Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Als je van die apps of sites bekijkt waar aantal mm's gespecificeerd staat is dat over die hele dag. Moet je nog kijken naar de kans die er vaak bij staat, en stel dat er 30% staat is er die dag 30% kans is dat er 6mm valt... Wanneer of hoe mag Joost dan weten dus; één stortbui of niet aflatende miezer. En dan heb je nog 70% kans op....meer?minder?niets? Wat mij betreft zijn die staatjes volledig onwerkbaar.Vraagje als er bijv staat 6 mm regen wat betekent dat over de hele dag of per vierkante meter ofso?(keer geleze ) wat is veel is 6 mm veel regen dan?
ECMWF is over het algemeen wat betrouwbaarder op de wat langere termijn…eens kijken hoe deze oplossing in de pluim ligt..
De EPS is vrij duidelijk...aardig wat wind, 6-8 m/s ofwel windkracht 4-5, kust en kustgebieden zeker meer wind, 5-6 Bft uit het zuidwesten. De meeste neerslag lijkt te vallen op de dag zelf, dat is wel weer een geluk. verder erg zacht met 8-12 graden
Mist en zeer lage bewolking kunnen we uitsluiten wat mij betreft als ik zo de opeenvolgende runs zie...nu de rest nog wat positiever...
Deze EC rus is wel een uitbijter in negatieve zin binnen de pluim, dat is wel weer positief maar negeren kunnen we het niet....
Opvallend is wel dat de controle run (blauwe lijn) just in de avond een flinke dip geeft, dat moet haast wel een golf zijn die overtrekt met regen en die de wind eruit haalt voor enige tijd...(gezien de wind richting, kracht en neerslag)
Bekijk bijlage 69772
Gaan we voor!Wat een topic, om gek van te worden, nu al. Dit kon wel eens een record topic worden in de countdown.
Windkracht 4-5 is Gewoon ruk, ik presenteer jeEn nog vind ik een windkracht 4 nog best prima.
Een 2 had ideaal geweest natuurlijk,maar met 4 kan je ook nog aardig stoken hoor.
De EPS is vrij duidelijk...aardig wat wind, 6-8 m/s ofwel windkracht 4-5, kust en kustgebieden zeker meer wind, 5-6 Bft uit het zuidwesten. De meeste neerslag lijkt te vallen op de dag zelf, dat is wel weer een geluk. verder erg zacht met 8-12 graden
Mist en zeer lage bewolking kunnen we uitsluiten wat mij betreft als ik zo de opeenvolgende runs zie...nu de rest nog wat positiever...
Deze EC rus is wel een uitbijter in negatieve zin binnen de pluim, dat is wel weer positief maar negeren kunnen we het niet....
Opvallend is wel dat de controle run (blauwe lijn) just in de avond een flinke dip geeft, dat moet haast wel een golf zijn die overtrekt met regen en die de wind eruit haalt voor enige tijd...(gezien de wind richting, kracht en neerslag)
Bekijk bijlage 69772
Prima teken ik voorDuiven wind 24 km per uur windkracht 4 dus matig
Windkracht 4-5 is Gewoon ruk, ik presenteer je
Alsof je met 20mm pruttelbak staat. VS windkracht 2-3