Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Waar zijn de tijden van gewoon stabiel winterweer: blauwe lucht, zon overdag. Kraakhelder in de nacht.
Nou mensen, daar is 'ie dan. EC12 windsnelheid voor het midden van het land. Er zit een duidelijk agglomeraat tussen 6 en 9 m/s (4-5 Bft), hetgeen gezien de vlagerigeheid eigelijk te veel is voor de effecten van het meeste consu spul. In de kustgebieden staat nog iets meer wind.
Klein clustertje van ~20-30% wat nog probeert om rond de jaarwisseling een windafname voor elkaar te boxen onder iets wat op een trekrug lijkt. Maar verder grote kans op regen, regionaal langdurig ook...Wel lekker zacht met 10-15C.
Tja, ik word er niet bepaald gelukkig van. Spreiding is groot, maar er begint zich wel een blok te vormen. Morgen maar weer verder kijken en hopen op een wondertje...
Bekijk bijlage 69948
Iedereen lijkt vorig jaar vergeten te zijn, maar het was toen echt kantje boord…het zou met NYE knetterhard gaan waaien/regenen. Toen in de laatste 2 dagen kwam er een verschuiving. De dag voor NYE en net erna waaide het echt knetterhard, windkracht 6 gewoon en met NYE bijna niks, precies in een soort windgat vielen we. Daarom was iedereen zo in de spanning vorig jaar.
We hebben toen geluk gehad, want dag ervoor was het gewoon dik 5bft, de dagen ervoor zelfs. Oog van het naald, want tot in de ochtend zelfs waaide het hier toen 5bft,laten we hopen nu weer, daar put ik mijn optimisme uit
Dat model van gfs is echt bizar, die storm "vliegt" letterlijk in een paar uur tijd over Nederland. Hij is er, maar hij is ook zo weer weg. Ongekend spannende tijden dit. Zeker omdat de modellen zo ver uit elkaar liggen nogWat een verschilen op relatief korte termijn zeg, GFS komt met een vliegende storm langs de kust met dikke 10 bft en ook in het binnenland veel wind en zeer zware windstoten overdag. Voordeel is dat de stroming enorm is en de storm ook zo weer voorbij vliegt. In de loop van de avond vrijwel windstil dan met mooie opklaringen en perfect stookweer. EC is aardig nat met aanhoudende regen en een meest matige wind boven land……pluim komt er bijna aan…