Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Top dat we telkens de updates hier te zien krijgen, bedankt. Een hoop stress om het weer nu, hopelijk kijken we er achteraf positief op terug.

Ghehe we maken intern wel eens de volgende grap: meteorologie is achteraf verklaren wat we vooraf hadden kunnen weten. Davidh kent 'm vast wel :wink:.

Heerlijk om te zien dat we een kleine 2 weken van te voren ons al zo kunnen opwinden over het weer. Er valt volgens mij op deze termijn nog niets zinnigs over te zeggen. Ik laat me verrassen, hopen op een mooie winterse dag!

Voorspelling weer online:

Voor het slot van 2022 tonen de weermodellen geen temperaturen die sterk afwijken van normaal. Wel lijkt het wat droger en rustiger te worden en daardoor stijgt tijdens heldere nachten de kans op vorst. Overdag kan het met voldoende zon dan juist wat zachter dan gemiddeld worden. Op dagen dat er veel bewolking is of een regenzone passeert neemt het verschil tussen de temperatuur ’s nachts en overdag af.

Stiekem toch ook al een paar keer gekeken naar de weersvooruitzichten, hoort toch een beetje bij de voorpret.

Voorkeur: Zo min mogelijk wind, geen regen en geen mist!

Nou als die laatste voorspelling uitkomen dan dikke prima hoor. We blijven nog ff lekker in spanning wachten.

Waarneer heb je eigenlijk meeste kans op mist?
Is dat rond de vorst? Is dat met graaf of 5 waar ligt dat aan?

Als we dit jaar ook nog eens perfect weer zouden krijgen, dan spelen er hogere machten en geloof ik nooit in een totaal verbod …:p:wink:
Man, wat verdienen we dit ook !!

dinsdag 27 december tot en met dinsdag 03 januari
Het weer wordt geleidelijk rustiger en droger, de neerslagkansen nemen af naar ca. 30%. De temperatuurverwachting is erg onzeker, de kans op een overgang naar een kouder weertype neemt toe naar zo'n 50%.

Lijkt de goede kant op te draaien, tot begin volgende week sowieso nog veel regen.

Met nog 11 dagen te gaan, is hier echt nog niks zinnigs over te zeggen.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik elke dag dit topic check,en ook ik gewoon nog steeds zenuwachtig ben.

dinsdag 27 december tot en met dinsdag 03 januari
Het weer wordt geleidelijk rustiger en droger, de neerslagkansen nemen af naar ca. 30%. De temperatuurverwachting is erg onzeker, de kans op een overgang naar een kouder weertype neemt toe naar zo'n 50%.

Lijkt de goede kant op te draaien, tot begin volgende week sowieso nog veel regen.

Ik wil winter! Droog weer met als enige neerslag sneeuw. Hopelijk at de ze wind afzakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan