Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand nog een knmi kaartje van vorig jaar kwa windsnelheden?

Hier kun je dagkaarten met waarnemingen door het KNMI terug zien:
https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/geografische-overzichten

Beschikbare kaarten (meeteenheid):
- Neerslagsom. (mm)
- Maximum en minimum en gemiddelde temperatuur. (˚C)
- Zonneschijnduur. (uur)
- Maximale uurgemiddelde wind. (m/s)
- Maximum windstoot. (m/s)
- Sneeuwdek. (cm)

Oudejaarsdag vorig jaar:
Maximum uurgemiddelde wind
fhx20221231.png
(20m/s = 72km/u, 10m/s = 36km/u)

Maximum windstoot
fxx20221231.png
(25m/s = 90km/u, 15m/s = 54km/u)

Eddy.

Gewoon afwachten....dit zijn richtlijnen maar het waait egt geen 8 uur lang windkracht 6...hopen en timen....we kunnen er helaas niets aan veranderen...niets doen is ook zonde

Ach zoals ieder jaar maak ik me niet druk maak me helemaal geen zorgen. Heb me T-shirt en korte broek al klaar liggen. Oh vergeet me strandstoel en factor 30 bijna lekker zonnen tot 18:00

Nog update's hier weermannen?

GFS18 wind hieronder. Spreiding nog steeds vrij groot. Zit 'm vooral in de locatie van het laag maar ook snelheid waarmee het eventueel doortrekt. Ik heb even door de individuele leden gebladerd en dan zie je dat alles tussen Denemarken en Schotland nog open ligt, waarbij de overgrote meerderheid het laag boven de noordwestelijke Noordzee plaatst.

Gemiddeld resulteert dat tijdens de stookperiode nog steeds in een storende 4-5Bft uit zuidwest, in de kustregio's meer. Verder zit er helaas ook nog een flinke groep leden tussen die tijdens de avond een geleidelijke toename simuleert als het laag toch een zuidelijkere koers vaart. Hopelijk morgen meer duidelijkheid.

graphe7_20000_508_59___.jpg

GFS18 wind hieronder. Spreiding nog steeds vrij groot. Zit 'm vooral in de locatie van het laag maar ook snelheid waarmee het eventueel doortrekt. Ik heb even door de individuele leden gebladerd en dan zie je dat alles tussen Denemarken en Schotland nog open ligt, waarbij de overgrote meerderheid het laag boven de noordwestelijke Noordzee plaatst.

Gemiddeld levert dat tijdens de stookperiode nog steeds een storende 4-5Bft uit zuidwest op veel plaatsen. Er zit helaas ook nog een flinke groep leden tussen die tijdens de avond een geleidelijke toename simuleert als het laag toch een zuidelijkere koers vaart. Hopelijk morgen meer duidelijkheid.

Bekijk bijlage 78574

Ja zag het ook, 4-5 B. Storend, maar als we de afgelopen twee weken in ogenschouw nemen en vorig jaar erbij halen dan is het zo slecht niet. Nog flinke spreiding her en der. Morgen hopelijk meer duidelijkheid.

Gisteren zo een perfecte stookavond, maar vanavond stond er alweer irritant veel wind. Vind dit wel zo spannend altijd joh, de factor die je niet in de hand hebt en vrij beslissend is.

Het is nog niet super qua weerberichten inderdaad. Hopelijk trekt het een en ander nog wat bij. Zo vervelend dat je dit inderdaad niet kunt beïnvloeden, maar wel allesbepalend is voor de dag. En dan heb ik toch ook liever wat extra wind dan regen. Met regen staat iedereen al snel binnen, de hele sfeer is weg. Met wat wind kun je toch nog wel stoken, waarbij je uiteraard wel moet kijken wat nog verantwoord is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan