Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
We willen max windkracht 3 zodat je onder de 20km/u blijft .
Daarboven waaien de effecten kapot.

We gaan het zien.

Nou mensen, daar is 'ie dan. EC12 windsnelheid voor het midden van het land. Er zit een duidelijk agglomeraat tussen 6 en 9 m/s (4-5 Bft), hetgeen gezien de vlagerigeheid eigelijk te veel is voor de effecten van het meeste consu spul. In de kustgebieden staat nog iets meer wind.

Klein clustertje van ~20-30% wat nog probeert om rond de jaarwisseling een windafname voor elkaar te boxen onder iets wat op een trekrug lijkt. Maar verder grote kans op regen, regionaal langdurig ook...Wel lekker zacht met 10-15C.

Tja, ik word er niet bepaald gelukkig van. Spreiding is groot, maar er begint zich wel een blok te vormen. Morgen maar weer verder kijken en hopen op een wondertje...

EC12_wind.png

Linksom, rechtsom, het ziet er allemaal niet geweldig uit. Of te nat, of te harde wind, of mist, of..., of... We gaan het wel zien zaterdag,kunnen er weinig aan doen.
Hopen dat eenieder nog wat mazzel heeft die dag.

Waar zijn de tijden van gewoon stabiel winterweer: blauwe lucht, zon overdag. Kraakhelder in de nacht.

Nou mensen, daar is 'ie dan. EC12 windsnelheid voor het midden van het land. Er zit een duidelijk agglomeraat tussen 6 en 9 m/s (4-5 Bft), hetgeen gezien de vlagerigeheid eigelijk te veel is voor de effecten van het meeste consu spul. In de kustgebieden staat nog iets meer wind.

Klein clustertje van ~20-30% wat nog probeert om rond de jaarwisseling een windafname voor elkaar te boxen onder iets wat op een trekrug lijkt. Maar verder grote kans op regen, regionaal langdurig ook...Wel lekker zacht met 10-15C.

Tja, ik word er niet bepaald gelukkig van. Spreiding is groot, maar er begint zich wel een blok te vormen. Morgen maar weer verder kijken en hopen op een wondertje...

Bekijk bijlage 69948

slechte weer omvat ook zo’n lange periode :sad:
Dit is precies wat ik eerder in het topic ook zei en bijna dezelfde situatie die we vorig jaar gehad hebben. Even kijken of ik het kan vinden

Iedereen lijkt vorig jaar vergeten te zijn, maar het was toen echt kantje boord…het zou met NYE knetterhard gaan waaien/regenen. Toen in de laatste 2 dagen kwam er een verschuiving. De dag voor NYE en net erna waaide het echt knetterhard, windkracht 6 gewoon en met NYE bijna niks, precies in een soort windgat vielen we. Daarom was iedereen zo in de spanning vorig jaar.
We hebben toen geluk gehad, want dag ervoor was het gewoon dik 5bft, de dagen ervoor zelfs. Oog van het naald, want tot in de ochtend zelfs waaide het hier toen 5bft,laten we hopen nu weer, daar put ik mijn optimisme uit

Hier ja, dit jaar valt al onze hoop weer hierop dus

Hier is buienradar weer omgeslagen van windkracht 5a6 in de avond is het nu 4 in begin later 3 dat ziet er beter uit. Ook geen neerslag meer. Morgen waarschijnlijk weer iets anders

Heb besloten niet meer op het weer te letten. Buienradar is ook positiever geworden dus nee het is niet te voorspellen. Ik kijk de 31ste wel uit het raam wat voor weer het is.

Al denk ik wel dat dabombe en jorgihno heel dicht bij zitten en dat is waardeer ik enorm.29ste kom ik wel weer terug en hoop ik dat alles goed uitpakt met nog 5 dagen te gaan.

Even hypothetisch, wat als het doem scenario uitkomt. Wat is dan wel de “beste” tijd om af te steken? Later in de nacht van 1 januari? Of juist eerder op de avond? Of echt hele andere dag.

Buienradar? Die geeft bij mij nog steeds windkracht 7 aan…kijk tegen de 31ste wel wat het echt wordt

Wat een verschilen op relatief korte termijn zeg, GFS komt met een vliegende storm langs de kust met dikke 10 bft en ook in het binnenland veel wind en zeer zware windstoten overdag. Voordeel is dat de stroming enorm is en de storm ook zo weer voorbij vliegt. In de loop van de avond vrijwel windstil dan met mooie opklaringen en perfect stookweer. EC is aardig nat met aanhoudende regen en een meest matige wind boven land……pluim komt er bijna aan…

Wat een verschilen op relatief korte termijn zeg, GFS komt met een vliegende storm langs de kust met dikke 10 bft en ook in het binnenland veel wind en zeer zware windstoten overdag. Voordeel is dat de stroming enorm is en de storm ook zo weer voorbij vliegt. In de loop van de avond vrijwel windstil dan met mooie opklaringen en perfect stookweer. EC is aardig nat met aanhoudende regen en een meest matige wind boven land……pluim komt er bijna aan…
Dat model van gfs is echt bizar, die storm "vliegt" letterlijk in een paar uur tijd over Nederland. Hij is er, maar hij is ook zo weer weg. Ongekend spannende tijden dit. Zeker omdat de modellen zo ver uit elkaar liggen nog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan