Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik jaag alles de lucht in, al waaien de kraaien van het dak! Niet voor niks twee jaar bestellingen doorgeschoven.
Zorg ik dat dorst zal schudden!Hier ook, Breda zal schudden!![]()
Hier ook, Breda zal schudden!![]()
Woon zelf in het oosten en hele tijd rond de 13/20mm regen en nu ineens zie ik 30mm!! regen... Hoe kan dat totaal geen rekening mee gehouden. Ik dacht eerst dat het vannacht was maar zie nu hele dag regen. Kan iemand mij vertellen waarom of met betere weersverwachting komen?
Ik wens je niks minder!!Daar heb jij gelijk in zag vanavond met de verwachting dat t eerst zou regenen en als dat via t oosten wegtrekt hebben jullie daar langer last van. Maar ben geen weerprofeet en misschien weten de weermannen van VWC iets meer om het je uit te leggen..Iig wens je morgen een mooie dag toe
Woon zelf in het oosten en hele tijd rond de 13/20mm regen en nu ineens zie ik 30mm!! regen... Hoe kan dat totaal geen rekening mee gehouden. Ik dacht eerst dat het vannacht was maar zie nu hele dag regen. Kan iemand mij vertellen waarom of met betere weersverwachting komen?
HARMONIE 00Z is inmiddels binnen en die reikt nu tot 01:00 uur op Nieuwjaarsnacht.
Ik ga er geen heel verhaal aan hangen, alleen een paar kaartjes van wind en neerslag om 18:00 uur, 0:00 uur en 01:00 uur NL tijd.
Kort samengevat lijkt HARMONIE mij redelijk in lijn te liggen met ECMWF:
- Een groot deel van het land (met uitzondering van het noorden/noordwesten) een straffe wind van 5 BFT, maar houd het gedurende de afsteekperiode grotendeels droog.
- Het noorden/noordwesten komt er beduidend slechter vanaf met veelal 6 BFT, met uitschieters naar 7 BFT in het kustgebied. Daarnaast een groot gedeelte van de afsteekperiode kans op (lichte) regen.
Windkaartjes:
Bekijk bijlage 70248
18:00 uur
Bekijk bijlage 70249
0:00 uur
Bekijk bijlage 70250
01:00 uur
Neerslagkaartjes:
Bekijk bijlage 70251
18:00 uur
Bekijk bijlage 70252
0:00 uur
Bekijk bijlage 70253
01:00 uur
Voor uitleg over hoe je de kaartjes kunt lezen zie deze post van mij:
https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?62244-Het-weer-op-31-december-en-1-januari&p=1288231&viewfull=1#post1288231