Hoe reageert jouw huisdier ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb me hondje 1 oud en nieuw nu bij me gehad. Toen ik hem in april kreeg zette ik op de tv al vuurwerk en onweer geluiden aan tijdens het spelen. Zodat hij die geluiden zou associëren met spelen. En toeval of niet maar het maakt hem niks uit tijdens de december maand. En met onweer komt die naast me liggen en naar buiten kijken :)

Onze hond heeft er totaal geen last van zelfs niet van het zwaardere spul. Het maakt er gewoon echt niet uit, al vindt ze het niet leuk als wij met zen allen rond 12 uur naar buiten gaan en ze dan niet mee mag.

Mijn 2 katten schrikken af en toe wakker bij een knal, draaien zich om en slapen verder.
Savonds gaan ze in een kamer met deur dicht, licht en radio aan en gordijnen dicht.
Ze komen niet buiten, maar wil zeker op dat moment niet dat ze weg glippen, loopt toch redelijk wat volk in en uit.

Mijn kat is zeker nog niet schotvast en dat zal ie niet worden ook, onweer houdt ie ook niet van.
Rekening mee houden; ruimte geven, licht aan laten en dan zit ie het prima uit hoor. Vooral niet raar doen tegen hem, dan wordt ie alleen maar banger, zeker bij honden weten de baasjes de angst goed te beantwoorden met "och wat is ie zielig he"...

Onze poes heeft er weinig van. Als ze rust wil, zoekt ze die op. Maar dat doet ze op een normale dag ook. Lekker de halve dag in d'r mandje slapen.

Dit jaar is ze wel over meer angsten heel gekomen (mensenmassa's), dus wie weet. Lekker d'r gangetje laten gaan. Ze is helemaal gek van lichtjes en weerspiegelingen.
Alleen van de zomer een keukenraam gesneuveld hier, wat best een rotklap gegeven zal hebben (waren niet thuis). Maar de eerste testjes klein vuurwerk doen haar dan weer niets, terwijl we toch enige angst hadden verwacht. To be continued :)

Poezen komen niet buiten de 31ste, zitten meestal verstopt op het bed of onder het bed!
Meestal komen ze om 0200 weer naar beneden!

Ze trekken zich er niet zo veel van aan, twee katten laat ik niet buiten maar zijn dan lekker boven aan het slapen, de hond is niet echt bang, als er een harde knal is kijkt hij wel op en kijkt ons aan om onze reactie te meten.... als je zelf rustig bent en er geen aandacht aan geeft blijft de hond zelf ook rustig.
Op oudejaarsavond loop ik om 01:30 laatste rondje met de hond maar dan schikt hij al lang niet meer. Vind het wel interessant.

Mn kat zit altijd de hele dag onder mijn bed. We zetten dan eten en drinken neer op de slaapkamer zodat hij als t rustig is even kan eten. Om een uur of 02.00 komt ie altijd onder t bed vandaan en is het alsof er niets gebeurd is.

Ik heb zelf vissen nou die knakkers trekken zich nergens wat van aan hoor! die worden pas wild als de bak staat te stuiteren en dat gebeurd niet zomaar! haha de garnalen kunnen wel schrikken van felle flitsen. Schiet weg en gaat daar waar die heen schoot weer verder chillen dus om nou te zeggen last??? lijkt me niet. Daarbij als een dier niet mag schrikken is natuurlijk ook waanzin alsof die in de natuur nooit ze eigen het leplazerus schrikt van de vijand of een ander hard geluid.

Nu zal dit topic meer op hond en kat gericht zijn maar goed het zijn wel huisdieren:D

Om toch even de hond toe te voegen. de hond bij mn ouders is ook als de dood voor vuurwerk maar dat wordt elk jaar minder en als die gewoon binnen blijft en voor 6 uur effe buitenspeelt is er niks aan de hand. Ja soms schrikt die.... maar dat heb geen flikker met vuurwerk te maken. Je kan hem overal van laten schrikken. JA en na 6 uur krijg je hem echt niet meer naar buiten. Als dat nou ergste is.... Hoop paniek wordt door de baas zelf veroorzaakt. Dieren die een trauma hebben tja lullig maar dat heb je altijd dat heb ook geen bal te maken met vuurwerk. Het volgende dier is als de dood voor mensen moeten we dan maar mensen verbieden??? hou toch op...

Voorheen een hond gehad en die gaf er niets om. Zat zelfs voor het raam om 00.00. Heb nu een kat die schrikt wel als hij buiten is daarom probeer ik hem meestal de verkoopdagen vroeg binnen te halen en 31e blijft hij sowieso binnen alhoewel dat lastig is voor kat die lekker op avontuur wil.

Ik heb 6 tokkies (legkippen) en begin een paar dagen van te voren met Cat1 en bouw het dan op en geef ze dan wat lekkers. Tijdens o&n blijven ze wel wakker en kijken dan zo grappig met een scheef koppie omhoog naar het vuurwerk.

Buren deden niets en twee kippen vielen dood om van de stress, zij sluiten ze op in het hok en ik laat mijn kippen juist buiten.

De zwerfkat die ik deels heb (raar beest) geeft er geen moer om en loopt rustig naast de fontijnen en potten alsof er niets kan gebeuren.

Wij hebben 2 staffords, beide nagenoeg ongevoelig voor knallen. Oudste is als pup vaak mee geweest naar autorally's en de kleinste hebben we op tafel gezet voor het raam in de flat op 3 hoog tijdens zijn 1e oud&nieuw. Van alles een feestje maken zodat het positief benaderd word. Nu wonen we in een klein dorpje en reageren ze niet op knallen in de verte.

Onze kater is niet bang maar wel alert. Heb het idee dat onweer hem banger maakt. Ging verderop een doos de lucht in en dan doen we de deur bewust al even open, kan ie wennen... :D

Wij hebben 2 honden en 2 paarden.Allemaal nergens last van.Ze kijken bij de eerste knallen ff op maar daarma geven ze er nuks meer om.We hebben ook altijd normaal gedaam en geen extta aandacht gegeven.

Wij hebben 2 katten, een is zo doof die kijkt niet op of om. De ander kijkt wel op van knallen maar niet extreem bang ofzo

Onze golden retriever die ligt gewoon te pitten of hij zit voor het raam te kwispelen dat hij buiten wil kijken. Als je deze dagen de avondronde met hem doet en iemand steekt een leuke cake af dan gaat meneer stilstaan, zitten en kijken. Ben alleen wel benauwd voor personen die knalvuurwerk bij hem voor de voeten gooien. Dan is het wel gedaan met de rust. Hoop dat t nooit gebeurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan