Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze kunnen het weer voor maandag nog geeneens voorspellen, laat staan over 14 dagen, dus daar trek ik totaal geen waarde aan na de kerst meer zekerheid en zelfs dan kan er het een en ander veranderen.

Ze kunnen het weer voor maandag nog geeneens voorspellen, laat staan over 14 dagen, dus daar trek ik totaal geen waarde aan na de kerst meer zekerheid en zelfs dan kan er het een en ander veranderen.

Maandagen zijn ook gewoon k*t. Op dinsdagen zijn onze verwachtingen altijd veel beter. :wink:

Dit soort modellen zijn redelijk sterk, vorig jaar was het ook zo. En ook echt 10-14 dagen vooraf werd voorspeld dat het in die periode extreme wind zou staan. Eindstand was dat ook zo, maar hadden we echt geluk en was het de 29ste en 30ste bft5-6 en zwakte dat af tot 2 bft op de 31ste en volgens mij ging 1 of 2 januari gewoon de winstmotief weer dik aan.

Buienradar geeft het tegenovergestelde aan. Heel rustig weer, bewolkt en een graad of 2. De wind is wel te zwak (Windkracht 0/2 uit Z/ZW dus hopelijk veranderd dat nog.

Dit soort modellen zijn redelijk sterk, vorig jaar was het ook zo. En ook echt 10-14 dagen vooraf werd voorspeld dat het in die periode extreme wind zou staan. Eindstand was dat ook zo, maar hadden we echt geluk en was het de 29ste en 30ste bft5-6 en zwakte dat af tot 2 bft op de 31ste en volgens mij ging 1 of 2 januari gewoon de winstmotief weer dik aan.

Modellen blijven modellen, en op zo’n termijn (14 dagen) kun je vooral trends waarnemen. Hoe verder je in de tijd kijkt hoe onzekerder de voorspelling wordt.

Betrouwbaar wordt het pas een aantal dagen van te voren, en zelfs details als mogelijke mist op een nog kortere termijn. Helaas is het dus gewoon afwachten!

Licht wisselvallig met overdag rond 5 graden en s nachts rond het vriespunt, dat lijkt het nu te worden met niet al te veel wind uit het zuiden tot westen…niet verkeerd lijkt me tot nu toe… de trend is wat ik hier weergeef…de blauwe lijn is aardig nat maar de meeste lijntjes geven enkele (winterse)buien weer.6BDFDA12-9B2E-4C85-BEB1-AF6AA1DA3E57.jpg

Top dat we telkens de updates hier te zien krijgen, bedankt. Een hoop stress om het weer nu, hopelijk kijken we er achteraf positief op terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan