Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is dus enorm verwarrend.. Tegenstrijdige berichten.. Ik weet dat niks zeker is en dat 't allemaal verwachtingen zijn maar het zou handig zijn als dergelijke berichtgevingen iets consistenter zouden zijn qua informatie.. Wat is 't nu.. lol

Ik heb dit liever dan dat ze beiden erg negatief zijn haha. Nu is er in elk geval nog hoop dat het allemaal nog niet zo slecht uitvalt op het moment dan dat we nu vermoeden. Net zoiets als vorig jaar. Uiteindelijk viel alles ook aardig mee. Al heb ik het idee dat de kaarten er nu slechter voor liggen dan vorig jaar. Zowel qua wind, alsook qua regen.

Ik zie dat de regendruk rond 18 uur sterk afneemt, en dat het zelf oost en zuidoost droog blijft. Wind blijft een hekelpunt.... die moeten we accepteren.

Het weerbeeld ziet er op Oudejaarsavond waarschijnlijk iets beter uit dan eerder werd gedacht. Er wordt wel wat neerslag verwacht, maar rond de jaarwisseling lijkt het in een groot deel van het land overwegend droog te blijven. Alleen rondom het midden en in noorden kan het gaan komen tot regen. Verder wordt het met 12 tot 16 graden een uitermate zachte jaarwisseling. De korte broek kan aan.

Die 3/4B zie ik niet terugkomen in het gemiddelde. Ongeveer 25% van de members ondersteunnt waarden onder of op die grens. Of zie jij het anders?

Ik zie 'm ook niet eerlijk gezegd...de afname komt in vrijwel alle uitvoer pas later in de nieuwjaarsnacht. Tot die tijd 'gewoon' 4-6Bft (van oost naar west) + flinke windstoten. We'll see. Ben benieuwd waar we morgenochtend staan. Kan me niet voorstellen dat de wind er ineens uit gaat.

Ja. Lees gewoon die tekst in de kop. "10 m Wind (kt)" wat dus betekent de windsnelheid in knopen op 10 meter hoogte. De kleuren staan onderin de legenda. Omrekening van kt (knopen) naar m/s of in beaufort-schaal, zoek je maar op google. De talloze pijltjes in de kaart geven de richting van de wind aan. In NL dus globaal zuidwesten wind.

Gvd teringzooi man, komt toch kutste scenario uit. Had echt m’n hoop gevestigd op die trekrug.
Naja had het ooit eens moeten gebeuren, zoveel jaar goede weersomstandigheden gehad. Kwestie van tijd voordat er eentje tussenzit die kut valt. Kleine troost, minder gekloot en gewonden met vuurwerk en hopelijk spreken ze over een rustige jaarwisseling. Kunnen we het iig volgend jaar nog eens proberen

Vooral dat laatste stukje kan helpen het nog een jaar te legaliseren

Ja. Lees gewoon die tekst in de kop. "10 m Wind (kt)" wat dus betekent de windsnelheid in knopen op 10 meter hoogte. De kleuren staan onderin de legenda. Omrekening van kt (knopen) naar m/s of in beaufort-schaal, zoek je maar op google. De talloze pijltjes in de kaart geven de richting van de wind aan. In NL dus globaal zuidwesten wind.

Ja, maar hij post daarbij "ook overal droog". Maar goed ICON is zeer positief. Daarbij kijk ik alleen naar de directe uitvoer. De precieze interpretatie van belangrijke parameters laat ik aan de weather crew.

Janken dit haha, ik kitesurf en volg wat vrienden/kennissen op insta. Open de stories en zie ditA09A9A96-71CA-4DEA-8919-1619D712B68D.jpg

GFS en EMCWF geven beide echt storm windstoten aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan