Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb het even een tijdje spannend gevonden. Ik zie hier nu cakes de lucht in gaan en houden zich goed staande.

Als het weer morgen is wat staat omschreven wordt de vuurwerkshow in Dordrecht niet afgelast. Tot 15:00 zou het moeten regenen maar dat vindt ik niet erg. Ook zie ik 5BFT is ook niet erg om 23:00 neemt de wind af naar 4BFT stook dan het zelfde als vorig jaar. Maar let wel dit is een voorspelling van buienradar niet van mij zelf en let wel de verwachtingen veranderen ook per uur vandaag. Heb geen enkele minuut stress gehad maar dit topic is wel spannend heeft zijn charmes. Voor nu is het wat het is en kan er mee leven met de verwachtingen voor morgen.

Weermannen bedankt voor jullie tijd en werk dat erin is gestoken.

Hopelijk komen de heren hier snel met een update, ben zeer benieuwd wat ze te zeggen hebben.

Inderdaad! Ik ben vooral benieuwd of we naar de wind moeten kijken of de windvlagen. Want anders is het bij bij de hele avond 80kmph... Hopen op een update van een van de jongens hier.

Hier kijk ik ook rijkhalzend uit naar een update inderdaad. Hier klinkt en ziet het vuurwerk er vooralsnog goed uit, staat hier een dikke 4 BFT, dat lijkt dus prima staande te houden. Als 't maar droog blijft, dan ben ik al grotendeels tevreden. Dat effecten wegwaaien kunnen we oplossen door per meerdere tegelijk te schieten :p

Moet zeggen dat het stevig waait kracht 5. Maar de gouden bakken blijven nog best goed. Ik teken voor dit weer zeker omdat het droog is en zacht

Pfoe, het gaat op de details aankomen qua wind. Zoals ik het nu lees en interpreteer gaan we vooral last hebben van de windvlagen , en dan is 70km/h toch wel echt te stevig dat effecten nog stand houden.

Ongelooflijk. Nieuwe ec run blijft piek warmtegolf op 00u hebben... Hoogste temps van 15!!! (NO! Zuid zomaar 17!) op die tijd, neerslag rond 18u op piek, wind hele avond rond 9m/s dus dik 5bft en gaat precies ná twaalven afnemen... Eén uur verschuiving zou al prima zijn, anders van 01u het 00u moment maken?? Echt bizar die knuddetiming. Oudjaar-singulariteit slaat wederom toe, bizar.

Moet zeggen dat het stevig waait kracht 5. Maar de gouden bakken blijven nog best goed. Ik teken voor dit weer zeker omdat het droog is en zacht
Ongelooflijk. Nieuwe ec run blijft piek warmtegolf op 00u hebben... Hoogste temps op die tijd, neerslag rond 18u op piek, wind gaat precies ná twaalven afnemen... Eén uur verschuiving zou al prima zijn, anders van 01u het 00u moment maken?? Echt bizar die knuddetiming. Oudjaar-singulariteit slaat wederom toe, bizar.

Als het moet wacht ik tot 1:00
Voor de mooiste bakken.

ICON D2 en AROME (en ook HARMONIE) zijn echte korte termijn modellen en dus het beste te gebruiken voor de komende 24-48 uur. ECMWF en GFS zijn minder fijnmazig en meer geschikt voor een algemeen weerbeeld op de wat langere termijn (tot zo'n 14 dagen).

EDIT 17:50 uur:
Als ik AROME even vergelijk met de huidige situatie, dan zie ik dat AROME de wind te zwaar weergeeft. Geeft op veel plekken voor nu 6 Bft aan, terwijl het actueel 'maar' 5 Bft is. Morgen staat ook op een hoop plaatsen 5 á 6 Bft ingetekend, dus hopelijk vallen die ook (minstens) 1 Bft minder hoog uit.
ICON D2 zit er wat dat betreft beter op.

Eddy.

Lees nu dit trouwens, dus hopen dat ICON voor morgen ook beter zit!:D Zou toch wel wat schelen in de wind! Achja, zag nu vanavond (rond 18:00/19:00) ook genoeg de lucht in gaan met windkracht 5/6 en hield zich prima! Gaan het wel zien, en heb ook nog een flat richting het zuidwesten waar ik achter kan staan met 00:00!

De laatste wind verwachting….het is erg zacht buiten met 10-14 graden ofwel warmte en daarbij waait de wind stevig door in een warme sector met een front in de buurt…beiden staan garant voor aardig wat wind….uit het zuidzuidwesten…In de avond in het westen, noordwesten en noorden 5-6 Bft en de 6 Bft wordt regelmatig gehaald. De kuststreken Noord Holland soms hard, kracht 7. Een erg vlagerige wind overal. Midden, oosten en zuidoosten vrij krachtig, 5 Bft en ook vlagerig…verder droog…..de open gebieden de meeste wind, steden iets minder maar ook flink vlagerig…

Geen mist, lage bewolking o.i.d…geen buien met forse windstoten maar gewoon een flink vlagerige wind…de code geel van het KNMI voor het noordwesten geldt voor onder andere de avond en komt voort uit het front wat in de buurt komt in combinatie met veel wind…

Bedankt weer David, wordt gewaardeerd. Dus enkel de wind nog zo te lezen, regen valt dus erg mee. Stemt mij zeer gelukkig dit.

Het kon echt veel slechter gezien de kaarten met flinke stormen vorige week. Ziet er nu best goed uit voor morgen!

Pfoe, het gaat op de details aankomen qua wind. Zoals ik het nu lees en interpreteer gaan we vooral last hebben van de windvlagen , en dan is 70km/h toch wel echt te stevig dat effecten nog stand houden.
Yep op veel plekken zie ik 4/5 en als windvlagen 7 & 8.. gaat veel te raar..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan