Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dan heb ik toch ook liever wat extra wind dan regen. Met regen staat iedereen al snel binnen, de hele sfeer is weg. Met wat wind kun je toch nog wel stoken, waarbij je uiteraard wel moet kijken wat nog verantwoord is.

Misschien niet een heel populaire mening, maar ik heb liever mist dan regen / veel wind.
Vooral nu met de vele 20mm bakjes die redelijk laag blijven kan je een prima oud en nieuw hebben met mist. Weet nog in 2007-2008 dat je alleen lichtflitsen zag bij de sierblokken, vuurpijlen schoot je zo de mist in. Maar ik vond het toch wel sfeer hebben, en fijner dan helemaal doorweekt zijn zoals in 2011-2012.

Screenshot_2023-12-28-03-01-08-289_com.supportware.Buienradar.jpg

Zuidwest 4 nu waar eerder nog 6 stond vanmorgen..Wel wat neerslag vanaf 1 uur.
Kan ik mee leven. Jeetje wat een spanning weer :p

Misschien niet een heel populaire mening, maar ik heb liever mist dan regen / veel wind.
Vooral nu met de vele 20mm bakjes die redelijk laag blijven kan je een prima oud en nieuw hebben met mist. Weet nog in 2007-2008 dat je alleen lichtflitsen zag bij de sierblokken, vuurpijlen schoot je zo de mist in. Maar ik vond het toch wel sfeer hebben, en fijner dan helemaal doorweekt zijn zoals in 2011-2012.

Mee eens hoor, voor mij is regen echt killing. Zoals djaimy zegt, dan ziet iedereen direct binnen. Alle andere weer typen blijft iedereen buiten en is er dus altijd sfeer. Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen. Hopelijk gewoon redelijk weer waar iedereen wat aan heeft.

Ik heb ook het idee dat de wind in mijn regio minder is geworden.
Van 35kmh naar 27kmh.

Ziet er iig hoopvol uit :applause:

Ze weten het gewoon nog niet… weersverwachting en alle modellen schommelen met de wind per minuut. Windkracht 2 tot 7 verwachten ze…

Kortom het kan dooien of vriezen…

Ze weten het gewoon nog niet… weersverwachting en alle modellen schommelen met de wind per minuut. Windkracht 2 tot 7 verwachten ze…

Kortom het kan dooien of vriezen…
Mooi gezegd. Iedereen is aan het gissen naar de juiste uitkomst. Toch heb ik het idee dat het over het algemeen wat positiever is dan gisterenmorgen

Helaas vandaag en morgen beperkt tijd om wat te schrijven. De opers die ik zo gauw zag (GFS en ICON, ECMWF helaas niet gezien) tonen een gespleten beeld:

ICON oper: beste die ik zag. Hier zien we veel meer een zuidcomponent in de wind en ja die komt voor grote delen over het land. Hiermee zitten we oost van de lijn (grofweg) Bergen op Zoom- Utrecht - Groningen redelijk goed: 3 tot net 4 B.

GFS oper: die is toch wel slecht te noemen. In de vooravond valt tot 20 uur LT en in het uiterste NO 21 uur echt wel mee met 3-4 B. Maar ten zuidwesten van de lijn Castricum - Nijmegen (grofweg) wordt het snel slechter. In Zeeland is het dan al goed mis, zeker aan de kust daar maar we zien later die avond ook in het diepe binnenland zoals Limburg gewoon dik 6 B staan. Het is wel zo dat de periode 10-17 uur LT hier echt prima is. 2-3 B, soms 4B. We zien dat als dit letterlijk uit zou komen met een vertraging van 4-5 uur dit voor een groot deel van de avond en in het noordoosten de hele avond tot 02.00 uur prima zou zijn. Helaas: de ensembles bieden voor het langzamer doortrekken juist geen steun...

Gemiddelden GFS 04.00 uur uitdraai: piek neerslag eerder op de dag, wind gemiddeld van oost midden west: 4 B - 4 B - 5 B. Vlak aan zee uitgaan van 6 B. Afnemende tendens. Verschil met oper is dat het ensemble alles sneller ziet doortrekken. Dat is niet voor iedereen echt een voordeel. Voor de meesten betekent dit vanaf 0.00 uur een geringen windafname. Hoe verder naar het zuidwesten, hoe eerder de piek valt. In regio zuidwest is deze zelfs 12 uur eerder, als de wind daar tegen 6 B aanzit.

Anderen zullen jullie vast verder en beter informeren!

Zoetermeer de uren rond middernacht ongewijzigd met windkracht 5, evchter regenkans rond 02.00 is nu 49% en dat was 2%. Heb er echt zin in.... not :cry:

Bij mij is het glas halfvol. Vorig jaar was het continu een dikke 4Bf met uitschieters naar 7Bf. Daarnaast is er toen over de gehele dag 16mm regen gevallen.

Dat zie ik dit jaar niet gebeuren :)

Meest recente windpluim van EC voor regie zuid.

Schermafbeelding 2023-12-28 092425.jpg

Goeie windkracht 4 tegen 5 Bft de gehele dag. Zaterdag nu ineens een perfecte dag/avond, is ook op vr8ij korte termijn nog gewijzigd... dus wie weet. Massaal stoken van de 30ste naar de 31ste dan maar :D

We moeten het er maar mee doen.. Misschien valt het mee. Vorig jaar ook windkracht 5 en toen ging het ook nog.

Zoetermeer de uren rond middernacht ongewijzigd met windkracht 5, evchter regenkans rond 02.00 is nu 49% en dat was 2%. Heb er echt zin in.... not :cry:
Meest recente windpluim van EC voor regie zuid.

Bekijk bijlage 78625

Goeie windkracht 4 tegen 5 Bft de gehele dag. Zaterdag nu ineens een perfecte dag/avond, is ook op vr8ij korte termijn nog gewijzigd... dus wie weet. Massaal stoken van de 30ste naar de 31ste dan maar :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan