelijk wat volgers..

Of andere mensen die deze traditie graag willen behouden: Thierry Baudet (meer volgers dan Caroline). Of Geert Wilders, die heeft nog veel meer volgers.

Al vraag ik me bij die laatste twee personen af of het verstandig is. Ook als ze iets logisch zeggen is het niet goed.

Back
Bovenaan