Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Had jij niet getikt eerder gisteren dat je dit topic voorlopig niet ging lezen :)

Ik krijg meer stress van jou berichten, dan van dit topic :rolleyes::wink:
Welgeteld 2 dagen volgehouden. Kan m’n zenuwen niet bedwingen, het is er hier in dit topic iig niet beter op geworden

Nou, wordt niet meteen heel blij van de nieuwe runs…gaat echt weer om de details…maar het blijft spannend qua wind en regen…windstil lijkt het zeker niet te zijn…maar de hoeveelheid wind hangt echt af van veel zaken en dat kan flink verschillen tussen middag en avond…pfft, spannend weer allemaal…

De laatste 3 dagen sta ik in een vuurwerk winkel, dan geen updates van kijn kant uit…Dabombe, Pietjelol, SFC en anderen zorgen wel voor de updates,..

Hoe dan ook gewoon, bah. Dit zorgt wel voor veel stress. Jammer dat we niet gewoon met een gerust hart naar oudjaarsdag toe kunnen leven qua weer. Dit wordt dus billen knijpen tot de dag zelf.

Nou, wordt niet meteen heel blij van de nieuwe runs…gaat echt weer om de details…maar het blijft spannend qua wind en regen…windstil lijkt het zeker niet te zijn…maar de hoeveelheid wind hangt echt af van veel zaken en dat kan flink verschillen tussen middag en avond…pfft, spannend weer allemaal…

De laatste 3 dagen sta ik in een vuurwerk winkel, dan geen updates van kijn kant uit…Dabombe, Pietjelol, SFC en anderen zorgen wel voor de updates,..

Gfs Oper van 00 uur is wel wat rustiger met wind savonds. Maar dat zijn echt details.

GFSOPNL00_216_9.png

Echter als ik naar GEM kijk. Wordt ik zenuwachtig. ��

Gfs Oper van 00 uur is wel wat rustiger met wind savonds. Maar dat zijn echt details.

*plaatje*

Echter als ik naar GEM kijk. Wordt ik zenuwachtig. ��

Het polaire front ligt in vrijwel alle uitvoer over of zeer dicht in de buurt van NL op de 31e, ook bij GFS (zie windtoename in N-FR en BE = warme sector). Dat is ook de reden dat het stoeien is om een goed beeld te geven, immers langs het front kunnen golven plots uitdiepen tot (storm)depressies, mits ze aangeslagen worden door de jet. Dat hebben we de afgelopen runs helaas een paar keer zien gebeuren.

Bij GEM zitten we overigens in de warme sector met een beukende zuidwester en zeer hoge temperaturen. Wat dat betreft kun je in deze situaties beter aan de koude kant zitten, daar is het vaak wat rustiger (zoals in de door jou getoonde kaart).

Het lijkt in de 00z runs op het eerste gezicht inderdaad idd ietsjes rustiger, maar nog steeds kielekiele hoor, zowel in wind- als regenkansen. Zoals Davidh aangeeft, details weer...Ben benieuwd naar EC en de bijbehorende pluim zo. Laten we hopen op een rug 'over het front heen', dan is het in ieder geval vwb wind wat rustiger, al blijven ook dan de regenkansen groot.

Ik wou eigenlijk nog van alles bijhalen maar zit er echt aan te twijfeln nu het geld in de zak te houden dilemma dilemma

Die uitschieters in modelberekeningen vlakken vrijwel altijd later af naar gemiddelden, heeft ervaring me geleerd. Maar heel soms ook niet... Vervelend genoeg hangt voornamelijkste onzekerheid in alle uitdraaien nu op 29-31e. Eerst ff weekend door en dan vanaf maandag maar ns aanzien of er meer zekerheid ontstaat. Die uitschieters van oper enzo leg ik vooralsnog naast me neer.

Die absurde emcwf oper (voor hier noordoost iig) van gisteraaf spelt trouwens exact killer fog. Dus die komt niet uit. Alsjeblieft.

Balen nadat het de afgelopen twee jaar zulk goed weer was. Aan de andere kant, wat doe je er aan. Hopelijk draait het nog een beetje in positieve zin. Een paar buitjes vind ik niet zo erg, maar de hele avond een straffe wind zou wel jammer zijn. Als er windkracht 4-5+ staat ga ik geen goudeffecten schieten.

Het lijkt in ieder geval winderig te zijn, ook EC heeft dit….ofwel mistkansen lijken niet heel groot, dat is in ieder geval positief…omdat er geen sprake is van koude lucht zal de wind minder sterk reageren op afkoeling in de nacht, de zogenaamde ontkoppeling…er kan wel lage bewolking voorkomen…
De ruggen van hogedruk die verbetering moeten geven lijken redelijk doorstroomd ofwel niet windtsil..

Ik wou eigenlijk nog van alles bijhalen maar zit er echt aan te twijfeln nu het geld in de zak te houden dilemma dilemma
Nu nog?! Topprijzen! Sws beter vroeger uitgeven vorig jaar. Vanaf december ist enkel nog een onverwachte topper van een demo, of klein speelgoed. Maar allemaal duuuuuur.

Waar ik woon zou het vandaag ook 4 Bft zijn, maar vooralsnog nauwelijks wind. Ik zie het tot nog toe wel gunstig in.

Nu nog?! Topprijzen! Sws beter vroeger uitgeven vorig jaar. Vanaf december ist enkel nog een onverwachte topper van een demo, of klein speelgoed. Maar allemaal duuuuuur.

Inderdaad, dat ze het uberhaupt durven vragen :sad:

Screenshot_1.png

Zoetermeer, alleen maar regen en natuurlijk droog na de 1e :bonk:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan