Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Poe, op dat plaatje lijkt het in Enschede ook wel flink te gaan regenen, iets wat ik het ergst vind. Liever de wind.

Als ik zoiets lees dan denk ik gelijk heel negatief en dat het van vuurwerk haters afkomstig is om de twijfelende mensen te ontmoedigen om wat te gaan kopen , helaas zit er een kern van waarheid in.
IMG_2255.jpg

Windje EC12. Frontale neerslag valt eerder op de dag. Neerslag tijdens de stookperiode in de vorm van buien, met dus droge perioden tussendoor. Wind is pittig (4-5Bft op veel plaatsen, kustregio meer), maar wel een klasse minder intens in vergelijking met vorig jaar. Hopen op het oper/control scenario. Dat is denk ik het hoogst haalbare in deze situatie.

eps_pluim_ff_06260 (2).png

Zo ik moet zeggen dat GFS een stuk positiever is qua wind dan vanmiddag. Nu een windkracht 4/5 en ja dat is veel, maar toch minder als vorig jaar. Hij gaf vanmiddag nog windkracht 6/7 in het Uiterste stukje van west Brabant. Dit is dus echt wel een verbetering. Hier valt overdag regen en in de avond droog volgens GFS, tenminste in mijn dorpje. ECMWF windkracht 5 en een licht buitje van 0,2 mm. Het meeste valt in de nacht naar zondag. Laten we duimen en positief blijven dat het nog wat verbeterd!

Windje EC12. Frontale neerslag valt eerder op de dag. Neerslag tijdens de stookperiode in de vorm van buien, met dus droge perioden tussendoor. Wind is pittig (4-5Bft op veel plaatsen, kustregio meer), maar wel een klasse minder intens in vergelijking met vorig jaar. Hopen op het oper/control scenario. Dat is denk ik het hoogst haalbare in deze situatie.

Bekijk bijlage 78553

Poeh dat is toch wel weer een windkracht 5 de gehele dag, met nog genoeg leden die voor nog hardere wind gaan... Vrijdag avond en vanaf 1 januari maar stoken dan :D:p

Regio Zuid ook kracht 5 lijkt nu toch wel redelijk zeker ja.

Bekijk bijlage 78553

Ja het is allround in alle regio's grensje 4-5B. 8 m/s. Vorig jaar zaten we eerder tussen 11 en 13 m/s. Dus dit is al een stuk beter. Aan zee met name NW aan zee wat meer. Overigens loopt de oper goed gelijk met de ensemble gemiddelden. Beetje zuur is wel dat 24 uur later volgens control en oper het zo ongelooflijk veel beter is. En het gemiddelde is daarna 10 dagen lang duidelijk lager dan de laatste twee dagen van december.....Jammer jammer jammer. Wie weet volgend jaar beter.
Ik hoop op 6-7 m/s, vanaf 6 m/s zijn er tenminste nog een behoorlijk aantal leden te vinden in het ensemble. Als ik kijk naar vorig jaar dan zie ik in mijn omgeving toch 11-12 m/s gemiddeld in de avond. 7 m/s zou een verademing zijn.

Ja het is allround in alle regio's grensje 4-5B. 8 m/s. Vorig jaar zaten we eerder tussen 11 en 13 m/s. Dus dit is al een stuk beter. Aan zee met name NW aan zee wat meer. Overigens loopt de oper goed gelijk met de ensemble gemiddelden. Beetje zuur is wel dat 24 uur later volgens control en oper het zo ongelooflijk veel beter is. En het gemiddelde is daarna 10 dagen lang duidelijk lager dan de laatste twee dagen van december.....Jammer jammer jammer. Wie weet volgend jaar beter.
Ik hoop op 6-7 m/s, vanaf 6 m/s zijn er tenminste nog een behoorlijk aantal leden te vinden in het ensemble. Als ik kijk naar vorig jaar dan zie ik in mijn omgeving toch 11-12 m/s gemiddeld in de avond. 7 m/s zou een verademing zijn.

Ik hoop met je mee, zie helaas ook nog minstens net zoveel leden tussen de 8 en 10 m/s ... Maargoed, met een goede windkracht 4 zou ik blij zijn dit jaar. Zag net wat potjes gaan in een stevige windkracht 4 en dat zag er nog aardig uit.

Ja ik ben het echt. Heb me eigen genoeg druk gemaakt. Er zijn positieve dingen. Geen regenfront die blijft slepen, Geen mist. Windkracht is hoog, maar vorig jaar hier toch ook 5/6. Ik hoop dat het bij 4/5 blijft dit jaar. Ik ga niet mijn dagen laten verpesten en ik ga gewoon volop stoken met oudejaarsavond. Vastzetten en gaan.

Joontje24 ben jij dit echt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan