Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het waait nu echt vies hard.
Ja. Als dit 8-10m/s en 5bft is, zoals knmi nu meldt... Is geen stookweer, maar ook geen haalweer! Straks maar klein stukje maar wordt vanmiddag nog flink trappen 2x naar middle of nowhere! Blij dat ik voor zaterdag om risico van slecht weer een dik 20km stuk heb laten zitten (en bij 10km heb gehouden :D )!

GFS run 23.00 uur.

Hoofdlijnen:
- De neerslag gaat er in de drie zuidelijke provincies vrijwel volledig uit. In Noord Brabant en Limburg zelfs geen enkel member dat meer dan 2 mm berekent. In Zeeland is dat nog maar 10%!
- In vrijwel alle andere regio's is de kans op substantiele neerslag jammergenoeg veel hoger
- Wind: in de meeste regio's 3B soms richting 4B. Regio zuidwest 4B
- Teemperatuur zeer duidelijk hoog tot zeer hoog. 11-14 C van Noord naar zuid(oost).

Het gebrek aan regen in zuidoost was er al een paar runs, dat blijkt nu gemiddeld uitgebreid naar de drie andere zuidelijke provincies.

Wind: is een beetje gelijk met de vorige runs. Reken erop dat het ECMWF gewoon 2-3 m/s meer wind (gemiddeld) intekent.
Met alle respect en dank voor je bijdragen, maar ben onderhand sceptisch over je "niks aan de hand" stukken, terwijl in mijn ogen de modellen flink anders laten zien, zeker voor hier. We zullen zien.

Wat een hondenweer buiten. Het waait echt hard hier nu aan de kust, en voor zaterdag geeeft hij hardere wind op. Niet echt hoopvol momenteel zeg.

Ja. Als dit 8-10m/s en 5bft is, zoals knmi nu meldt... Is geen stookweer, maar ook geen haalweer! Straks maar klein stukje maar wordt vanmiddag nog flink trappen 2x naar middle of nowhere! Blij dat ik voor zaterdag om risico van slecht weer een dik 20km stuk heb laten zitten (en bij 10km heb gehouden :D )!

Heb je een Cabrio?

Toch vreemd dat er nog zoveel verschil zit tussen ECMWF en GFS. Je zou toch denken dat ze nu zo langzamerhand dichter bij elkaar komen.

FF79E4EC-2781-4CEA-AC43-B3113955F48E.jpg

B6B20978-3330-411F-B3B8-5D8DAD2F7AEA.jpg

Bijlagen

• 5AE3E18C-A2A9-4C0C-9D66-A64CE310E43E.jpg
    5AE3E18C-A2A9-4C0C-9D66-A64CE310E43E.jpg
    155,6 KB · Weergaven: 0
Heel typisch dat het weer voor de 31e zo ongeloofelijk tegenvalt. Die eerste 2 decemberweken waren meer dan prima namelijk. Denk dat ik alles maar lekker laat staan en het op 2 of misschien wel pas 3 januari de lucht in knal. Geen trek in dat alles maar aan diggelen waait

Kan het mis hebben hoor, maar zie ik in het onderste plaatje 1 januari om 12.00 uur (middags) en het bovenste plaatje 2 januari om 0.00 uur (O&N)

Je hebt gelijk. Ik heb nu het correcte plaatje erbij gezet, maar die geeft hetzelfde beeld dat er tussen de 2 een behoorlijk verschil zit

Ik ga deze topic nu vermijden. Word en negatief van en we maken elkaar negatief. Weer of geen weer ik ga stoken. Ze gaan het me niet afpakken na 2 jaar. Veel afhaal plezier vandaag!

Ik zie geen regen of weinig rond de jaarwisseling, helaas wel wind maar dat gaat mij niet tegenhouden, gewoon lekker genieten, dan maar iets mindere effecten.

Zoals nu wil het trouwens best hoor. Dwarrelgoud en tailbakkies achterwege laten, rest knalt prima uit mekaar en ff tussen de windstoten timen. Bak regen is erger.

Alhoewel ik best wel baal, we zullen het ermee moeten doen.
Gelukkig is de meeste regen nu wel verdwenen, dat dan wel.
Mocht het echt te erg zijn qua wind bewaar ik gewoon de mooiste spullen en steek het een dag later af.

Vooralsnog ga ik ervan uit dat morgen gewoon alles de lucht in gaat :)

Alhoewel ik best wel baal, we zullen het ermee moeten doen.
Gelukkig is de meeste regen nu wel verdwenen, dat dan wel.
Mocht het echt te erg zijn qua wind bewaar ik gewoon de mooiste spullen en steek het een dag later af.

Vooralsnog ga ik ervan uit dat morgen gewoon alles de lucht in gaat :)

Mogen wij komen kijken , dan weten we een beetje hoe het er de 31e een uit gaat zien . :biertje:

Even kort, ivm vuurwerk ophalen, de 00z data van vannacht over de periode 18-02u:

Klassiek warme sector weertje; bewolkt, en van oost naar west 4 tot 6 Bft. Met name in het noordwestelijk kustgebied mogelijk 7 Bft. Wind zal storend een vlagerig aanwezig zijn. Snelheden tussen 60-70km/, in de kustgebieden, en dan met name het noordwesten, mogelijk zelfs richting 80km/u (zware windstoten). Alles uit zuidwestelijke richting.

Verder met name in het westen, midden en noorden af en toe (mot)regen. Het front lijkt daarbij in de loop van de avond door zwakke hogedrukwerking wel activiteit te verliezen. Hoeveelheden lijken mee te vallen, enkele millimeters, geregeld nat, het meest frequent en langdurig in het noorden. Het zuiden en zuidoosten lijken het een behoorlijke tijd droger te kunnen houden.

Richting de jaarwisseling zelf neemt de wind iets af. In het oosten en zuidoosten mogelijk naar een 3/4 Bft. Elders 4 Bft. In de kustgebieden blijft de wind vrij krachtig, 5 Bft en vlagerig. Het front dat de bewolking en regen veroorzaakt trekt daarbij mogelijk iets verder het land in, waarbij er af en toe (mot)regen valt. Ook dan geen grote hoeveelheden waarschijnlijk.

In de nieuwjaarsnacht zet de windafname waarschijnlijk door met halverwege de nacht, met uitzondering van de directe kustgebieden, op de meeste plaatsen 3-4 Bft uit zuidwest.

Al met al een groot deel van de avond winderig, te winderig voor relaxed vuurwerk afsteken. Boterzacht en af en toe (mot)regen, het meest in het westen en vooral noorden, het minst in het oosten en zuidoosten. Richting het eind van de avond iets afnemende wind naar proporties die meer doable zijn. Toch zal het mooie er wel af zijn, zeker voor de lichtere effecten.

Vanavond weer een update. Nu vuurwerk ophalen :holland:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan