Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoop echt dat het heel veel beter mag worden dan afgelopen dagen, wat een drama zeg: wind regen, kan bijna niet slechter

Dit jaar mag van mij ook wel -2 worden, strak blauwe lucht en in de avond/nacht helder weer, zacht briesje om de rook van de vorige bakken beetje weg te vagen en dat we geen mist krijgen.

EDIT:
En natuurlijk lekker bij de vuurkorf want dat mag ook absoluut niet ontbreken op die dag.

Als het weertype wat we nu hebben aanhoudt, ga ik me toch ernstige zorgen maken voor ''De Dag Der Dagen''
Kan onze weerman David wat meer over dit aanhoudende weertype vertellen? Hoe lang gaat dit nog duren? Ik snak naar -5 en een zonnetje met weinig wind.:kerst:

We stevenen af op een nieuw record, het natste jaar sinds de metingen gestart zijn. Als dat dan toch maar ophoudt voor de 31e! En ook niet te veel wind en mist zou uiteraard ook zeer wenselijk zijn.

Als ik m'n handtekening onder een contract zou mogen zetten dat er voor zorgt dat we dezelfde omstandigheden krijgen als tijdens de eerste Coronajaarwisseling, zou ik dat per direct doen. Wat was dat uniek zeg. Windstilte, kraakheldere polaire lucht, lage mistkans, droog, niet koud en met een maantje op de achtergrond ter decoratie.

In de afgelopen 20-25 jaar eigenlijk nooit zulke perfecte omstandigheden gezien....maarja bitter sweet was het wel want het was ook het eerste jaar met een landelijk verbod. De kans is bijna nul, maar als we ook maar een beetje in de buurt van die meteorologische setting kunnen komen zou dat fantastisch zijn.

Moet zeggen dat het weer van vandaag - een lichte mist, grijs, koud en droog - bij mij toch echt wel de "oud en nieuw" kriebels geven hoor!

Volgens mij las ik dat er iets droger weer wordt verwacht. Van mij mag dat langzaam doorzetten de hele maand december tot het ideale stookweer op de 31e. Maar ben inderdaad erg benieuwd naar de weermannen, of ze al een richting aan kunnen geven waar het in december naar toe zou kunnen gaan. En uiteraard is het nu nog te vroeg om iets zinnigs te kunnen zeggen over de jaarwisseling, maar de weerberichten hier vind ik al sfeerverhogend!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan