Hoe reageert jouw huisdier ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een hond en een kat. Onze hond gaat piepen en janken wanneer er in de buurt wat wordt afgestoken, niet omdat hij het eng vindt maar omdat hij naar buiten wil om het te zien.

Hoe het met onze kat gaat weet ik nog niet omdat dit zijn eerste oud en nieuw is. Heb de afgelopen maand wel een paar keer cat.1 afgestoken in de tuin met onze kat op mijn arm. Dit vond hij allemaal prima en was rustig aan het spinnen. Verder reageert hij tot nu toe niet op de knallen in de buurt.

Hier thuis bij me ouders zelf geen honden of andere huisdieren, me zus heeft wel twee franse bulldogs. Die zijn nergens bang voor, zitten voor het raam naar buiten te kijken. Het is dat ze geen van beide een staart hebben, anders zaten ze te kwispelen voor het raam.

Onze hond is vuurwerk gewend. Staat door het raam er zelfs naar te kijken. Kan hem ook gewoon uitlaten, uiteraard aangelijnd, als men in de vooravond aan het stoken is.

Ik heb de afgelopen 6 jaar gewerkt in de dierensector. Als voorzorg zetten we de dieren altijd binnen neer i.p.v. in de wei. Verder hebben de dieren er maar weinig last van bij ons.

Ik hoor allemaal knalletjes buiten, SAAI zeg hebben geen mooie kleurtjes zoals vorig jaar? Of is dat morgenavond pas? :biertje: :handsup:

IMG_0088.jpg

De mijne vind het leuk om aan het vuurwerk te ruiken.
Voor de rest ligt die in het mandjes te dutten ondanks knallen van singleshots

Wel opvallend hoor dat alleen huisdieren van NIET vuurwerk liefhebbers er last van hebben...
Mijn huisspin is ook niet bang gelukkig, maar ik ben dan ook een liefhebber natuurlijk

Altijd huisdieren gehad... Valkparkieten honden katten nooit iets aan de hand!

Ook een beetje de opvoeding vanaf het begin! Hoe je ermee omgaat en alles!

ik heb 2 honden gewoon aan laten wennen in november beginnen met filmpjes iets harder zetten over de boxen niks geen tabletjes of andere zooi . zouden alle mensen met huisdieren moeten doen zodat de dieren kunnen wennen

Deze geeft er niks om, ligt of te ronken (overdag) of loopt gewoon haar rondjes in het rad zoals iedere andere avond. Egels merken heel goed of het gevaar dichtbij (direct) is of dat het vlakbij, maar ongevaarlijk is voor hun.

Cardiff.jpg

Het is gewoon vreemd dat juist de vuurwerkliefhebbers geen problemen hebben met hun huisdieren. En het is niet dat ze er aan kunnen wennen omdat we het hele jaar doorstoken. Het is echt puur hoe je er zelf mee omgaat naar mijn idee.

Hond: Hee ik hoor een knal wat is dat?
Baasje: Owww rustig maar je hoeft niet bang te zijn.
Hond: Moet ik bang zijn dan en kijkt raar op.
Baasje: Ow rustig maar en geeft een knuffel en dikke aai.
Hond: Is het niet goed dan baasje, je kijkt zo zielig...... ik ga piepen omdat jij zielig bent.
Baasje: Owwwww nog meer knuffels en aaien en vasthouden en beschermen.
Hond: Mijn baasje is niet goed geworden en in angst of iets.... ik ga maar blaffen en maak lawaai. Dat zal die enge knallen leren om weg te gaan en mijn baasje rustig te maken.
Baaste: Kom maar, in een donkere kamer opsluiten en muziek aan zodat je niets hoort.
Hond: Dit is echt niet goed!!!!! Ik wordt opgesloten en er is echt iets ergs aan de hand!
Baasje: Och het beestje is helemaal van slag en kruipt weg in de kamer zo bang.
Hond: Dit moet ik niet vergeten, als er knallen en flitsen zijn raakt mijn baasje in paniek!

Mijn kippen........

Tok: Was dat?
Tok: Zie ik daar een worm?
Tok: Was dat nu alweer dan?
Tok: Hee een beestje die ik kan vreten.
Tok: Krijg ik nog vreten vandaag L*L of heb je het te druk?
Ik: Ja ja ja, hier tokkies, heb je een bult vreten en nu bek houden.
Tok: Sukkel!!!!!

Vorig jaar stond ik 4 meter van mijn kippen af vuurwerk af te steken met o&n.

20180826_174839_resized.jpg

de linkse boeit het helemaal niet..en de rechtse gaat in een hoekje liggen.....muziekie erbij...
komt allemaal goed..

Kat bij mij in huis moest weer een beetje wennen, maar nu schrikt ie niet meer van een knalletje. Ligt er nu vrij ontspannen bij dus dat komt weer helemaal goed.

Mijn hond blaft alleen bij hele harde dreunen maar is niet bang gelukkig. Het merendeel hier is echt een vuurwerk liefhebber en die houden rekening met anderen. Dus die kappen even als er iemand aan komt lopen met een hond. Mijn vorige hond is bang geworden omdat iemand het tegenovergestelde deed, juist achter ons gooien toen we voorbij liepen. Ik ben blij dat ze harder liepen dan mij, want weet niet wat de gevolgen waren geweest als ik ze te pakken had gekregen. En dit gebeurt vaker en mede door dit soort triestig volk krijgt vuurwerk een slechte naam.

Die van ons is enorm bang voor vuurwerk en dat begint altijd een beetje na kerst. We laten hem een beetje zijn gang gaan waar hij wil liggen, lopen wat vaker en hij zit op rantsoen de periode rond oud en nieuw zodat hij niet in huis schijt.
Gelukkig is 1 januari gelijk alles weer voorbij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan