Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even snelle update….weinig verandering…licht wisselvallig, wel wat wind en gemiddeld 4-5 graden…er komen zoveel storingen op ons af dat details lastig zullen blijven tot het laatste moment

Even snelle update….weinig verandering…licht wisselvallig, wel wat wind en gemiddeld 4-5 graden…er komen zoveel storingen op ons af dat details lastig zullen blijven tot het laatste moment

Dat er een hoop storingen op ons afkomen doet me al niet goed bah:(
Maar storingen in de vorm van neerslag?

Stel dat het flink regent en waait? Steken jullie dan de boel in de dagen ervoor op rustige momenten af? Of erna? Of gaat t in de opslag?:frusty:

Nou heb jaren geleden bij windkracht 6 ook lopen stoken hoor. Kleinere potten gewoon goed vastzetten en compounds is al helemaal geen probleem.

Nou heb jaren geleden bij windkracht 6 ook lopen stoken hoor. Kleinere potten gewoon goed vastzetten en compounds is al helemaal geen probleem.
Zoals het er nu naar uitziet is de wind gemiddeld 5bft met uitschieters naar 6-7 hier aan de kust. Dat is echt fucking ruk, ik heb in die condities ook wel eens gestookt en alles vervliegt dan direct, effecten een kwart tot de helft kleiner, burst amper hoorbaar. Kijk maar voor de grap eens naar de China red demo op Scheveningen, dat was bft 4-5…..

Stel dat het flink regent en waait? Steken jullie dan de boel in de dagen ervoor op rustige momenten af? Of erna? Of gaat t in de opslag?:frusty:

Interessante vraag, ik vraag me ook vaak af wat iedereen doet in zulke gevallen.
Ik doe het in de regel zo:

Regen? Dan stook ik gewoon stug door en af en toe binnen opwarmen?

Harde wind? Pijlen terug in de opslag en de rest gewoon goed vastzetten en stoken met die handel.

Dichte mist? Persoonlijk zou ik enkel bij mist siervuurwerk terug in de opslag doen. Een keer gelukkig nog maar hoeven doen. Ga echt geen dure compounds de mist in jagen. Hoe zuur het op dat moment ook is.

Laatst bewerkt:
Mijn plan voor weersomstandigheden.

Regen? Proberen tussen de buien door te stoken.
Wind? Bepaalde effecten doen het in de wind nog wel prima, denk aan blinkers, peony, crackling. Cakes met mooie unieke effecten en goudeffecten laat ik staan.
Mist? Afhankelijk van hoe erg het is doorstoken.

Een storing houdt regen en mogelijk wind in, langdurig regen of buien…

Maargoed, dat zegt toch niet perse al iets over 31 december tussen 18:00-02:00? Enige is de wind, die zal wel aanwezig zijn, maar zeker de regen kan in die zin wel meevallen. Althans, een buitje zou ik niet zo erg vinden, langdurige regen wel:frusty:
Ik hoop op een beetje wind (Maximaal windkracht 3/4), geen mist en hier en daar een bui van max een uurtje!

Ben zelf helemaal geen weerman, kijk elke dag even op buienradar. Maar die veranderd met t uur, soms regen dan weer wind. Laten we hopen op het beste!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan