Hoe ziet jouw kerstpakket er uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds twee jaar ben ik zelf werkgever en zit ik dus aan de andere kant.
Het is best moeilijk om iets leuks te geven. Iedereen heeft andere smaken en wensen en iets passends maken voor iedereen is gewoon heel moeilijk. Vorig jaar voor een van alles wat pakket gegaan. Dit jaar ook vanwege de waardering een wat uitgebreider pakket of en flinke cadeaubon van bol.com. Zo kan iedereen voor zichzelf wat leuks kiezen!

Oja voor mezelf maak ik wat extra centjes over haha

Ik heb zowaar nog een foto gevonden van die van vorig jaar denk ik.

20181214_201403.jpg

Kerstpakket vorige week vrijdag gehad, grote doos van rituals met allerlei lekkere parfums, deo’s, shampoo’s enzovoort + 2 paraplu’s + cash bonus:D

Mijn pakket wordt dit jaar thuisbezorgd vanwege Covid. Ik zou niet weten hoe het er uit ziet dit jaar.

Dit wordt onze dank dat wij als essentieel bedrijf 24-7 hebben doorgewerkt tijdens de eerste golf en dat nog steeds doen :

https://www.rtlnieuws.nl/economie/b...et-besparing-personeel-boos-fnv-henri-janssen

Ik vind het echt schandalig naar je personeel toe. Dat werkt het hele jaar zich de pleuris voor je bedrijf en vangt als eerste alle klappen op. En dan doodleuk zeggen ze krijgen geen kerstpakket want dan besparen we een paar ton. Had dan gewoon een iets goedkoper pakket gedaan. Maar dit kan je als een van de grootste bedrijven van nederland niet maken.
Zou de directeur van de NS dan ook zijn bonus inleveren? Of een stuk van zijn salaris?

Typisch Nederland anno 2020. Pak nog meer af.:bonk:

Ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt, daar ging het ook niet zo heel goed mee. Toen zouden we in eerste instantie ook niets krijgen. De hele toko stond op zijn kop ook. Het gaat bij mij niet om de waarde, maar om de waardering, dat je iets krijgt.

Dit jaar is mijn kerstpakket een Bol.com cadeaukaart van € 25,-. Ook prima, die kan ik altijd wel goed gebruiken. In verband met Corona is er geen Sinterklaasviering en ook geen kerstborrel op mijn werk dit jaar.

Dit wordt onze dank dat wij als essentieel bedrijf 24-7 hebben doorgewerkt tijdens de eerste golf en dat nog steeds doen :

https://www.rtlnieuws.nl/economie/b...et-besparing-personeel-boos-fnv-henri-janssen

Ronduit schandalig, jammer man! Onbegrijpelijk dat een bedrijf het demotiveren van z'n medewerkers "enkele tonnen" waard vind. Zeker in deze tijden waarin al weinig je gegeven is...

Ik verbaas mij er zelf wel vaker over dat bedrijven besluiten dit soort bedankjes te schrappen ondanks dat het naar omstandigheden wel goed gaat. Bij het bedrijf waar ik werk was het even spannend in Maart/april maar daarna explodeerde de business. Desondanks is het sinterklaas present al geschrapt (dat was al luxe) en vrees ik ook voor het kerstpakket..

Ik heb ergens wel begrip voor het feit dat bedrijven deze dingen als eerste elimineren als ze in zwaar weer verkeren. Maar als je dat doet moet het én niet anders kunnen, en het op een goede manier uitleggen waarbij je je waardering toch laat blijken. Dat gaat bij de NS niet helemaal goed geloof ik.

On topic; hier lag vanmorgen een chocoladeletter op het bureau, en de thuiswerkers hebben hem per post ontvangen. Elk jaar dezelfde letter, waarvan een deel van de opbrengst naar een goed doel gaat.

Ik verwacht met kerst ook gewoon een kerstpakket, wij hebben relatief weinig last gehad van de crisis.

Wij krijgen een kerstboom als kerstpakket. Oja, en een cadeaubon van die webshop met dat dikke mannetje.

Geen kerstpakket hier, maar een complimentenronde. Eigenlijk iedereen die ik spreek, geeft aan dit maar vreemd te vinden. Bij ons op het bedrijf is dit normaal, we zijn wat dat betreft een iets afwijkend bedrijfje van de standaard wat ik zo hoor.

Een complimenterende is eigenlijk niet anders dan bedrag wat je mag verdelen over al je collega's naar eigen inzicht, met daarachter een compliment (vrije vorm) over de afgelopen periode. Rode draad is de complimenten, voor mij persoonlijk is het geld bijzaak met deze insteek. Neemt niet weg dat het geld zeker welkom is, maar de waardering en complimenten die je collega's op papier weten te zetten zijn voor mij meer waardevol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan