Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerst de kerst maar eens , valt de vorst opnieuw in kerstnacht of niet? Modellen neigen er wel naar met sneeuw, ijzel en regen… de wintergrens ligt vlakbij…dat kan in potentie leuke situaties leiden…voor oud en nieuw ook van belang, daar gaan we later uitgebreid op in..

Van mij mag het wel het weer worden wat we nu hebben hoor, alleen met wat sneeuw erbij. Kijk uit naar de verslagen van de weermannen hier.

Van mij mag het wel het weer worden wat we nu hebben hoor, alleen met wat sneeuw erbij. Kijk uit naar de verslagen van de weermannen hier.

Komt zeker goed al wordt ik zeker niet blij van de laatste kaarten die ik net gezien heb..

Niets zo veranderlijk als het weer... :wink: ..afgelopen dagen was het perfect stookweer.. maar het duurt nog langer dan een week. Zolang er maar geen hardnekkige mist is of stormachtig weer vind ik het prima.

Ja wat een gedoe altijd om het weer. Zie nu voorsprong voorbij komen van windkracht 8, tegen en 12 graden. Het kan ook nooit eens normaal met de vooruitzichten :bonk:

Maar zoals gezegd, er is eigenlijk nog geen pijl op te trekken nu en er is niets zo veranderlijk als het weer. Fingers crossed

Man, eerste kerstdag is al een thriller, sneeuw, ijzel, regen en vorst of niet? Elke 12 uur zwabberen de modellen soms 180 graden…

Kerst is wel leuk spannend maar daarna zie ik, ondanks de spreiding in de leden van de pluim, gewoon de kouwe grauwe miezer aankomen

Man, eerste kerstdag is al een thriller, sneeuw, ijzel, regen en vorst of niet? Elke 12 uur zwabberen de modellen soms 180 graden…

Kerst vind ik persoonlijk niet zo heel spannend. Zit meer met die mogelijke warme sector en bijbehorende knallende zuiwester tijdens de oudjaarsavond in m'n maag...K zit dat Eurohoog elke run gewoon naar ons land toe te kijken. Dat is dan de enige manier om de wind een beetje aan banden te leggen zo lijkt het.

Weervoorspelling ziet er dramatisch uit, vlagen tot 40-50 knopen is echt storm gewoon…
De 30ste amper wind, laten we hopen dat die storm ietsje vertraagd aankomt en we het weer van de 30ste hebben

Waar zien jullie storm? Ik volg alleen de pluimen van ECMWF/GFS, en ik zie geen bijzondere uitschieters berekend tot nu toe, gemiddeld zit op 4 a 5 bft max voor NW

Waar zien jullie storm? Ik volg alleen de pluimen van ECMWF/GFS, en ik zie geen bijzondere uitschieters berekend tot nu toe, gemiddeld zit op 4 a 5 bft max voor NW
Windy GFS geeft echt dikke storm aan man, ik werk vanuit huis en kitesurf heel het jaar door, kijk echt wekelijks naar voorspellingen en of ze uitkomen zodat ik kan gaan kitesurfen. GFS is redelijk accuraat met 5-7 dagen voorspelling in mijn ervaring, iig voor de algemene tendens, ecmwf zelden (wat betreft wind en windvlagen iig). Ik vrees echt het ergste als ik dit zo zie

https://www.windy.com/52.137/4.254?2021123118,51.839,4.312,9

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan