Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou hier in Den Haag loeit de wind, ik hoor het gewoon razen tussen de gebouwen door.
Ik ga zometeen kiten toevallig op Rockanje dus ben benieuwd hoe de wind daar binnenkomt.
Vergeet ook niet dat de wind boven de gebouwen 2x zo hard is.

Ik hoop zo vurig dat het straks toch eerder minder winderig is!!! Wil echt genieten van m’n bakken

Wind zal vanmiddag nog wel toenemen naar 5-7bft. Later op de avond naar 5-6bft. Sommige plaatsen 4bft na 00:00 uur. We gaan het zien.

Nou hier in Den Haag loeit de wind, ik hoor het gewoon razen tussen de gebouwen door.
Ik ga zometeen kiten toevallig op Rockanje dus ben benieuwd hoe de wind daar binnenkomt.
Vergeet ook niet dat de wind boven de gebouwen 2x zo hard is.

Ik hoop zo vurig dat het straks toch eerder minder winderig is!!! Wil echt genieten van m’n bakken

Veel plezier bij rockanje strand! Veel maatjes van mij doen ook 'varen'/ kitesurfen.

Ja ik zit wel beetje door huizen ingesloten. Wie weet helpt dat iets...

Ha stadsgenoot,

Ja. wordt ook kriegel van al die mappen en van het feit dat die harde wind aan de kust ook boven Purmerend nog ligt. De ochtend nu is vergelijkbaar met wat we kunnen verwachten in de nacht, denk ik zo. Hopelijk zwakt het op tijd af.
Haha zoveel kaartjes en plaatjes gezien dat ik niet meer wist wat nou de chte verwachting was hehe. Ben geen stadsgenoot btw, ben bij mn broer vieren ik ben een zogeheten vuurwerknomade, ik kom uit amsterdam dus moet toch wat :)

Als dit de wind is voor vanavond dan is het te doen.(ZW) Windstoten zijn het vervelendst merk ik al. Gewoon je vuurwerk vastzetten en toch maar gaan met die banaan.

Ik zie het steeds positiever in. Het is hier in het midden van het land echt bagger weer en het ergste moet nog komen.
Maar...lijkt er steeds meer op dat het grootste deel van de avond en nacht gewoon droog wordt, met een goede kans dat de wind rond 0:00 naar kracht 4 daalt. Dan is het gewoon dikke prima.

Ha stadsgenoot,

Ja. wordt ook kriegel van al die mappen en van het feit dat die harde wind aan de kust ook boven Purmerend nog ligt. De ochtend nu is vergelijkbaar met wat we kunnen verwachten in de nacht, denk ik zo. Hopelijk zwakt het op tijd af.

Zou ik voor tekenen vanavond in Purmerend, niet veel hoogbouw hier die wat tegen kan houden

Vraagje, ik begrijp het gevaar van lichte hoge cakes, die kun je beter een jaartje extra laten drogen bij harde wins. Ik wil toch wat afsteken en heb best veel compounds die je veilig af kunt steken. Welke effecten hebben het minst last van de wind? En heeft een mine/tail cake als "The ultimate" nu juist meer of minder last van de wind in vergelijking met gewone bombettes die de lucht in gaan?

Ik zie het steeds positiever in. Het is hier in het midden van het land echt bagger weer en het ergste moet nog komen.
Maar...lijkt er steeds meer op dat het grootste deel van de avond en nacht gewoon droog wordt, met een goede kans dat de wind rond 0:00 naar kracht 4 daalt. Dan is het gewoon dikke prima.
Bijna heel nederland is om 00:00 regenvrij....de wind is nog aftasten

Ik zit hemelsbreed een km of 10 van de kust. Staat hier echt een hele straffe wind zo nu en dan, maar er zijn ook rustiger periodes. Het zou nu 5-6bft moeten zijn als ik op de weerkaarten kijk. Enige voordeel dat ik heb is dat de wind er op de grond uitgehaald wordt door bomen en een dijk. Is het grootste deel van de tijd echt bijna windstil. Dat is voor de fonteinen en mines van de cakes/boxen wel erg fijn. Vanaf pak hem beet een meter of 5 boven de daken lijkt wel flink wind te staan. Ben hard aan het duimen dat er in de loop van de avond toch nog een bft'tje afgeschaafd wordt. Het zou droog moeten zijn vanaf 7 uur, dus dat is op zich prima.

Vraagje, ik begrijp het gevaar van lichte hoge cakes, die kun je beter een jaartje extra laten drogen bij harde wins. Ik wil toch wat afsteken en heb best veel compounds die je veilig af kunt steken. Welke effecten hebben het minst last van de wind? En heeft een mine/tail cake als "The ultimate" nu juist meer of minder last van de wind in vergelijking met gewone bombettes die de lucht in gaan?

Effecten die het minst last hebben van de wind zijn; Tails, Fluit, Blinker, Crackling, Peony, Dahlia en ook nog wel crossettes mits van goede kwaliteit. Maar sowieso heeft e.e.a. ook wel te maken met de burst, is deze niet goed dan heb je in combinatie met de harde wind gewoon effecten dat helemaal kapot waait.

Jemig wat is het nu al warrrrmmm, en vanavond bijna op temp waar ik thuis in zit! Nou ja, graadje of 2 verschil. Bizar wel.

Haha, jij bent vast ook een van die hollanders waar ik mij in de lente altijd over verbaas… dan loop ik als indo nog in een winterjas met sjaal om en zie ik altijd vol verbazing van die mensen die vrolijk in korte broek en tshirt lopen :)

En 15 graden binnen bij je thuis wtf haha… dan ga ik dood van de kou lol. Bij mij staat de verwarming altijd minimaal op 21/22.

15/16 graden is voor mij nog steeds ijskoud… ik ga mijn winterjas pas wisselen als het boven de 22/23 graden is haha

Haha, jij bent vast ook een van die hollanders waar ik mij in de lente altijd over verbaas… dan loop ik als indo nog in een winterjas met sjaal om en zie ik altijd vol verbazing van die mensen die vrolijk in korte broek en tshirt lopen :)

En 15 graden binnen bij je thuis wtf haha… dan ga ik dood van de kou lol. Bij mij staat de verwarming altijd minimaal op 21/22.

15/16 graden is voor mij nog steeds ijskoud… ik ga mijn winterjas pas wisselen als het boven de 22/23 graden is haha
Aiai 17gr in huis loop ik in t shirtje. Ik loop nie zó snel in luchtige kleding als sommigen kof die jeugd van nu dat denkt dat ze Wim Hof zijn). 21gr ook ik helaas in andere huizen te vaak tegen, sauna's! Altijd al warm aangelegd hoor, mensen verschillen!

Hier in Friesland is het echt gewoon kut.
Windstoten 80kmph de hele dag lang.. gaat nergens meer over. Weet ook niet meer welke weerradar nou goeie info geeft.

Hier in Friesland is het echt gewoon kut.
Windstoten 80kmph de hele dag lang.. gaat nergens meer over. Weet ook niet meer welke weerradar nou goeie info geeft.

weer plaza, en windy.com op het internet. beide erg secuur!

gebruik zelf ook regenradar app op de telefoon,
als je je locatie aan hebt staan, dan krijg je 2 uur voor de regen een melding op je telefoon.
je kan ook en tijdlijn vooruit scrollen, dan zie je precies hoeveel regen waar valt.
deze app kan je niet echt goed dagen vooruit kijken.
maar op de dag zelf, zoals vandaag met wel of geen regen is dat een hele fijne app! :)

link naar app: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.yoki.android.drops&hl=nl&gl=US

Veel stookplezier vandaag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan