Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Harde wind met regen is zo funest voor vuurwerk effecten, steek jij gewoon je dikke compounds af met dat soort weer dan?

Pls weergoden, wees ons gunstig:shy:

Weet niet of ik alles zal afsteken, maar gaat hier zeker wat de lucht in.

Man, de korte termijn is al leuk met morgen een snijdend koude oostenwind en vooral zuid van de grote rvieren wat winterse neerslag. Gevoelstemp dik onder nul zaterdag...echt winters...geen rijp etc, de lucht is veel te droog. Kijk maar eens naar de dauwpuntspluim voor midden Nederland , -15 graden, in het noorden hetzelfde en in het zuiden 0 tot -3 graden.
Oudjaarsdag +15 graden?

eps.jpg

Laatst bewerkt:
2 dagen genieten van het koude weer dan maar. Rest van het jaar lijkt wel lente qua tempraturen.

Dat wordt vanaf woensdag de egel bijvoeren die dan vast even bijkomt uit winterslaap. En zelf weer dunne jas aan. Stoken in trui is ook wel bijzonder.

Wat een temperatuur met oud en nieuw, over een jaar of 5 staan we in onze zwembroek oud en nieuw te vieren denk?

Man, de korte termijn is al leuk met morgen een snijdend koude oostenwind en vooral zuid van de grote rvieren wat winterse neerslag. Gevoelstemp dik onder nul zaterdag...echt winters...geen rijp etc, de lucht is veel te droog. Kijk maar eens naar de dauwpuntspluim voor midden Nederland , -15 graden, in het noorden hetzelfde en in het zuiden 0 tot -3 graden.
Oudjaarsdag +15 graden?

Bekijk bijlage 64576

het is maar wat je leuk vind............

Zie nu op weerplaza, dat er op meerdere plekken in het land een droge jaarwisseling wordt voorspeld met windkracht 4... Tenminste beter dan de voorspelling 3 dagen geleden.

Maak me niet heel erg veel druk om het weer. Ze voorspellen en nooit meegemaakt dat de doemscenario uitkwam. Zag op accuweather al dat het droog bleef en buienradar geeft regen. Wat moet ik er van geloven nou niet heel veel. Anyway zie het wel de 31ste.

Zowel GFS als ECMWF hebben een rug van hogedruk in de avond en vroege nacht maar de voorgeschiedenis is 100% anders…ik wacht nog even met een verhaaltje..

Zowel GFS als ECMWF hebben een rug van hogedruk in de avond en vroege nacht maar de voorgeschiedenis is 100% anders…ik wacht nog even met een verhaaltje..

Pak maar met meest geschikte moment David, lever een eerlijk dan een lief antwoord!

Ik zie weer uit naar je verslag!

Consistent is wel, voor hier in noordoosten in elk geval, na harde wind en regen in de ochtend/voormiddag s avonds een plots afnemende wind, opklaringen, en plots dalende temps die harder gaan dan de dauwtemp en die dus inhalen met als gevolg.... :D

Mist……maar de temperatuur kan nooit het dauwpunt inhalen…hooguit gelijk aan elkaar worden..
Consistent is wel, voor hier in noordoosten in elk geval, na harde wind en regen in de ochtend/voormiddag s avonds een plots afnemende wind, opklaringen, en plots dalende temps die harder gaan dan de dauwtemp en die dus inhalen met als gevolg.... :D

Het is de vraag of er mist ontstaat. Als je naar de temperatuur en dauwpunt kijk dan is er grote kans. Maar de wind is hier m.i. de beslissende factor. Er wordt nog steeds een windkracht 3-4 afgegeven. Met deze windsnelheden kan er geen mist ontstaan.

B2AD8830-577C-46FF-A3A7-95D2DEC622EB.jpg

D9B95FE9-75CA-4DEC-817A-18BD3FC0A293.jpg

Maar ik ben geen expert. Ik knip en plak ook maar een beetje :wink:

Bijlagen

• B9F38BC4-903B-46D3-84C7-99BC3BC409E4.jpg
    B9F38BC4-903B-46D3-84C7-99BC3BC409E4.jpg
    117,1 KB · Weergaven: 0
De afgelopen drie dagen eens doorgelezen en heb droog, regen, mist, storm, wind, hoge druk, lage druk voorbij zien komen as usual.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan