Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik ben er heel erg aan toe dit jaar. Gewoon al 5 dagen van tevoren duidelijk dat het ideaal stookweer wordt.

Ik heb er tegenwoordig ook vrede mee om bij harde wind de waaiers en goud cakes lekker te bewaren. En zeikt het de hele avond/nacht, bewaar ik gewoon nog meer.

Maar er gaat hoe dan ook gestookt worden.
Volle bak mist is niet prettig en mogelijk gevaarlijk. Maar het is heel simpel; ik heb er geen invloed op, dus probeer mij ook niet druk te maken.

Ik snap echt niet hoe jullie vuurwerk een jaar kunnen bewaren.. heb er het hele jaar naartoe geleefd, dan laat ik het weer mijn plezier niet afnemen. Weer of geen weer, alles gaat op.

Enkel bij regen wordt ik er erg in belemmerd, rest van de weersomstandigheden wordt er gewoon gestookt. Grootste nadeel met regen is dat iedereen binnen zit en daardoor direct de mooie sfeer weg is.

Maar zonder gekheid, na het stormachtige weer van vorig jaar, 2 corona jaren ervoor en met daarvoor het mistige oud en nieuw is het weer tijd voor ideaal oud en nieuw weer.

Maar ongetwijfeld wordt het weer 2 weken stressen in dit topic ;-)

Nee geen stress, aangezien ik het weer toch niet kan beinvloeden. Afwachten is het enige wat ik altijd doe, en op de 31e kijk ik pas echt hoe het gaat zijn, aangezien het weer zo veranderlijk is.

Wordt denk ik maximaal 8 graden overdag, snachts lichte vorst (max -2) en wind ongeveer 25km/h

Laatst bewerkt:
Ik snap echt niet hoe jullie vuurwerk een jaar kunnen bewaren.. heb er het hele jaar naartoe geleefd, dan laat ik het weer mijn plezier niet afnemen. Weer of geen weer, alles gaat op.
Ik geniet echt x2 of misschien wel x3 meer van een goeie compound als het niet hard waait. Is het wachten waard voor mij.

Vorig jaar was het stressen,maar uiteindelijk kwam het goed...

Benieuwd wat we dit jaar vd weergoden voorgeschoteld krijgen.

Precies dat HAD ik voorheen dus ook. Maar ik vind het ook gewoon zonde om sommige dure producten te schieten met bijvoorbeeld de keiharde wind die wij hier afgelopen jaar hadden. En met de hoeveelheid die ik heb, blijft er genoeg over om alsnog aardig wat weg te stampen.
Dan pak ik die momenten met de kids op een eerder moment overdag.

Precies dat HAD ik voorheen dus ook. Maar ik vind het ook gewoon zonde om sommige dure producten te schieten met bijvoorbeeld de keiharde wind die wij hier afgelopen jaar hadden. En met de hoeveelheid die ik heb, blijft er genoeg over om alsnog aardig wat weg te stampen.
Dan pak ik die momenten met de kids op een eerder moment overdag.

Zal het dit jaar gaan proberen, zal lastig worden....

Zolang het nu maar is dat prima. Maar hopelijk komen de weermannen binnenkort ook weer met updates voor komende tijd.

Als ik de laatste 10 jaren terugkijk zijn er maar enkele jaren geweest waar het echt super weer was. Ik weet dat het jaar 2017/2018 een van de beste jaren ooit was.....14 graden, droog en bijna windstil....Daarnaast heeft het ook wel wat als het koud is (vriest)....maar regen, mist en wind zijn factoren die je liever niet hebt....vorig jaar veel wind waardoor veel effecten te niet gingen maar mist zoals 3 jaar terug willen we ook niet.....het blijft altijd hopen op goed stook weer.

Als ik de laatste 10 jaren terugkijk zijn er maar enkele jaren geweest waar het echt super weer was. Ik weet dat het jaar 2017/2018 een van de beste jaren ooit was.....14 graden, droog en bijna windstil....Daarnaast heeft het ook wel wat als het koud is (vriest)....maar regen, mist en wind zijn factoren die je liever niet hebt....vorig jaar veel wind waardoor veel effecten te niet gingen maar mist zoals 3 jaar terug willen we ook niet.....het blijft altijd hopen op goed stook weer.

Was 2017-2018 niet juist ook veel wind en best wat regen? 2018-2019 daarentegen was perfect, geen mist, wind of regen. 2019-2020 was in deel van het land mist. 2020-2021 was ook mooi rustig weer. 2021-2022 wat meer wind maar nog wel dat het te doen was.

Was 2017-2018 niet juist ook veel wind en best wat regen?

Het was idd erg regenachtig die dag. Volgens mij was dat toen ook op een zondag en heeft het de hele dag flink lopen regenen. De verwachting in dit topic toen was toen dat tegen 18:00 het overal zo'n beetje droog zou zijn. De buien trokken echter tergend traag over en bij ons werd het pas tegen 22:00 á 22:30 droog.

Ik zie in het begin dit filmpje, schat zo tussen 18:00 en 19:00, dat het behoorlijk regent

2018/2019 was i.d.d perfect weer.

2019/2020 was i.d.d. het mist jaar en bij ons ging het maar net goed. Tussen half 8 en half 11 ongeveer trok het hier aardig dicht, maar het eigen vuurwerk was nog wel net te zien. Maar ik was wel bang voor na 12en dat het dan helemaal dicht zou trekken. Maar tegen een uur of 11 kwam erop eens heel ietsie wind opzetten en werd het zicht een heel stuk beter.

O&N 2019/2020 was het met vlagen best wel mistig, vooral na 0:00. Toen de mist wat wegtrok deze geweldige goudbak kunnen schieten. Het weer was toen echt perfect hiervoor.

Wat is het toch belangrijk dat er weinig wind staat. Prachtige beelden van de Immortal gold. Daarom is het zo spannend. Die acht uurtjes per jaar moet je net windkracht 1 a 2 hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan