Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
:mad:Pffff 30-50 knopen kan je niks afsteken man, als dit echt zo uitkomt beter de helft de 30ste al de lucht in. Ik hoop echt dat gfs er dit keer dik naast zit.

Laatst bewerkt:
Nou dan bewaar ik de grote compounds sowieso. Ga niet funke blokken de lucht in jagen met een storm

Ik zie zelfs bij Windy via jouw link tussen de 31e en de 1e gewoon netjes 3 tot 4 bft staan. Niet zo paniekerig doen meer dan een week vantevoren hoor. Kan nog veel veranderen.

Die spanning in dit topic blijft echt mooi om te zien. Maar ook hier begint de spanning wel te komen en hopend op goed weer.

Het is nu één grote bagger zooi kwa weer wat ik kan zien. Vorige week toen ik keek stond er nog een zonnetje bij en na genoeg geen regen. Hopelijk komt dat weer terug.

Kan iemand mij vertellen wat waar is van deze regen?

Ik zie zelfs bij Windy via jouw link tussen de 31e en de 1e gewoon netjes 3 tot 4 bft staan. Niet zo paniekerig doen meer dan een week vantevoren hoor. Kan nog veel veranderen.
Gast, haha begrijpend lezen!! Het is toch wel duidelijk uit mn verhaal dat ik het over het GFS model heb? Van Zuid tot Noord aan de kustregios, tot aan midden Nederland 5-8bf. Jij kijkt naar het ECMWF model, ik spreek over het GFS model…onderaan zit een mooi duidelijk knopje om van model te veranderen. Maargoed, ik hoop dat GFS er dik naast zit en hoop vurig dat jij gelijk hebt

Dat heb ik dan inderdaad verkeerd gezien. Maar dat die 2 modellen al zo ver uit elkaar liggen geeft al wel een beetje aan hoe betrouwbaar de termijn is toch? Het heeft in mijn ogen op dit moment weinig zin om er al vanuit te gaan dat het klote word. Bij sommige situaties bij stabiel weer kan het wel, maar als je in de huidige situatie ziet hoe ver de voorspellingen uit elkaar liggen heeft het mijns inziens weinig zin om er waarde aan te hechten. Volgende week komt er wel weer meer duidelijkheid in het verhaal.

we kunnen beter pas 3dagen van tevoren gaan kijken...is zo slecht voor je mentale gezondheid die tabellen:frusty:...

maar we kunnen het toch niet laten:cool:

Dat heb ik dan inderdaad verkeerd gezien. Maar dat die 2 modellen al zo ver uit elkaar liggen geeft al wel een beetje aan hoe betrouwbaar de termijn is toch? Het heeft in mijn ogen op dit moment weinig zin om er al vanuit te gaan dat het klote word. Bij sommige situaties bij stabiel weer kan het wel, maar als je in de huidige situatie ziet hoe ver de voorspellingen uit elkaar liggen heeft het mijns inziens weinig zin om er waarde aan te hechten. Volgende week komt er wel weer meer duidelijkheid in het verhaal.
Haha ja klopt, man dit is niet goed voor mn mentale gesteldheid haha :bonk:

we kunnen beter pas 3dagen van tevoren gaan kijken...is zo slecht voor je mentale gezondheid die tabellen:frusty:...

maar we kunnen het toch niet laten:cool:

Welnee joh dit topic wordt veels te laat aangemaakt door de mods. We moeten op 2 januari doorpakken en alvast het weer in de gaten gaan houden :wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan