Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Laten we .. positief blijven …!
Windje EC12. Frontale neerslag valt eerder op de dag. Neerslag tijdens de stookperiode in de vorm van buien, met dus droge perioden tussendoor. Wind is pittig (4-5Bft op veel plaatsen, kustregio meer), maar wel een klasse minder intens in vergelijking met vorig jaar. Hopen op het oper/control scenario. Dat is denk ik het hoogst haalbare in deze situatie.
Bekijk bijlage 78553
Windje EC12. Frontale neerslag valt eerder op de dag. Neerslag tijdens de stookperiode in de vorm van buien, met dus droge perioden tussendoor. Wind is pittig (4-5Bft op veel plaatsen, kustregio meer), maar wel een klasse minder intens in vergelijking met vorig jaar. Hopen op het oper/control scenario. Dat is denk ik het hoogst haalbare in deze situatie.
Bekijk bijlage 78553
Ja het is allround in alle regio's grensje 4-5B. 8 m/s. Vorig jaar zaten we eerder tussen 11 en 13 m/s. Dus dit is al een stuk beter. Aan zee met name NW aan zee wat meer. Overigens loopt de oper goed gelijk met de ensemble gemiddelden. Beetje zuur is wel dat 24 uur later volgens control en oper het zo ongelooflijk veel beter is. En het gemiddelde is daarna 10 dagen lang duidelijk lager dan de laatste twee dagen van december.....Jammer jammer jammer. Wie weet volgend jaar beter.
Ik hoop op 6-7 m/s, vanaf 6 m/s zijn er tenminste nog een behoorlijk aantal leden te vinden in het ensemble. Als ik kijk naar vorig jaar dan zie ik in mijn omgeving toch 11-12 m/s gemiddeld in de avond. 7 m/s zou een verademing zijn.
Joontje24 ben jij dit echt?
wat is ECMWF als ik vragen mag?
wat is ECMWF als ik vragen mag?
Het scheelt allemaal exact een dag... Kunnen we ff kalender schuiven ofzo?!
Het scheelt allemaal exact een dag... Kunnen we ff kalender schuiven ofzo?!
European Center for Medium Range Weather Forecasts, meest betrouwbare model..wat is ECMWF als ik vragen mag?