Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is droog gelukkig. Met de wind is de uitwerking wel minder maar er moet echt gestookt worden deze keer. Heb echt stookhonger na 2 jaar zonder. Wel uitkijken met voorbij vliegend vuurwerk van je buren.

Denk dat het grootste gedeelte de lucht in gaat. Alleen de goud bakken houd ik achter. Gelukkig is het droog in twente na 18.00. Wind is niet fijn maar veel beter dan regen. Ik wens iedereen alvast super veel plezier. Hopelijk kunnen we dit nog lang doen! :applause:

Precies, dat is de insteek jongens! Ook voor Noord-Holland en een deel van Friesland, waar de wind toch wat winderiger lijkt te worden dan de rest van het land (hopelijk wordt het misschien nog wat minder), lekker gaan knallen! Goed vastklemmen wel om het veilig te houden natuurlijk! We gaan het zien morgen, ik heb er hoe dan ook zin in! Al lang blij dat het droog is en hopen dat de wind beetje te doen is!:D

Laatst bewerkt:
Zojuist werd hier in de straat het nodige afgestoken.
Ik woon ong. 500 mtr bij het strand vandaan, maar ondanks de wind denk ik dat als het zo blijft waaien, het hier wel goed komt. Ja de effecten zijn niet recht boven de pot te vinden, goud/palmen waaien uit mekaar, maar verder valt het me mee.

Een voordeel van wind, is dat we geen mist hebben. Regen is niet erg maar de wind mag idd wat minder maar ik zie t wel positief in allemaal. Morgen eerst lekker knallen met de carbid bus s avonds het echte werk gaat helemaal goed komen. Voor iedereen alvast veel plezier gewenst maar vooral genieten gewoon we hebben nog 2 jaar in te halen en dat is ook te zien aan de vuurwerkverkoop in NLD, wat hier vanavond de lucht in ging was niet normaal zeg. Belooft wat voor morgen!! We hebben er zin in….Iedereen alvast het allerbeste gewenst voor 2023 geniet ervan t is bijna zover.

Woon zelf in het oosten en hele tijd rond de 13/20mm regen en nu ineens zie ik 30mm!! regen... Hoe kan dat totaal geen rekening mee gehouden. Ik dacht eerst dat het vannacht was maar zie nu hele dag regen. Kan iemand mij vertellen waarom of met betere weersverwachting komen?

Woon zelf in het oosten en hele tijd rond de 13/20mm regen en nu ineens zie ik 30mm!! regen... Hoe kan dat totaal geen rekening mee gehouden. Ik dacht eerst dat het vannacht was maar zie nu hele dag regen. Kan iemand mij vertellen waarom of met betere weersverwachting komen?

Daar heb jij gelijk in zag vanavond met de verwachting dat t eerst zou regenen en als dat via t oosten wegtrekt hebben jullie daar langer last van. Maar ben geen weerprofeet en misschien weten de weermannen van VWC iets meer om het je uit te leggen..Iig wens je morgen een mooie dag toe

Daar heb jij gelijk in zag vanavond met de verwachting dat t eerst zou regenen en als dat via t oosten wegtrekt hebben jullie daar langer last van. Maar ben geen weerprofeet en misschien weten de weermannen van VWC iets meer om het je uit te leggen..Iig wens je morgen een mooie dag toe
Ik wens je niks minder!!

Alleen overdag een flinke bak regen, vanaf een uur of 18;00 droog volgens ecmwf.

Hoewel buienradar niet geweldig is en per uur weer anders kan zijn, lijkt het er op dat er een paar stevige buien in de ochtend en middag komen. Vanaf 17-18 uur droog.
Kan ik prima mee leven, maar hoop dat de hele dag gewoon zo goed als droog en niet te harde wind is.

Zojuist de meest recente HARMONIE run even bekeken en eigenlijk is er weinig veranderd sinds mijn post van vanochtend vroeg (zie onder).
Belangrijkste verschil: het noorden van het land lijkt het nu vanaf 20:00 uur ook grotendeels droog te houden. :D

HARMONIE 00Z is inmiddels binnen en die reikt nu tot 01:00 uur op Nieuwjaarsnacht.

Ik ga er geen heel verhaal aan hangen, alleen een paar kaartjes van wind en neerslag om 18:00 uur, 0:00 uur en 01:00 uur NL tijd.

Kort samengevat lijkt HARMONIE mij redelijk in lijn te liggen met ECMWF:
- Een groot deel van het land (met uitzondering van het noorden/noordwesten) een straffe wind van 5 BFT, maar houd het gedurende de afsteekperiode grotendeels droog.
- Het noorden/noordwesten komt er beduidend slechter vanaf met veelal 6 BFT, met uitschieters naar 7 BFT in het kustgebied. Daarnaast een groot gedeelte van de afsteekperiode kans op (lichte) regen.

Windkaartjes:
Bekijk bijlage 70248
18:00 uur

Bekijk bijlage 70249
0:00 uur

Bekijk bijlage 70250
01:00 uur

Neerslagkaartjes:
Bekijk bijlage 70251
18:00 uur

Bekijk bijlage 70252
0:00 uur

Bekijk bijlage 70253
01:00 uur

Voor uitleg over hoe je de kaartjes kunt lezen zie deze post van mij:
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?62244-Het-weer-op-31-december-en-1-januari&p=1288231&viewfull=1#post1288231

Eddy.

Goedemorgen, voor degenen die denken…hey, weinig wind hier zoals in Soest nu bijvoorbeeld, het windveld komt eraan, in Limburg al wind kracht 6….wind zit achter de regenzone van de vroege ochtend….

Droog vanavond, tussen 01.00..02.00 de eerste spatjes weer vanuit het zuidwesten..

Fijne jaarwisseling allemaal en stoken maar!!!!!:p

Ik werd toch met een smile wakker net. Al helemaal toen ik de weersverwachting van Limburg zag.

Op dit moment begint het wel een stuk harder te waaien, wat de kaart ook aangeeft.

Screenshot_20221231_054808_Chrome.jpg

Dit zal volgens ecmwf tot een uur of 15.00 uur duren. Daarna trekt de wind zich een stuk terug naar windkracht 4-5 en later naar 3-4.
Vandaag is er hier ook nog flink wat regen gemeld, maar ook dat zal in de loop van de middag verdwijnen en blijft het droog tot ergens in de loop van de nieuwjaarsdag.

Meerdere weersapplicaties zijn naar deze voorspellingen gedraaid.
Ik ben er van overtuigd dat het een prima stookavondje wordt hier.

Screenshot_20221231_052010_Buienradar.jpg

Screenshot_20221231_052245_Yr.jpg

Screenshot_20221231_052455_Weather&Radar.jpg

Screenshot_20221231_053341_Chrome.jpg

Screenshot_20221231_053402_Chrome.jpg

Screenshot_20221231_053426_Chrome.jpg

We gaan hier in ieder geval een fantastische dag van maken en zo hard stoken in de vooravond, zodat de storm in de rest van Nederland snel naar Scandinavië wordt weg geblazen.

Kriebels in de buik, want dit zijn prima voorspellingen voor hier.
Ik heb er in ieder geval zijn in..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan