Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als dit een weersverwachting grafiek is dan snap ik er geen barst van , ik wilde al zeggen Luchtfilter vervangen , iets meer brandstof en de ontsteking eens timen . :biertje:

Ik zal 'm je kort uitleggen. In de bovenste grafiek zie je ~50 berekeningen van windsnelheid voor een punt in het midden van het land, daaronder dezelfde berekeningen, maar dan voor luchtdruk. Wat je op de 31e ziet is dat de rode lijn meer omhoog schiet in windsnelheid dan andere berekeningen en tegelijkertijd juist verder omlaag zakt in luchtdruk. Dat is logisch, het kan immers alleen maar zo hard waaien in de buurt van een (storm)depressie, lage luchtdruk dus.

Het feit dat op de 31e er nog een enorme waaier aan mogelijkheden zichtbaar is, maakt dus dat de kaarten die gelinkt zijn aan de rode lijn (zie post van NIKOS hierboven), een relatief kleine kans van slagen hebben. Maar, zoals je ziet, zijn er nog een paar berekeningen in de eerste grafiek die óók met die hoge windsnelheden komen.

Onzeker is dit extreme scneario dus nog absoluut, maar het geeft tegelijkertijd ook aan dat als het verkeerd valt er iets 'lelijks' uit voort kan komen. Voor nu zou ik zeggen, negeren en kijken wat er de komende runs gebeurt.

Laatst bewerkt:
Hoe ziet het er voor 30 december en/of 1 januari uit in de avond?
Wil namelijk weten of ik dan mijn categorie 1 fonteintjes kan afsteken:yes:

nog veel spreiding in de modellen hoor, gemiddelde is nu wind 4 bft, paar graadjes boven nul, kans op buitje en bewolkt. Prima, maar kan nog bijna alle kanten op, alleen echte extremen komen niet uit de uitdraai

AL met al , je kan er geen hol aan doen dus druk maken heeft ook weinig nut.

We zien vanzelf wel wat het weer brengt, anders lekker partytent erbij of wat dan ook. Zal niet het eerste jaar zijn dat we in de regen staan te stoken ;)

Man man man...2 jaarwisselingen verplicht zonder vuurwerk,en nu mogen we weer en krijg je storm:bonk: ik hoop echt zo hard dat dit niet uit komt zeg...

De nieuwe knmi pluim klappert nog alle kanten op. Ziet er, voor wat ik t kan beoordelen, nog niet heel geweldig uit.

AL met al , je kan er geen hol aan doen dus druk maken heeft ook weinig nut.

We zien vanzelf wel wat het weer brengt, anders lekker partytent erbij of wat dan ook. Zal niet het eerste jaar zijn dat we in de regen staan te stoken ;)
Als het stormt, ga je helemaal niks kunnen stoken. Lijkt me reden genoeg om je druk te maken/balen, kijk hier al een jaar naar uit en de afgelopen 2-3 maanden al helemaal.

Jup, ik kitesurf al 5 jaar en zit met m’n neus vaak bovenop de wind. Altijd komt een storm/wind puist uit als ze zo fel als dit zijn.

We kunnen alleen hopen op een gelukje in de vorm
van een wind pauze die net tussen die heftige wind valt. Dat geluk hadden we vorig jaar ook

Precies, deze storm gaat door zetten en let er maar op precies op de tijden dat we kunnen stoken. Met een storm kan er echt geen vuurwerk afgestoken worden en volgend jaar een verbod dus we zitten gewoon heel kut. Voor de mensen die nog
Vuurwerk moeten bestellen doe het dus niet, want het gaat zeker voor 98% stormen.

Ik zal het allemaal niet zo serieus nemen over die storm. Als we het wel serieus bekijken zien we vanaf kerst de spreiding toenemen. Van wat te koud weer tot duidelijk te zacht. Droog, regen, meer of minder wind of een storm. Het valt nu niet te zeggen. ROnd of na kerst meer zekerheid.

nog veel spreiding in de modellen hoor, gemiddelde is nu wind 4 bft, paar graadjes boven nul, kans op buitje en bewolkt. Prima, maar kan nog bijna alle kanten op, alleen echte extremen komen niet uit de uitdraai

Ik hou mij even bij jou, alle storm berichten sla ik even over! Maargoed, ik ben al blij met windkracht 4 en hier en daar een bui

Misschien een stomme vraag, maar ik zie weerplaza en weeronline die windkracht 4/5 aangeven, terwijl buienradar en accuweather uitkomen op windkracht 2? Is er echt nog zo weinig peil op te trekken? Of doen ze gewoon maar wat?

Volgens mij houdt iedere member er een eigen verwachting op na en daarom zie je ook zoveel verschillende lijntjes in die pluimen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan