Hoe ziet jouw kerstpakket er uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben benieuwd dat we door de corona wel een kerstpakket krijgen of dat ze het een mooi excuus vinden dat ze gewoon niks geven

Wij doen hier de zaak met z'n tweeën. Een kerstpakket doen we daardoor ook niet. Meestal gaan we lekker ergens eten.

Vroeger op ander werk wel kerstpakketten gehad. Mis het wel, ook al zit er vaak onzin in. Het is altijd leuk om het uit te pakken.

Ik snap de charme en "het gevoel" bij een ouderwets kerstcadeau.
Lkkr uitpakken en kijken wat er allemaal in zit.
Helaas was het wel heel erg kwantiteit. Meuk wat alleen preppers inkopen omdat het 20 jaar houdbaar is:bonk:

Dus tegenwoordig krijgen ook wij een mooie link met een code waar wij online uit allerlei zaken kunnen kiezen. Perfect mij betreft :thumbup:

Leuk! zojuist me kerstpakket al uitgekozen:p als hij binnen is zal ik een foto posten

Beste collega,

De Kerstperiode lijkt nog erg ver weg, maar is dichterbij dan je denkt. Juist nu onze wereld het afgelopen jaar stevig is veranderd, is het belangrijk om tradities waar mogelijk te behouden. Het kerstpakket is een mooi voorbeeld. Een jaarlijks element om je te bedanken voor je inzet, loyaliteit en vooral aanpassingsvermogen het afgelopen jaar.

Je kunt zelf je favoriete geschenk uitkiezen
Ook al duurt het nog een tijdje, toch wensen wij je alvast sfeervolle feestdagen toe!

Ik werk voor een transport bedrijf die mij uitleent incl bakwagen aan de technische unie. Van mijn werkgever altijd een pakket waarbij altijd iets met het logo erbij zit. Vind dit altijd erg leuk aangezien het een relatief klein familie transport bedrijf is. Vorig jaar keuze gekregen uit een kleding lijn dus de koters hier lopen ook in een bedrijfs trui haha. Van het bedrijf waar we voor rijden altijd een "standaard" pakket met een bierpakket of een fles beerenburg en een rollade

meh, wrs weer bol kadobon van €15, (thuis)zorg dus niet ruimbedeeld

Nou de spoorwegen laat hem nou ook niet bepaald flink uit zijn broek hangen. Elk jaar iets van max €25,00 waarde geloof ik. Dit jaar zou best er best wel eens een waardering mogen komen, aangezien wij alleen maar hebben door gewerkt.
Maar het enige wat ze willen, is het bevriezen van de lonen tot 2022. En dat terwijl de lasten dit jaar zijn gestegen, de lasten van 2021 en 2022 erbij, dan lopen we achter de feiten aan. :mad:

Bedankt voor jullie inzet hoor... pffff

Allejezus, Torr. Bij de oudere generaties hier in Groningen had je als eerste pensioenen en grote kerstkado's bij Lijnco en...NS... dat dat zo afgekalfd is :thumbsdown:

Allejezus, Torr. Bij de oudere generaties hier in Groningen had je als eerste pensioenen en grote kerstkado's bij Lijnco en...NS... dat dat zo afgekalfd is :thumbsdown:

Ja, slogan van de NS naar het personeel is : de reizigers op 1, 2 en drie.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Dan komen wij, op 21, 22 en 23 of zo ? :confused:

Heb voor het eerst sinds twee jaar weer werk tijdens de kerstperiode. Dus ik zou het niet weten eigenlijk.
Alhoewel, getuige de broodjes vergoed door de baas zowat elke vrijdagmiddag, zou hij misschien wel eens heel gul kunnen zijn. Of juist helemaal niet, het is maar hoe je 't bekijkt. :p

Normaal altijd een 'standaard' pakket met een hoop voedsel. De helft staat over het algemeen 2 jaar later nog steeds in de trapkast maar dat maakt niet uit. Het hele gebaar en het uitpakken van zo'n doos is gewoon heerlijk :)

Een paar jaar geleden kreeg iedereen binnen het bedrijf een Peak performance jas van ruim €200 als kerstcadeau, ondanks dat het op een andere manier een warm gevoel geeft was dit ook een prima kerstcadeau.

1 oktober in dienst getreden bij een nieuwe werkgever, dus het is even afwachten of en zo ja, wat er gedaan wordt aan kerstpakketten. Bij de vorige was het meestal een staatslot, leuk maar persoonlijk hecht ik meer waarde aan iets persoonlijks.

Het kan 2 kanten op.... 1 van ja door Corona moeten we bezuiningen en je krijgt niks of ze willen mensen laten blijken dat ze aan je denken in deze situatie

Hier is het al jaren een bon van 60 euro om vrij uit te geven en 2 goede flessen wijn. Prima! Dronk vroeger niet echt wijn maar tegenwoordig haal ik het wel in.

'Kerstpakketten worden groter en duurder dit jaar'

Het lijkt misschien wat vroeg, maar bedrijven zijn al druk in de weer met de kerstpakketten. Het wordt waarschijnlijk geen rolkoffer of snuffelmarkt. Maar wat krijgen werknemers dan wel?

Bij kerstpakketten.nl worden elke week 25.000 pakketten verpakt. Bart Poierrié heeft er zijn handen vol aan. "Ik heb het idee dat bedrijven dit jaar meer besteden aan kerstpakketten. Werknemers hebben het hele jaar niets gehad. Geen borrels, geen feestjes, geen barbecues. En ze krijgen ook geen kerstborrel, dus wordt er extra geïnvesteerd in het kerstpakket."

Poierrié heeft zo'n 20 procent meer klanten dan vorig jaar. "Het valt op dat het orderbedrag flink omhoog gaat. Soms wel 100 of 120 euro. Gemiddeld is er qua besteding 15 procent bijgekomen."

Home & living

Aan kerstpakketten geven bedrijven nu ongeveer 50 tot 60 euro uit. Voor dat bedrag krijgt de werknemer vooral wat extra gezelligheid. "De focus ligt dit aar op sfeer, aandacht en gezelligheid. Het thema 'home & living' komen veel voor."

Het is nog maar de vraag of alle pakketten dit jaar op tijd aankomen bij de werknemers. "Normaal bestelt een bedrijf een pallet kerstcadeaus en deelt deze dan uit of borrels of tijdens etentjes. Maar nu kan dat niet meer, dus veel wordt direct naar de werknemer thuis gestuurd. Het is nog maar de vraag of de post dat allemaal aankan. Ik vrees er wel voor."

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5191671/kerstpakketten-worden-groter-en-duurder-dit-jaar

Krijg elk jaar een zeer gevarieerd kerstpakket, aangezien we maar met 5 man totaal zijn worden de kerstpakketten zorgvuldig in elkaar gezet door de vrouw van mijn werkgever + een leuke cash bonus:D

2 jaar werkzaam bij dit bedrijf, 2x nu een kerstmarkt gehad waar je een hapje eten en drankje kan doen en ondertussen je eigen kerstpakket kon samenstellen bij de diverse kraampjes. Prima idee alleen dit jaar kan dat geen doorgang vinden. Dus onbekend wat ze nu gaan doen. Zeker omdat het personeelsfeest van november ook niet door gaat. En dat is ook altijd een best feestje.

Binnenkort mijzelf ook maar weer eens bezig houden met het samenstellen van de kerstpakketten voor de medewerkers. Leuke bezigheid!

Topdrukte bij verkopers van kerstpakketten: "Stukje beloning in coronatijd"

Het-is-topdrukte-voor-kerstpakkettenverkoper-Jurgen-Volmbroek-Foto-RTV-Oost.jpg

Geen borrel, barbecue of kerstfeest: corona haalt een dikke streep door zo'n beetje alle feestjes op de werkvloer. Werkgevers zoeken hun heil elders om hun medewerkers in het zonnetje te zetten. Een groter en uitgebreider kerstpakket, bijvoorbeeld. "Het kerstpakket maakt echt een comeback", zien ze in Hengelo.
Bij de Twentse kerstpakkettenverkoper UwKerstpakket is het alle hens aan dek. In een grote loods op het bedrijventerrein in Oldenzaal werken deze weken tientallen mensen aan het samenstellen, inpakken en vervoeren van kerstpakketten.

"Ik denk dat we dit jaar een groei doormaken van twintig tot dertig procent", zegt eigenaar Jurgen Volmbroek. "Dat betekent extra mensen in dienst: we hebben 140 hulpen, ik noem ze 'kerstelfjes', extra op ons huidige personeel. En we zoeken nog steeds mensen."

Meer budget
Volgens Volmbroek, wiens winkel zetelt in Hengelo, is de drukte 'te danken' aan corona. "Dat klinkt gek, maar je kunt het ook positief uitleggen. In deze tijd waarin we nu leven en waarin we elkaar veel minder zien, maken werkgevers gebruik van kerstpakketten als een stukje beloning."

De ondernemer merkt dat werkgevers dit jaar ook 'veel meer geld' uitgeven aan een kerstpakket. "Zo'n tien tot vijftien euro per persoon meer", zegt Volmbroek. "Je komt al snel aan budgetten van 40 á 55 euro dit jaar."

"Andere jaren was dat rond de 30 euro", zegt Volmbroek:

Duizelingwekkende cijfers
De verkoopcijfers zijn duizelingwekkend: Volmbroek pakt met zijn bedrijf de komende acht tot tien weken zo'n 150.000 kerstpakketten in, goed voor in totaal ruim vijf miljoen artikelen. Alles wordt met de hand ingepakt. "Het kerstpakket maakt echt een comeback", zegt Volmbroek. "Dat was de laatste twee á drie jaar al wel het geval, maar dit jaar gaat het echt hard."

De dozen gaan het hele land door, zegt Volmbroek. "Van Texel en Zeeland, tot Heerlen en Maastricht. Ik zie weleens namen van dorpen waar ik nog nooit van gehoord heb", glimlacht hij.

Wat is in?
Rest de vraag: wat is anno 2020 een populair kerstpakket. "De anderhalvemeterdoos gaat hard", zegt Volmbroek. "Dat is een doos van anderhalve meter met allerlei lekkernijen. Ook cadeaus voor in huis, zoals kaarsen of een fleecedeken, zijn in trek."

https://www.rtvoost.nl/nieuws/13238...-kerstpakketten-Stukje-beloning-in-coronatijd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan