Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, jij bent vast ook een van die hollanders waar ik mij in de lente altijd over verbaas… dan loop ik als indo nog in een winterjas met sjaal om en zie ik altijd vol verbazing van die mensen die vrolijk in korte broek en tshirt lopen :)

En 15 graden binnen bij je thuis wtf haha… dan ga ik dood van de kou lol. Bij mij staat de verwarming altijd minimaal op 21/22.

15/16 graden is voor mij nog steeds ijskoud… ik ga mijn winterjas pas wisselen als het boven de 22/23 graden is haha

z'n eentje ben ik bij een graad of 16 met weinig wind loop ik al gauw in een t-shirt. Vol verbazing kijk ik dan naar mensen met een winterjas en sjaal om. En dan denk ik heeft die persoon het niet spaansbenauwd.

Hier in Friesland is het echt gewoon kut.
Windstoten 80kmph de hele dag lang.. gaat nergens meer over. Weet ook niet meer welke weerradar nou goeie info geeft.
Actuele info gaat overal wel goed. Verwachtingen zijn overal onzeker omdat ze verschillende (combi vam) modellen gebruiken die maar keer of wat per dag geüpdatet worden. Dus qua actueel windveld op korte termijn inschatten moet je goed meerdere modelkaarten kunnen vinden en kunnen lezen icm huidige observaties. Oftewel voor een leek niet te doen, als het zo onzeker is als nu en op een uurtje of zelfs minuutje kan hangen. Afwachten, en natte neus buiten de deur steken om de wind te meten.

Meteo Nederland komt met een officieel advies per provincie op verzoek van alle gemeenten.
Hieronder het resultaat:

Screenshot_20221231_142502_Facebook.jpg

Screenshot_20221231_142431_Facebook.jpg

Screenshot_20221231_142413_Facebook.jpg

Als er een officieel advies komt lijkt mij dat het vanuit het KNMI komt en niet 1 of andere facebook pagina....

Laatst bewerkt:
Meteo Nederland komt met een officieel advies per provincie op verzoek van alle gemeenten.
Hieronder het resultaat:

Meteo Nederland? Nog nooit van gehoord. Officieel advies? Volgens wie? Welk keurmerk?

Redelijk subjectief die bolletjes. Evenals Zuid-Holland, hoe kun je daar één advies voor geven voor zo’n grote omgeving? Aan de kust is het heel anders dan 40km landinwaarts, nog steeds zuid-Holland maar wel hetzelfde advies… :bonk:

Laat je niet gek maken! En vertrouw gewoon op officiële instanties zoals het KNMI.

Ik ben best positief ingesteld, maar hier aan de kust waait het gewoon te erg. Ik hoop dat de wind vanavond nog wat zakt, anders steek ik alleen wat klein vuurwerk af, echt jammer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan